Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva

Gyirán Emese Róza (2023) Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva.pdf] PDF
Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Összefoglaló.pdf] PDF
Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (306kB)
[thumbnail of GyiránEmeseszakmaiösszegzőHB 2023.pdf] PDF
GyiránEmeseszakmaiösszegzőHB 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (320kB)
[thumbnail of VF Bírálati lap_Gyirán Emese Róza._ Rózsa TÍmea_ okpdf.pdf] PDF
VF Bírálati lap_Gyirán Emese Róza._ Rózsa TÍmea_ okpdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (559kB)
[thumbnail of Gyirán Emese_VF bírálat.pdf] PDF
Gyirán Emese_VF bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatomban a szervezetfejlesztési témakörön belül végzem kutatásomat, mégpedig az idősellátásban résztvevőkre, azon belül a több mint tíz éve működő, nyíregyházi székhellyel rendelkező Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft.-t érintő szervezetfejlesztésre fókuszálva. A vállalkozás fő szolgáltatásai többek között a szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, illetve nappali ellátás. A téma abból a szempontból is aktuális, hogy a szociális vállalkozások szerepe egyre jobban nő, valamint az idősödő társadalom, mint jelenség is azt eredményezi, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni az idősgondozásra és az ebben a szektorban tevékenykedő vállalkozásokra.</p> <p>Dolgozatom kutatási kérdéseként arra keresem a választ, hogy a fentiekben említett vállalkozás életében egy jó szolgáltatási csomag kialakítása érdekében milyen változtatásokra van szükség, illetve mit kell tenni ebben az idősellátási szervezetben ennek megvalósulása érdekében. A téma alapos körben járása végett egyaránt használok primer és szekunder kutatási módszereket. Szekunder kutatásom során dolgozatom szakirodalmi részét a hazai jelenlegi szociális ellátórendszer bemutatásával kezdem, majd kitérek az öregedő társadalom nyújtotta változásokra és kihívásokra. Annak érdekében, hogy átfogóbb képet nyújtsak a szociális ellátórendszer, valamint az idősellátás jelenlegi helyzetéhez való eljutásához bemutatom az elmúlt évtizedek alatt történteket. Ezt tovább bontva kitérek magára az idősellátásra is. Szakirodalmam következő részeként áttérek a kis-, és középvállalkozások szerepvállalására, valamint körbejárom a szervezetfejlesztés témakörét, kiegészítve a szolgáltatás és szolgáltatási csomagok kialakítását érintő pontokkal. Szervezetfejlesztésen belül bemutatom a 7S-modellt is, illetve annak felépítését és használatát a vállalkozások életében. Dolgozatom ezen részének utolsó pontjaként rátérek a covid e szektort érintő hatásaira, hiszen a szociális ellátórendszeren belül tevékenykedőknek nagy kihívást jelentett ez az időszak.</p> <p>A már említett szekunder kutatási módszer mellett a primer kutatáson belül a hiteles válaszok és alátámasztás érdekében egyaránt használok kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket is. Kvalitatív kutatást illetően dolgozatomban két interjút dolgozok fel, mégpedig a már korábban említett Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatójával, valamint Klub vezetőjével készített interjúkat, melyek során a szervezetfejlesztés kerül az előtérbe. Kvantitatív kutatásom részeként a kérdőíves megkérdezést használom. Kérdőívem kitöltői a vállalkozás ügyfelei, egyaránt figyelembe véve a hozzátartozókat és az ellátottakat is. A kérdőívben feltett kérdések által olyan témákat érintek és felmérek, mint például az ügyfél által igénybe vett szolgáltatások, a vállalkozásról való tudomásszerzés, szolgáltatásokkal és munkavállalókkal való elégedettség, valamint anyagi befolyásoltság. Ezen kutatások kiértékelését megelőzően dolgozatom részeként fontosnak tartom a vállalkozás részletes bemutatását is, hiszen ahhoz, hogy reálisan ki tudjam szűrni a kutatásból származó információkat elengedhetetlen maga a vállalkozás megismerése. Ebben a részben kitérek a különböző munkakörökre és feladatokra, a vállalkozás életében fontos szerepet kapó pályázatokra, valamint az intézményben végzett alapellátásokra és egyéb, kiegészítő szolgáltatásokra. Ezt bemutatva a két kutatási módszer összevetésével kívánok választ kapni a fejlesztéseket és szolgáltatásokat érintően. Az eredmények bemutatása során fontosnak tartom a jól átláthatóság jegyében a diagramokkal való szemléltetés eszközét. A kiértékelés után következtetéseket vonok le, melyre reflektálva észrevételeket, javaslatokat fogalmazok meg egy jövőbeli sikeres fejlesztés reményében. Ezen rész végét a vállalkozás ügyvezetőjének a kérdőíves eredményekre való reflektálásával zárom, majd összegzem a dolgozatomat.</p> <p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Prof. Dr. Heidrich Balázs
Belső
egyetemi tanár; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Humaniter, idősellátás, szervezetfejlesztés, szociális ellátórendszer, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:34
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet