Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva

Gyirán Emese Róza (2023) Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva.pdf] PDF
Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Szervezetfejlesztés az idősellátásban a Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. példáján keresztül bemutatva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Összefoglaló.pdf] PDF
Gyirán_Emese_Róza_MSC_VF_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (306kB)
[thumbnail of GyiránEmeseszakmaiösszegzőHB 2023.pdf] PDF
GyiránEmeseszakmaiösszegzőHB 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (320kB)
[thumbnail of VF Bírálati lap_Gyirán Emese Róza._ Rózsa TÍmea_ okpdf.pdf] PDF
VF Bírálati lap_Gyirán Emese Róza._ Rózsa TÍmea_ okpdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (559kB)
[thumbnail of Gyirán Emese_VF bírálat.pdf] PDF
Gyirán Emese_VF bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban aszervezetfejlesztési témakörön belül végzem kutatásomat, mégpedig azidősellátásban résztvevőkre, azon belül a több mint tíz éve működő, nyíregyháziszékhellyel rendelkező Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft.-t érintőszervezetfejlesztésre fókuszálva. A vállalkozás fő szolgáltatásai többek közötta szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, illetve nappali ellátás. A témaabból a szempontból is aktuális, hogy a szociális vállalkozások szerepe egyrejobban nő, valamint az idősödő társadalom, mint jelenség is azt eredményezi,hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni az idősgondozásra és az ebben a szektorbantevékenykedő vállalkozásokra.Dolgozatom kutatási kérdéseként arrakeresem a választ, hogy a fentiekben említett vállalkozás életében egy jószolgáltatási csomag kialakítása érdekében milyen változtatásokra van szükség,illetve mit kell tenni ebben az idősellátási szervezetben ennek megvalósulásaérdekében. A téma alapos körben járása végett egyaránt használok primer ésszekunder kutatási módszereket. Szekunder kutatásom során dolgozatomszakirodalmi részét a hazai jelenlegi szociális ellátórendszer bemutatásávalkezdem, majd kitérek az öregedő társadalom nyújtotta változásokra éskihívásokra. Annak érdekében, hogy átfogóbb képet nyújtsak a szociálisellátórendszer, valamint az idősellátás jelenlegi helyzetéhez való eljutásáhozbemutatom az elmúlt évtizedek alatt történteket. Ezt tovább bontva kitérekmagára az idősellátásra is. Szakirodalmam következő részeként áttérek a kis-,és középvállalkozások szerepvállalására, valamint körbejárom aszervezetfejlesztés témakörét, kiegészítve a szolgáltatás és szolgáltatásicsomagok kialakítását érintő pontokkal. Szervezetfejlesztésen belül bemutatom a7S-modellt is, illetve annak felépítését és használatát a vállalkozásokéletében. Dolgozatom ezen részének utolsó pontjaként rátérek a covid e szektortérintő hatásaira, hiszen a szociális ellátórendszeren belül tevékenykedőkneknagy kihívást jelentett ez az időszak.A már említett szekunder kutatásimódszer mellett a primer kutatáson belül a hiteles válaszok és alátámasztásérdekében egyaránt használok kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket is.Kvalitatív kutatást illetően dolgozatomban két interjút dolgozok fel, mégpediga már korábban említett Humaniter Nonprofit Szolgáltató Kft. ügyvezetőigazgatójával, valamint Klub vezetőjével készített interjúkat, melyek során aszervezetfejlesztés kerül az előtérbe. Kvantitatív kutatásom részeként akérdőíves megkérdezést használom. Kérdőívem kitöltői a vállalkozás ügyfelei,egyaránt figyelembe véve a hozzátartozókat és az ellátottakat is. A kérdőívbenfeltett kérdések által olyan témákat érintek és felmérek, mint például azügyfél által igénybe vett szolgáltatások, a vállalkozásról való tudomásszerzés,szolgáltatásokkal és munkavállalókkal való elégedettség, valamint anyagibefolyásoltság. Ezen kutatások kiértékelését megelőzően dolgozatom részekéntfontosnak tartom a vállalkozás részletes bemutatását is, hiszen ahhoz, hogyreálisan ki tudjam szűrni a kutatásból származó információkat elengedhetetlenmaga a vállalkozás megismerése. Ebben a részben kitérek a különbözőmunkakörökre és feladatokra, a vállalkozás életében fontos szerepet kapópályázatokra, valamint az intézményben végzett alapellátásokra és egyéb,kiegészítő szolgáltatásokra. Ezt bemutatva a két kutatási módszerösszevetésével kívánok választ kapni a fejlesztéseket és szolgáltatásokatérintően. Az eredmények bemutatása során fontosnak tartom a jól átláthatóságjegyében a diagramokkal való szemléltetés eszközét. A kiértékelés utánkövetkeztetéseket vonok le, melyre reflektálva észrevételeket, javaslatokatfogalmazok meg egy jövőbeli sikeres fejlesztés reményében. Ezen rész végét avállalkozás ügyvezetőjének a kérdőíves eredményekre való reflektálásával zárom,majd összegzem a dolgozatomat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Humaniter, idősellátás, szervezetfejlesztés, szociális ellátórendszer, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:34
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet