A vezető szerepe a dolgozói elégedettségben - Magyar IT disztribúciós területen dolgozó munkavállalók elégedettségének vizsgálata

Hideg Gábor Erhard (2023) A vezető szerepe a dolgozói elégedettségben - Magyar IT disztribúciós területen dolgozó munkavállalók elégedettségének vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Hideg_GáborErhard_MSC_ VF_A vezető szerepe a dolgozói elégedettségben - Magyar IT disztribúciós területen dolgozó munkavállalók elégedettségének vizsgálata.pdf] PDF
Hideg_GáborErhard_MSC_ VF_A vezető szerepe a dolgozói elégedettségben - Magyar IT disztribúciós területen dolgozó munkavállalók elégedettségének vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hideg_GáborErhard_MSC_ VF_Összefoglalás.pdf] PDF
Hideg_GáborErhard_MSC_ VF_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (299kB)
[thumbnail of Hideg_Gábor_Erhard.pdf] PDF
Hideg_Gábor_Erhard.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)
[thumbnail of VF SZAKMAI ÖSSZEGZŐ KÉRDÉS hidegg.pdf] PDF
VF SZAKMAI ÖSSZEGZŐ KÉRDÉS hidegg.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)
[thumbnail of Bírálati lap_Hideg Gábor.pdf] PDF
Bírálati lap_Hideg Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (729kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">A szakdolgozatomban három kutatási kérdésre keresek választ. Először is, hogy a magyar IT disztribútor cégekben dolgozó munkavállalóknak milyen tényezők hatnak leginkább az elégedettségre. Majd, hogy mit várnak el a szervezettől és a vezetőjüktől a dolgozók ebben a tekintetben. Harmadik kérdésként pedig arra keresem a választ, hogy milyen vezetői magatartásminták tudják a leginkább támogatni a munkavállalók elégedettségét jelenleg ebben a szektorban. Ahhoz, hogy ezen kérdésekre választ kapjak először körül járom, hogy mi a munkavállalói elégedettség definíciója. Majd megvizsgálom a főbb, legelterjedtebb modelleken keresztül, mint Herzberg kéttényezős modellje, vagy Maslow motivációs modellje, azt, hogy milyen tényezői lehetnek a munkavállalói elégedettségnek. Ezeket a modelleket kiegészítve még számos egyéb munkavállalói elégedettséget vizsgáló szakirodalmi alkotásból merítve szedek össze további tényezőket, hogy a lehető legteljesebb képet kapjam a munkavállalói elégedettség elemeiről. Ez után megvizsgálom, hogy milyen hatása lehet a munkavállalói elégedettségnek az egyénre, azaz a munkavállalóra, a cég vásárlóira és a cégre összességében. A kutatott kérdéseim megválaszolásához azonban szükség van a vezetői modellek vizsgálatára is, így azzal folytatom a téma elemzését. Ehhez szintén jól ismert modelleket veszek alapul, mint Lewin modellje, Hersey és Blanchard szituációs modellje és a transzformációs vezetés modellje. Így, hogy mindkét oldalt, azaz a munkavállalói elégedettséget és a vezetési stílusokat is megvizsgáltam, megnézem, hogy hogyan is kapcsolódik a kettő a szakirodalom szerint. Ezt követően bemutatom az általam vizsgált szegmenst is. Ahhoz, hogy a magyar IT disztribútori piacot be tudjam mutatni, elvégzek egy Porter 5 erő analízist, amelyen keresztül az általam vizsgált cég környezetét és a legnagyobb külső hatásokat, versenytársakat vizsgálom meg. Ezután a magyar IT disztribútori piacon működő céget, az Ingram Micro Magyarország Kft.-t vizsgálom tovább SWOT analízis segítségével. Ezen vizsgálatok segítenek abban, hogy magyarázatot tudjanak nyújtani a modellek és a kapott eredmények közti különbségekre és hasonlóságokra. Szintén ennek köszönhetően az interjú alanyokat is jobban meg tudjuk érteni, hogy miért gondolkodnak úgy a témában ahogy azt később láthatjuk is az interjú során adott válaszok alapján. Ezt követően az Ingram Micro Kft. három csoportját vizsgálom, amely csoportok kiválasztásának az adott alapot, hogy az utóbbi évek viszontagságos történései, mint a COVID-19, az orosz-ukrán háború vagy a chip hiány, rájuk lehetett a legjelentősebb hatással. Ezen három csoporton, amelyek értékesítőkből és termék menedzserekből áll, elvégzek egy interjút három vezetővel és három beosztottal. Ezen interjú alatt arra keresek választ, hogy a kutatási kérdéseimről hogyan gondolkodnak a vezetők és a beosztottak. Továbbá, hogy milyen különbségek és hasonlóságok jelennek meg a két vélemény ütköztetésekor. Az interjú eredményeit összevetem a szakdolgozatom elején ismertetett szakirodalommal és megvizsgálom, hogy milyen különbségek és hasonlóságok vannak benne. Ezen különbségek és hasonlóságok okára is keresek válaszokat, amelyben a korábban elvégzett Porter 5 erő, SWOT elemzések és az interjúban elhangzott válaszok, amelyek a vállalat és a munkavállalók múltjára fókuszálnak, lesznek segítségemre. A szakdolgozat utolsó részében a legfontosabb eredményeket összesítem és megfogalmazok javaslatokat a magyar IT disztribútori piacon működő vállalatok és ezen vállalatoknál dolgozók irányába ezzel lezárva a szakdolgozatot.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Csillag Sára
Belső
egyetemi tanár; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dolgozók elégedettségi vizsgálata, Ingram Micro Magyarország Kft., magyar IT disztribútor piac, vezetés és munkavállalói elégedettség kapcsolata, vezetési ismeretek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:34
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet