Mezei Melinda Anita (2023) Influenszer marketing lehetőségei és kihívásai a szépségiparban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Mezei_Melinda_Anita_S2PI5B.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Mezei_Melinda_Anita.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (375kB) |
|
PDF
MezeiMelinda.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
|
PDF
BA_B_Mezei_Melinda_Anita.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (405kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy feltérképezzem a hazai és esetleg a nemzetközi marketingeszköztárát és annak hatékonyságát a szépségiparban. Ezen belül is a legfontosabb célja az lenne, hogy miként változtatja meg a napjainkban egyre nagyobb figyelmet igénylő influenszer marketing a piacon lévő cégek gondolkodásmódját kiváltképpen megcélozva a szépségipart. Ennek céljául olyan influenszerekkel venném fel a kapcsolatot, akik szépségipari cégekkel dolgozik együtt akár itthon akár nemzetközi szinten. Az eddig tanultakkal vetném össze az általuk elmondott saját tapasztalataikat és a közvélemény kutatás alanyainak a véleményét, a végén pedig összegezném, hogy valóban ebben láthatjuk-e a jövőt.Az én kérdéseim melyekre választ kerestem a kutatás során az első az, hogy Melyik a leghatékonyabb hagyományos marketingeszköz? Bár teljesen egyértelmű választ nem sikerült találni, mert ez mindenki számára más lehet, nem csak generáció szintjén, hanem egy-egy adott ember szintjén is. Viszont az elmondható, hogy a fejlődéssel az offline marketingeszközök ténylegesen hanyatlanak és csak bizonyos generációk igénylik már csak, míg a fő témám a tartalommarketing egyre nagyobb teret kap és remélhetőleg eljutunk majd arra a szintű siker legalább egy kis részéig akár, mint amit már most az Egyesült Államokban láthatunk.A következő a Tartalommarketing jelenti-e a jövőt hosszú távon is és ennek sikerül felváltania teljesen az elődjeit? kérdés volt. Szerintem nyugodtan mondhatom, hogy igen, mert mindig szükségünk lesz olyan emberekre, akinek a kárán vagy sikerén tanulhatunk. Remélem, hogy az egyre jobban kifejlődő újabb generációkkal sokkal jobban fog majd tisztulni a tartalommarketing képe az emberekben és talán a mentalitásunk is idővel jobb lesz, így könnyebben fogunk tudni hinni bennük. Ugyanúgy, ahogy most hiszünk a többi marketingeszközben és munka típusokban, mert nem sokban különbözik a többitől.A harmadik kérdés az volt, hogy Ha nem ez a jövő akkor a vélemények alapján ténylegesen merre tartunk? Itt fontos megemlíteni az eredeti téma létjogosultsága mellett azt is, hogy igazából nem csak ez az az eszköz, ami a jövőt jelenti számunkra. Mert ahogy a különböző fejezetekben is bemutattam számos más innovatív marketingeszközöket is beépíthetünk az életünkbe egy kis nyitottság mellett.Végül pedig a kutatásom alatt arra is kerestem a választ, hogy Melyik platformot találják a leghatékonyabbnak? mindezek megvalósításához. Kíváncsian vártam milyen eredmények jönnek ki ehhez a kérdéshez, mert volt valamennyi belátásom a platformok közötti váltakozásban. De én személy szerint már nemigen hittem a Facebookban, pedig továbbra is van benne potenciál vagy a LinkedIn sem gondoltam, hogy egyszer hasznos felület lehet majd, de végül több szempontból is felnyitották a szememet.Az én kutatásom alapját kvalitatív technika, vagyis egy online kérdőív képezte, melyet az elemzés elvégzésénél már több, mint 300-an töltöttek ki, melyek közül volt olyan, amit ki kellett zárni, mert a szabad válaszadásos kérdések miatt volt, aki nem fejezte be teljesen a kitöltést. Ezek alapján látható, hogy a kérdőívem zárt és nyitott kérdéseket is tartalmazott, a zárt kérdéseknek köszönhetően rengeteg információt kaphatunk, ami segítségével rangsorolhatunk marketingeszközöket és pontos képet kaphatunk arról is, hogy mi minden befolyásolhatja egy influenszer elfogadását itthon.A kutatás célcsoportja leginkább a hétköznapi emberek voltak, hogy meg tudjuk például milyen marketingeszközök miatt vásárolnak terméket vagy szolgáltatást. A mintavétel módja önkényes és természetesen név nélkül történt, ami személyes adatnak minősülhet az adott kitöltő neme és generációs bontásban az életkora volt.Célterületem kizárólag Magyarország volt, hogy a már említett hazai megítélésről gyűjthessek adatokat a kutatásomhoz. A kutatás ideje a jelen félév 2022/23 II. féléve volt.Érdekes volt olvasni a nyitott kérdéseknek hála, hogy az emberek hogyan gondolkodnak ténylegesen az influenszerek világáról, ezen belül is azt, hogy mennyire gondolják hitelesnek őket vagy éppen mennyire nem. Amire személy szerint másabb eredményeket reméltem vagy arra a kérdésre is, hogy mennyire befolyásolja őket az általuk készített reklámja a szépségipari termékeknek vagy szolgáltatásoknak. Ezen reklámok sokasága alapján nagyobb vásárlási motivációt vártam, bár lehet, hogy pont a reklámok sokasága az, ami inkább ellenszenvet generál.Amit pedig ajánlanék a társadalmunknak mindent összevetve egyetlen egy dolog lenne, amit én is elviszek ebből a kutatásból az az, hogy jobb belátásra van szüksége az embereknek és jobban kell tudnunk hinni az embertársainkban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influenszer, marketing, marketingeszközök, Offline marketing, online marketing, tartalommarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |