Kovács Botond Gábor (2023) Az új gépjárművek logisztikája. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kovács_Botond_Gábor_NY18GF.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (1MB) |
|
PDF
Kovács_Botond_Gábor_Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (184kB) |
|
PDF
BA_O_Kovács_ Botond_Gábor.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (288kB) |
|
PDF
Kovács_Botond_Gábor_Külső konzulensi értékelő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (735kB) |
|
PDF
KovácsBotondGábor_belsőbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (374kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azúj gépjárművek logisztikája egy állandóan változó iparág. Az autóiparbantörténő változásokat muszáj lekövetnie, hogy napra kész tudjon maradni. Ennekoka folytán esett a választásom az új gépjárművek logisztikájára, illetve annakjövőbeli alakulására szakdolgozatom témájaként. Dolgozatom célja egyértelműenaz volt, hogy a gépjárművek logisztikájánál használt szállítási módokat éseszközöket bemutassam, illetve, hogy az autóiparban hamarosan végbemenőüzletimodell változások, hogyan és milyen mértékben fogják érinteni azújautópiacot mind üzleti, mind logisztikai szempontból. A szállítási módoknálbemutatom a légi-, vízi-, vasúti-, közúti-, és nem utolsó sorban a multimodálisszállítási módszereket, továbbá igyekeztetem átfogó képet alkotni a logisztikátérintő szabályozásokról, különös tekintetben az incoterms, az-az a szállításiparitások ismertetésével. Szakdolgozatom kutatási területén vizsgálatimódszernek az interjút választottam, ahol több a szakmában napi jártassággalrendelkező személlyel, mint például Iván Györggyel a Hödlmayr logisztikaivállalat ügyvezető igazgatójával vagy Dalos Attilával az Opel countrymanagerével is készítettem interjúkat. Interjúalanyaimtól megszerzettinformációk alapján próbáltam hipotézisemre kielégítő választ kapni. Hipotézisema következő volt: az agency model bevezetésével a vásárló ügyfelek könnyebbenés valamelyest olcsóbban tudnak majd a jelenlegi rendszerhez képestgépjárművekhez jutni. Az ügynökmodell bevezetése komfortosabbá fogja tenni avásárló számára a választást és a vásárlást. Kutatásom során arra akövetkeztetésre jutottam, hogy a vásárló ügyfelek a maihoz közel hasonlóárszinten fognak a jövőben is új gépjárművekhez jutni az üzletimodell váltásután. Másrészről, az kétségtelenül megállapítható, hogy az ügynökmodellbevezetésével az ügyfelek a mai tendenciáknak megfelelően sokkal komfortosabbanés már otthonról képesek lesznek autójuk kiválasztását, szinte maximálisanelvégezni az autó minden opciós választékának tekintetében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | logisztika, logisztikai rendszer, logisztikai szolgáltatások, nemzetközi logisztika, üzleti modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |