Az új gépjárművek logisztikája

Kovács Botond Gábor (2023) Az új gépjárművek logisztikája. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kovács_Botond_Gábor_NY18GF.pdf] PDF
Kovács_Botond_Gábor_NY18GF.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács_Botond_Gábor_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Kovács_Botond_Gábor_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (184kB)
[thumbnail of BA_O_Kovács_ Botond_Gábor.pdf] PDF
BA_O_Kovács_ Botond_Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08..

Download (288kB)
[thumbnail of Kovács_Botond_Gábor_Külső konzulensi értékelő.pdf] PDF
Kovács_Botond_Gábor_Külső konzulensi értékelő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (735kB)
[thumbnail of KovácsBotondGábor_belsőbírálat.pdf] PDF
KovácsBotondGábor_belsőbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (374kB)

Absztrakt (kivonat)

Azúj gépjárművek logisztikája egy állandóan változó iparág. Az autóiparbantörténő változásokat muszáj lekövetnie, hogy napra kész tudjon maradni. Ennekoka folytán esett a választásom az új gépjárművek logisztikájára, illetve annakjövőbeli alakulására szakdolgozatom témájaként. Dolgozatom célja egyértelműenaz volt, hogy a gépjárművek logisztikájánál használt szállítási módokat éseszközöket bemutassam, illetve, hogy az autóiparban hamarosan végbemenőüzletimodell változások, hogyan és milyen mértékben fogják érinteni azújautópiacot mind üzleti, mind logisztikai szempontból. A szállítási módoknálbemutatom a légi-, vízi-, vasúti-, közúti-, és nem utolsó sorban a multimodálisszállítási módszereket, továbbá igyekeztetem átfogó képet alkotni a logisztikátérintő szabályozásokról, különös tekintetben az incoterms, az-az a szállításiparitások ismertetésével. Szakdolgozatom kutatási területén vizsgálatimódszernek az interjút választottam, ahol több a szakmában napi jártassággalrendelkező személlyel, mint például Iván Györggyel a Hödlmayr logisztikaivállalat ügyvezető igazgatójával vagy Dalos Attilával az Opel countrymanagerével is készítettem interjúkat. Interjúalanyaimtól megszerzettinformációk alapján próbáltam hipotézisemre kielégítő választ kapni. Hipotézisema következő volt: az agency model bevezetésével a vásárló ügyfelek könnyebbenés valamelyest olcsóbban tudnak majd a jelenlegi rendszerhez képestgépjárművekhez jutni. Az ügynökmodell bevezetése komfortosabbá fogja tenni avásárló számára a választást és a vásárlást. Kutatásom során arra akövetkeztetésre jutottam, hogy a vásárló ügyfelek a maihoz közel hasonlóárszinten fognak a jövőben is új gépjárművekhez jutni az üzletimodell váltásután. Másrészről, az kétségtelenül megállapítható, hogy az ügynökmodellbevezetésével az ügyfelek a mai tendenciáknak megfelelően sokkal komfortosabbanés már otthonról képesek lesznek autójuk kiválasztását, szinte maximálisanelvégezni az autó minden opciós választékának tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: logisztika, logisztikai rendszer, logisztikai szolgáltatások, nemzetközi logisztika, üzleti modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:33
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet