Bohár András (2023) Ügyfélkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Bohár_András_JUQERT_Záródolgozat.2023 (1).pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (2MB) |
|
PDF
titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (70kB) |
|
PDF
Összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 08.. Download (316kB) |
|
PDF
BohárAndrás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (139kB) |
|
PDF
Záró dolgozat érkelő lap_Bohár András.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Budapesti Gazdasági Egyetem Gazdálkodási És Menedzsment felsőoktatási szakképzés szak végzős hallgatójaként írom az alábbi záródolgozatomat, melynek témája a Ügyfélkapcsolatok kezelési rendje, informatikai támogatása, melyet az MKB Bank NYRT-vel kapcsolatban vizsgáltam meg, ahol a gyakorlatomat töltöttem. Azért esett eme témára a választásom, mert ha mindentől függetlenül kellene mondanom egyetlen piaci szereplőt, ahol kifejezetten fontos az ügyfelek, fogyasztók kiszolgálása, akkor gondolkodás nélkül a bankszektort mondanám. Tekintve, hogy a szakmai gyakorlatom során fióki pénzügyi tanácsadóként tevékenykedtem, így a záródolgozatom témáját szeretném ebből a szemszögből megközelíteni. Szeretném továbbá a dolgozatomban alaposan körül járni azt a témát, hogy miként lehet a legmegfelelőbb ügyfélélményt nyújtani, illetve bemutatni egy olyan szoftvert, amely jelentősen megkönnyebbíti az előbb említett célt, ami az ügyfelek teljeskörű kiszolgálása. Szeretném továbbá azt is kifejteni, hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz a kapcsolati marketing és a CRM. A kapcsolati marketing szerepe egy vállalkozás életében az, hogy ne kizárólag az új ügyfelek megszerzése legyen a cél, hanem a meglévők megtartásába is kellő energiát fektessünk. Ez kifejezetten igaz a banki szektorra, hiszen egy adott személy általában egy pénzügyi intézménynél vezeti a számláját, gyakorlatilag egy bank kiséri és segíti a pénzügyeit egész életében. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (customer relationship management, CRM) technológiai alapú üzleti stratégia, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozások az ügyfeleikről megszerzett tudás segítéségével hosszú távú, kölcsönösen nyereséges kapcsolatot alakítsanak ki az érintettekkel, optimális értéket szállítva számukra. Manapság gyakorlatilag nem elég, ha az adott szolgáltatás teljes mértékben megfelel az elvárásainknak.Azon vállalat mellett fogunk dönteni, amely elnyeri a bizalmunkat, és ezzel üzleti kapcsolat túloldalán is tisztában vannak. A CRM gyakorlatilag egy üzleti stratégia, mely során a vállalat a fogyasztókról megszerzett információk alapján egy olyan kapcsolatot épít ki, amely a későbbiekben nyereséges lehet. A stratégia legfontosabb tulajdonsága, hogy nem az új ügyfelek megszerzésére koncentrál, hanem a meglévők megtartására. Minden egyes fogyasztót külön-külön elemez és profiloz, hiszen eltérő gyakorisággal vásárolnak a vállalat termékeiből, és más mennyiségben. Ezen elvet követve a cél az, hogy meghatározható legyen, hogy egy adott ügyfél milyen mértékben lehet a cég hasznára a jövőben, és milyen mértékben érdemes tartani a kapcsolatot. Értelemszerűen, ha ezt az elvet követjük, akkor lesznek olyan ügyfelek is, akikkel egyáltalán nem érdemes tartani a kapcsolatot, hiszen nem mutatnak semmi fajta hajlandóságot a vásárlásra, fogyasztásra. Éppen ezért törekednie kell a vállalatnak arra is, hogy kiválassza azokat az ügyfeleket, amelyek a legjövedelmezőbbek lehet.Az MKB-nál nem csakhagyományos CRM rendszerként funkcionál ez a szoftver, hanemadatbáziskezelőként is. Vannak egyes kisebb műveletek, amelyeket eltudunkvégezni itt is. Ilyen például egy új jelszó kiadása az MKB internetbankjához.Azért választottam ezt a témát, mert a gyakorlatomsorán számtalan ügyfelet volt szerencsém kiszolgálni, és sokszor hívtamsegítségül az MKB által használt CRM rendszert. Kifejezetten érdekes témánaktaláltam a kapcsolati marketing és a CRM összefüggését, ezért is választottamezt záródolgozatom témájául. A kapcsolati marketing egy olyan stratégia, amelymerőben eltér a megszokott ügyfélkezeléssel, az ügyfelekkel való kommunikációvalés egy teljesen új irányt adhat cégünknek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bank informatikai rendszerei, banki ügyfél, ügyfélkapcsolat, ügyfélkapcsolati menedzsment, ügyfélnyilvántartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |