A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása

Bebők Viktória (2023) A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bebők Viktória Záródolgozat BGE FOSZK GM L 2023 aláírt nyilatkozattal.pdf] PDF
Bebők Viktória Záródolgozat BGE FOSZK GM L 2023 aláírt nyilatkozattal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (886kB)
[thumbnail of FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bebők Viktória.pdf] PDF
FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bebők Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (135kB)
[thumbnail of Záródolgozati bírálat.pdf] PDF
Záródolgozati bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (503kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p align="center"><b>&nbsp;</b></p> <p align="center">Bebők Viktória</p> <p align="center">A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása</p> <p>&nbsp;</p> <p>Záródolgozatom célja, hogy megismertessem a Hivatal feladatainak bemutatásán keresztül a közszolgálati tevékenységet, valamint, hogy érintőlegesen megmutassam, hogy mennyire tér el a kis-és középvállalkozások tevékenységétől. Mivel dolgozatom terjedelmi keretei végesek, ezért részletesebb kifejtést nem tesznek lehetővé. </p> <p>A szakmai gyakorlatomat a Hivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán töltöttem, ahol főállású köztisztviselőként dolgozom. Ismertettem azokat a területeket a Hivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán tapasztaltak alapján, amelyekkel napi szinten találkozom. Azért választottam munkahelyemet a szakmai gyakorlatom letöltéséhez, mivel napi tevékenységem ideköt.</p> <p>A záródolgozatom első részében az emberi erőforrás gazdálkodás működését kívánom bemutatni.</p> <p>Úgy gondolom, hogy a téma aktualitása és vizsgálata jelentőségteljes feladatot tölt be a Hivatal életében. Kitérek olyan munkafolyamatokra, amelyek a kis- és középvállalkozások feladatainak is a részét képezik, valamint megemlítem azokat a komponenseket, amiket a közszférában napi rendszerességgel alkalmazunk.</p> <p>Az elmúlt években számos új fejlesztésű program került bevezetésre a közszférában, melyeket a Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatalnak is kötelezően kell alkalmaznia. Ezeket a sajátos informatikai rendszereket érintőlegesen hasonlítottam össze a közszféra és a kis- és középvállalkozások tekintetében.</p> <p>Dolgozatom során szakirodalmakra épülő szekunder kutatást, valamint primer kutatást is végeztem lefolytatott személyes konzultáció formájában a humánpolitikai és önkormányzati referenssel, valamint a Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztály vezetőjével. A lefolytatott személyes konzultációk nagyban segítették számomra a tényleges helyzet megismerését. Fontosnak tartom, hogy aki nem ezen területek egyikén folytatja tevékenységét, neki is rálátást biztosítsak. &nbsp;</p> <p>Nem mehetünk el az mellett a tény mellett sem, hogy megtörtént az elmúlt évek egyik legnagyobb katasztrófája, a pandémia. A COVID-19 idején életbe lépett home office vagyis az otthoni munkavégzés. Szeretnék néhány gondolatot megfogalmazni és bemutatni arról, hogy milyen változások léptek életbe a pandémia időszaka alatt és hogy ez hogyan segítette vagy hátráltatta a munkafolyamatok elvégzését. Pozitívumként emelném ki, hogy hivatalunknál rendkívül gördülékenyen zajlott le az átállás a kollégák legnagyobb megelégedésére. Külön kiemelném személyes tapasztalatom alapján is, hogy az esetlegesen felmerülő kommunikációs problémákat rövid idő alatt sikerült elhárítani. </p> <p>&nbsp;</p> <p>Kiinduló felvetésemben arra keresem a választ, hogy milyen főbb kockázatok azonosíthatók ezeken a területeken, és erre milyen lehetséges megoldások körvonalazódhatnak. Ez mind a szervezet, mind a szabályozási háttér bemutatásán keresztül kerül megválaszolásra, valamint a személyes konzultációkon keresztül ötvözve a saját munkahelyi tapasztalataimmal.</p> <p>Összefoglalásként azt gondolom, kutatásom során megállapítást nyert, hogy a közszféra számos nehézséggel küzd, de úgy vélem, hogy ennek ellenére mindent megtesznek a vezetők a lehetőségeikhez mérten annak érdekében, hogy a jelenlegi állomány megtartása mellett vonzó legyen a fiatalok számára ez a terület. A feltörekvő generáció jelenti a jövő zálogát, hogy továbbra is hatékonyan tudjon működni a közigazgatás. A fiatal nemzedék ösztönzésére több alternatíva is rendelkezésre áll, ilyenek például a pályaválasztási kiállításokon való részvétel, állásbörzéken való megjelenés. Azáltal, hogy hivatalunknál jól képzett szakembergárda dolgozik, akik több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, ami kiváló táptalaj arra, hogy a fiatal generációnak átadják ismereteiket és a már kitaposott ösvényen tudjanak tovább dolgozni.</p> <p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Veres Zoltán
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bérgazdálkodás, hivatal, informatikai háttér, közszolgálat, létszámgazdálkodás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:33
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet