Bebők Viktória (2023) A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Bebők Viktória Záródolgozat BGE FOSZK GM L 2023 aláírt nyilatkozattal.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (886kB) |
![]() |
PDF
FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bebők Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (135kB) |
![]() |
PDF
Záródolgozati bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (503kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p align="center"><b> </b></p> <p align="center">Bebők Viktória</p> <p align="center">A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása</p> <p> </p> <p>Záródolgozatom célja, hogy megismertessem a Hivatal feladatainak bemutatásán keresztül a közszolgálati tevékenységet, valamint, hogy érintőlegesen megmutassam, hogy mennyire tér el a kis-és középvállalkozások tevékenységétől. Mivel dolgozatom terjedelmi keretei végesek, ezért részletesebb kifejtést nem tesznek lehetővé. </p> <p>A szakmai gyakorlatomat a Hivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán töltöttem, ahol főállású köztisztviselőként dolgozom. Ismertettem azokat a területeket a Hivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán tapasztaltak alapján, amelyekkel napi szinten találkozom. Azért választottam munkahelyemet a szakmai gyakorlatom letöltéséhez, mivel napi tevékenységem ideköt.</p> <p>A záródolgozatom első részében az emberi erőforrás gazdálkodás működését kívánom bemutatni.</p> <p>Úgy gondolom, hogy a téma aktualitása és vizsgálata jelentőségteljes feladatot tölt be a Hivatal életében. Kitérek olyan munkafolyamatokra, amelyek a kis- és középvállalkozások feladatainak is a részét képezik, valamint megemlítem azokat a komponenseket, amiket a közszférában napi rendszerességgel alkalmazunk.</p> <p>Az elmúlt években számos új fejlesztésű program került bevezetésre a közszférában, melyeket a Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatalnak is kötelezően kell alkalmaznia. Ezeket a sajátos informatikai rendszereket érintőlegesen hasonlítottam össze a közszféra és a kis- és középvállalkozások tekintetében.</p> <p>Dolgozatom során szakirodalmakra épülő szekunder kutatást, valamint primer kutatást is végeztem lefolytatott személyes konzultáció formájában a humánpolitikai és önkormányzati referenssel, valamint a Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztály vezetőjével. A lefolytatott személyes konzultációk nagyban segítették számomra a tényleges helyzet megismerését. Fontosnak tartom, hogy aki nem ezen területek egyikén folytatja tevékenységét, neki is rálátást biztosítsak. </p> <p>Nem mehetünk el az mellett a tény mellett sem, hogy megtörtént az elmúlt évek egyik legnagyobb katasztrófája, a pandémia. A COVID-19 idején életbe lépett home office vagyis az otthoni munkavégzés. Szeretnék néhány gondolatot megfogalmazni és bemutatni arról, hogy milyen változások léptek életbe a pandémia időszaka alatt és hogy ez hogyan segítette vagy hátráltatta a munkafolyamatok elvégzését. Pozitívumként emelném ki, hogy hivatalunknál rendkívül gördülékenyen zajlott le az átállás a kollégák legnagyobb megelégedésére. Külön kiemelném személyes tapasztalatom alapján is, hogy az esetlegesen felmerülő kommunikációs problémákat rövid idő alatt sikerült elhárítani. </p> <p> </p> <p>Kiinduló felvetésemben arra keresem a választ, hogy milyen főbb kockázatok azonosíthatók ezeken a területeken, és erre milyen lehetséges megoldások körvonalazódhatnak. Ez mind a szervezet, mind a szabályozási háttér bemutatásán keresztül kerül megválaszolásra, valamint a személyes konzultációkon keresztül ötvözve a saját munkahelyi tapasztalataimmal.</p> <p>Összefoglalásként azt gondolom, kutatásom során megállapítást nyert, hogy a közszféra számos nehézséggel küzd, de úgy vélem, hogy ennek ellenére mindent megtesznek a vezetők a lehetőségeikhez mérten annak érdekében, hogy a jelenlegi állomány megtartása mellett vonzó legyen a fiatalok számára ez a terület. A feltörekvő generáció jelenti a jövő zálogát, hogy továbbra is hatékonyan tudjon működni a közigazgatás. A fiatal nemzedék ösztönzésére több alternatíva is rendelkezésre áll, ilyenek például a pályaválasztási kiállításokon való részvétel, állásbörzéken való megjelenés. Azáltal, hogy hivatalunknál jól képzett szakembergárda dolgozik, akik több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, ami kiváló táptalaj arra, hogy a fiatal generációnak átadják ismereteiket és a már kitaposott ösvényen tudjanak tovább dolgozni.</p> <p> </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bérgazdálkodás, hivatal, informatikai háttér, közszolgálat, létszámgazdálkodás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |