Bebők Viktória (2023) A Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatal emberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásának jellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Bebők Viktória Záródolgozat BGE FOSZK GM L 2023 aláírt nyilatkozattal.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (886kB) |
|
PDF
FOSZK_zarodolgozat-biralat- Bebők Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (135kB) |
|
PDF
Záródolgozati bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (503kB) |
Absztrakt (kivonat)
Bebők ViktóriaA Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatalemberi erőforrás gazdálkodásának, valamint bér- és létszámgazdálkodásánakjellemzői, illetve informatikai hátterének bemutatásaZáródolgozatomcélja, hogy megismertessem a Hivatal feladatainak bemutatásán keresztül a közszolgálatitevékenységet, valamint, hogy érintőlegesen megmutassam, hogy mennyire tér el akis-és középvállalkozások tevékenységétől. Mivel dolgozatom terjedelmi keretei végesek,ezért részletesebb kifejtést nem tesznek lehetővé. Aszakmai gyakorlatomat a Hivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán töltöttem,ahol főállású köztisztviselőként dolgozom. Ismertettem azokat a területeket aHivatal Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályán tapasztaltak alapján, amelyekkelnapi szinten találkozom. Azért választottam munkahelyemet a szakmai gyakorlatomletöltéséhez, mivel napi tevékenységem ideköt.A záródolgozatomelső részében az emberi erőforrás gazdálkodás működését kívánom bemutatni.Úgy gondolom, hogya téma aktualitása és vizsgálata jelentőségteljes feladatot tölt be a Hivataléletében. Kitérek olyan munkafolyamatokra, amelyek a kis- és középvállalkozásokfeladatainak is a részét képezik, valamint megemlítem azokat a komponenseket,amiket a közszférában napi rendszerességgel alkalmazunk.Azelmúlt években számos új fejlesztésű program került bevezetésre a közszférában,melyeket a Komárom-Esztergom Vármegyei Önkormányzati Hivatalnak is kötelezőenkell alkalmaznia. Ezeket a sajátos informatikai rendszereket érintőlegesen hasonlítottamössze a közszféra és a kis- és középvállalkozások tekintetében.Dolgozatom soránszakirodalmakra épülő szekunder kutatást, valamint primer kutatást is végeztemlefolytatott személyes konzultáció formájában a humánpolitikai és önkormányzatireferenssel, valamint a Költségvetési és Vagyongazdálkodási Osztályvezetőjével. A lefolytatott személyes konzultációk nagyban segítették számomra atényleges helyzet megismerését. Fontosnak tartom, hogy aki nem ezen területekegyikén folytatja tevékenységét, neki is rálátást biztosítsak. Nem mehetünk elaz mellett a tény mellett sem, hogy megtörtént az elmúlt évek egyik legnagyobbkatasztrófája, a pandémia. A COVID-19 idején életbe lépett home office vagyisaz otthoni munkavégzés. Szeretnék néhány gondolatot megfogalmazni és bemutatniarról, hogy milyen változások léptek életbe a pandémia időszaka alatt és hogy ezhogyan segítette vagy hátráltatta a munkafolyamatok elvégzését. Pozitívumként emelném ki, hogy hivatalunknál rendkívül gördülékenyen zajlottle az átállás a kollégák legnagyobb megelégedésére. Külön kiemelném személyestapasztalatom alapján is, hogy az esetlegesen felmerülő kommunikációsproblémákat rövid idő alatt sikerült elhárítani. Kiinduló felvetésemben arra keresem a választ,hogy milyen főbb kockázatok azonosíthatók ezeken a területeken, és erre milyenlehetséges megoldások körvonalazódhatnak. Ez mind a szervezet, mind a szabályozásiháttér bemutatásán keresztül kerül megválaszolásra, valamint a személyes konzultációkonkeresztül ötvözve a saját munkahelyi tapasztalataimmal.Összefoglalásként azt gondolom, kutatásomsorán megállapítást nyert, hogy a közszféra számos nehézséggel küzd, de úgyvélem, hogy ennek ellenére mindent megtesznek a vezetők a lehetőségeikhezmérten annak érdekében, hogy a jelenlegi állomány megtartása mellett vonzólegyen a fiatalok számára ez a terület. A feltörekvő generáció jelenti a jövő zálogát,hogy továbbra is hatékonyan tudjon működni a közigazgatás. A fiatal nemzedékösztönzésére több alternatíva is rendelkezésre áll, ilyenek például apályaválasztási kiállításokon való részvétel, állásbörzéken való megjelenés. Azáltal,hogy hivatalunknál jól képzett szakembergárda dolgozik, akik több évtizedes tapasztalattalrendelkeznek, ami kiváló táptalaj arra, hogy a fiatal generációnak átadjákismereteiket és a már kitaposott ösvényen tudjanak tovább dolgozni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bérgazdálkodás, hivatal, informatikai háttér, közszolgálat, létszámgazdálkodás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |