Elektronikus ügyintézés az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében

Korcsmáros Sára (2023) Elektronikus ügyintézés az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Korcsmáros S. _Elektronikus ügyintézés az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.pdf] PDF
Korcsmáros S. _Elektronikus ügyintézés az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of K.S. zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf] PDF
K.S. zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (225kB)
[thumbnail of Bírálati lap.pdf] PDF
Bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (300kB)
[thumbnail of Korcsmáros Sára.pdf] PDF
Korcsmáros Sára.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (151kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Napjainkban a virtuális tér használatára szinte minden ember készségszinten képes. Meghatározza mindennapjainkat, formálja nézeteinket, és bármilyen helyzet adódik, arra a tudásra és információkra támaszkodunk, amit az online felületeken elérünk. Az utóbbi évek rohamos technikai fejlődése miatt, lassan már a kor sem lesz akadálya ennek a felhasználási módnak. Ezáltal magától értetődő, hogy a különböző ügyeink végrehajtása során is szeretnénk erre a segítségre támaszkodni. Az elektronikus ügyintézés adta lehetőségek hozzájárulnak ahhoz, hogy mindent azonnal és kényelmesen elérjünk, megoldjunk, hiszen manapság már senki se akar sorban állni. Ha másra nem is, erre a szektorra többszörösen pozitívan hatott a koronavírus világjárvány. Ennek a fejlődésnek köszönhetően, most már majdnem minden lakossági ügyet el lehet intézni az erre a célra létrehozott felületeken, illetve rendszerekben. Ezen lehetőségek halmaza nagyon széleskörű, szakdolgozatomban csak az egészségbiztosításhoz kapcsolódó folyamatokat és lehetőségeket ismertettem, hiszen szakmai gyakorlati helyemen, ezekbe a feladatkörökbe kaptam betekintést. Az egészségbiztosítás, vagy családtámogatás szó hallatán az emberek túlnyomó többsége, valamilyen ténylegesen egészséghez és családi élethez köthető fogalmat vagy kifejezést említene meg. Gyakorlati helyem, a Zala Vármegyei Kormányhivatal Családtámogatási és Egészségbiztosítási Főosztály azonban sokkal szerte ágazóbb feladatkörökben érdekeltek. A 14 hetes gyakorlatom alatt több osztályon is beleláthattam a munkafolyamatokba, mellyel egy biztos alapra tettem szert pénzügyi tekintetben. Munkatársaim által betekintést nyerhettem mindennapi feladataikba, olyan ügyek megoldásába, amelyeknek megoldása, elbírálása fejtörést okozott. Segítettek az osztályokon belüli eligazodásokba, elmagyarázták rendszerük felépítését és a különböző munkakörök feladatainak megértését. Érdekes volt látni a jogszabályok gyakori változását és ennek alkalmazásait a mindennapokban. Számomra kedvező információ volt, hogy az ügyfelek, ahol csak tehetik az online ügyintézést választják A XXI században nélkülözhetetlen az online ügyintézés. Az emberek alapvető szükségletei közé tartozik, hogy ügyeiket otthonról, várakozás nélkül, minél hamarabb, interneten keresztül oldhassák meg. Fontos, hogy a magánszemélyek és a cégek ugyanúgy rendelkezhessenek az elektronikus ügyintézéssel, mint a szolgáltatók és a hatóságok. Ezért nélkülözhetetlen manapság, hogy a hivatali ügyeket is pár kattintás alatt véghez tudjuk vinni, ami ahhoz vezet, hogy a virtuális ügyintézés rohamos fejlődésnek indult. Elektronikus ügyintézési rendszerek között bemutatásra került a Hivatali Ügyfélkapu. A rendszeren keresztül hivatalos dokumentumokat tudnak fogadni, küldeni. Tárhellyel rendelkezik, amely lehetőséget ad arra, hogy az érkezett dokumentumokat tárolja. A Hivatali Kapu másik verziója magánszemélyek számára az ügyfélkapu, amely összeköttetésben áll a regisztrációkor megadott email címmel. Ennek következtében minden fontos dokumentum jöttével értesítést kapunk. A munkáltatók számára a Cégkapu a legmegfelelőbb felület az elektronikus levelezést illetőleg. A korona vírus megjelenésekor számos rendszer, oldal fejlődésnek indult így volt ez az Ügyfélkapuval, EESZT-vel ((Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) illetve az államkincstár oldalával is. Az EESZT már arra is képes, hogy különböző leleteket, beutalókat, recepteket tárolni. A szakorvosi vizsgálat során ennek segítségével orvosunk rá lát minden információra, ami velünk kapcsolatos. Betegségünk kezelésére szánt gyógyszerek receptjei is itt található, a gyógyszertárban elég csak a TAJ kártyánkat és személyigazolványunkat odaadni a gyógyszer kiváltása érdekében. A COVID-19 során oltottsági igazolványunkat is tárolhattuk benne az egyszerűbb belépések, ellátások érdekében. Megtudhattam, hogy az Egészségbiztosítási Pénzbeli Ellátási Osztály minden olyan cég, vállalkozás kifizetőhelye, amely nem rendelkezik 100db biztosított munkavállalóval. A munkáltatónak jeleznie kell, hogy megugrották a minimum létszámot, valamint az ellenőrök kötelezhetik a munkavállalót arra, hogy jelezze a kifizetőhelyhez szükséges regisztrációt. Ahhoz, hogy a kérelem kitöltése megfelelő legyen az ÁNYK (z Általános Nyomtatványkitöltő) programot kell alkalmazni. Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) által létesített online kapcsolattartás csak abban az esetben jöhet létre, ha cégkapuval, ügyfélkapuval vagy hivatali kapuval rendelkezik az eljárt fél. A munkavállalók számára a kincstár oldalán lévő elektronikus ügyintézés megnyitásával számos információ terül az érdeklődő elé minden ellátással kapcsolatban. Számára csak az igényelt ellátás dokumentumainak letöltése, kitöltése a feladat, majd munkáltatónak adása. Ilyen ellátások például a táppénz, betegszabadság. Számos előnye van az elektronikus ügyintézésnek. Bármikor hozzáférhetünk azokhoz az adatokhoz, dokumentumokhoz, amely számunkra fontosak. Az ügyintéző is könnyebben dolgozik a rendszerben, a visszakeresés sokkal egyszerűbb és lépésről lépésre nyomon követhetők. Az iratok minősége mentések során nem roncsolódik, továbbá a nyomtatás elkerülése miatt csökken a papír felhasználtság is. Az ügyintézők a jogszabályoknak megfelelően tudnak dolgozni a számítógépen, hiszen a rendszer jelzi ha ennek nem megfelelően használják. Az elektronikus ügyintézés további fejlődésnek indul a jövőben is amelyeket az ügyintézők kíváncsian várnak. Számomra a gyakorlati hely rendkívül pozitív és tanulságos volt, sok mindent megtanultam amit az életem során alkalmazni fogok.&nbsp;<br></p><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Árok Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: családtámogatás, egészségbiztosítás, elektronikus ügyintézés, kincstár, pénzbeli ellátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:33
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet