György Ivett (2023) Online marketingkommunikáció alkalmazása egy vállalat marketingkommunikációs stratégiájában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_záródolgozat1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_összefoglalás .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (437kB) |
|
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-2021szeptembertol_kulso-konzulens-reszere_kitoltott (2).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (380kB) |
|
PDF
györgy_ivett_FCANS1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (128kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Az online marketingkommunikáció alkalmazása egy vállalati marketingkommunikációs stratégiájában izgalmas és aktuális téma a vállalatok és marketing szakemberek számára. Azért választottam ezt a záródolgozatom témájaként, mert hangsúlyozni szeretném az online marketing fontosságát. Az online marketing segítségével a vállalkozások megismerhetik a potenciális vevők szokásait, preferenciáit és igényeit, és célzott üzeneteket küldhetnek nekik, melyekkel növelhetik az ügyfélhűséget. Az interneten való jelenlét növeli a láthatóságot, a vásárlói bizalmat, és lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy globális piacra lépjenek. </p> <p> </p> <p>A dolgozat célja az online marketing hatékonyságának vizsgálata és a vállalkozás sikeres működésének elősegítése. A kutatás eredményei hasznosak lehetnek az online kereskedelmet folytató cégek számára, akik szeretnék optimalizálni az online marketing tevékenységeiket és javítani az értékesítési eredményeiket.</p> <p> </p> <p>Az online térben működő kkv-k jelentős pozíciót foglalnak Magyarországon, és egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális jelenlétre és az online értékesítésre. A jelenlegi trendek az online marketingkommunikáció során az alábbiak: influencer marketing, chatbotok, közösségi médiás történetek, videó marketing, vizuális és hangalapú keresés, serp, interaktív contect, mesterséges intelligencia, közösségi üzenetküldő alkalmazások és a közösségi kereskedelem. Kifejtettem bővebben az online kommunikációs eszközöket, mint a keresőoptimalizálást, fizetett hirdetéseket, tartalommarketinget, elektronikus levelezési marketinget és a közösségi média felhasználását. Legfontosabb előnye a közösségi média marketingnek, hogy lehetővé tegye az üzleti szervezetek számára, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljenek fogyasztóikkal. Ezeken a platformokon a felhasználók nyitottabbak és hajlandóbbak kommunikálni, így az üzleti szervezeteknek lehetősége van megérteni az igényeket és a problémákat.</p> <p> </p> <p>Gyakorlatomat az activé Fibershakenél végeztem. A vállalkozás 2018 óta működő csomagküldő, internetes kiskereskedelemmel foglalkozó korlátolt felelősségű társaság. A FiberShake egy teljesen egyedi, díjnyertes receptúrájú, magas fehérjetartalmú bélflóra barát rost shake, amit az egészségtudatos életmódot élők segítésére alkottak meg. Minden összetevője 100%-ban természetes eredetű, nem használnak mesterséges édesítőket (mint pl. a szukralóz), sem mesterséges aromákat, illetve színezékeket.</p> <p>Tisztában voltam vele, hogy a cég weboldalként indult, és felfigyeltem rá, hogy mennyire dinamikusan fejlődik. A választásomat mellettük az indokolta, hogy nagy figyelmet fordítanak a marketingtevékenységre, és számos online marketing stratégiát alkalmaz, hogy növelje az értékesítési eredményeket. Az adott cég webáruháza kiváló példa arra, hogy az online kereskedelem és a digitális marketing hogyan segíthet az értékesítési folyamatok optimalizálásában és hatékonyabbá tételében. </p> <p>A termékek forgalmazása belföldön és gyakorlatilag a legelejétől külföldre is elérhető a szállítás.<i> </i>2021 őszén, novemberben nyílt meg a Mom parkban az első activé üzlet, mely az Activé Pop Up Shop nevet kapta.</p> <p>Az Active Magyarország Kft.-t rendkívül fejlettnek mondanám a digitális jelenlétet tekintve. Tisztában voltak vele, hogy elengedhetetlen az online jelenlét a sikerhez. Az elejétől kezdve nagy figyelmet fektettek a weboldal létrehozásába, annak használhatóságába. Facebookon, Instagramon és Tiktokon is jelen vannak, hogy minél szélesebb körű ügyfélbázist tudjanak kialakítani.</p> <p> </p> <p>Javaslatokat tettem a fejlesztésre vonatkozóan, hogy a jövőben eredményesebb, sikeresebb lehessen a vállalkozás. Arra buzdítottam a vezetőséget, hogy több alkalommal tegyünk közzé Tiktokon tartalmat és rendszeresítsük, amennyire lehet. Azonban fontos megjegyezni, hogy a tartalmak minőségének rovására ez nem mehet és relevanciája kulcsfontosságú a sikeres jelenlét eléréséhez. Csak az átgondolt és kreatív tartalmak tudnak valóban érvényesülni a többi tartalom között és elnyerni a felhasználók figyelmét. Ajánlásaim között szerepelt még, hogy Instagramon aktívabban tevékenykedjünk, rendszeresebben posztoljunk. Több nyereményjátékra is kezdeményezést tettem, mivel hatékonynak bizonyul marketing szempontból és így magasabb elérési számot érhetünk el, ha megjelölik a barátaikat a fogyasztók, mi több, ha megosztják a saját történetükben. Új követőket szerezhetünk, és növelhetjük az elkötelezettséget. A Facebook eredmények gyakori után követése is nélkülözhetetlen egy vállalkozás számára. Célszerű figyelemmel kísérni milyen időpontokban érdemes a reklámokat futtatni és milyen típusúak felkapottabbak. Maximalizálható ezáltal az elérés.</p> <p> </p> <p>Elmondható, hogy érdemes időt és energiát befektetni az online marketing tanulmányozásába, hamarabb sikeressé tehetünk egy induló céget.</p> <p> </p> <p>A szakmai fejlődésem szempontjából ez az időszak rendkívül hasznos volt, mivel olyan kihívásokkal szembesültem, amelyek segítettek fejleszteni a kreativitásomat, az időmenedzsmentemet és az ügyfélkapcsolati készségeimet.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, online értékesítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |