Online marketingkommunikáció alkalmazása egy vállalat marketingkommunikációs stratégiájában

György Ivett (2023) Online marketingkommunikáció alkalmazása egy vállalat marketingkommunikációs stratégiájában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_záródolgozat1.pdf] PDF
FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_záródolgozat1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_összefoglalás .pdf] PDF
FOSZK_GM_György_Ivett_FCANS1_összefoglalás .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (437kB)
[thumbnail of foszk_zarodolgozat-biralat-2021szeptembertol_kulso-konzulens-reszere_kitoltott (2).pdf] PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-2021szeptembertol_kulso-konzulens-reszere_kitoltott (2).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (380kB)
[thumbnail of györgy_ivett_FCANS1.pdf] PDF
györgy_ivett_FCANS1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)

Absztrakt (kivonat)

Az onlinemarketingkommunikáció alkalmazása egy vállalati marketingkommunikációsstratégiájában izgalmas és aktuális téma a vállalatok és marketing szakemberekszámára. Azért választottam ezt a záródolgozatom témájaként, mert hangsúlyozniszeretném az online marketing fontosságát. Az onlinemarketing segítségével a vállalkozások megismerhetik a potenciális vevőkszokásait, preferenciáit és igényeit, és célzott üzeneteket küldhetnek nekik, melyekkelnövelhetik az ügyfélhűséget. Az interneten való jelenlétnöveli a láthatóságot, a vásárlói bizalmat, és lehetővé teszi a vállalkozásokszámára, hogy globális piacra lépjenek. Adolgozat célja az online marketing hatékonyságának vizsgálata és a vállalkozássikeres működésének elősegítése. A kutatás eredményei hasznosak lehetnek azonline kereskedelmet folytató cégek számára, akik szeretnék optimalizálni az onlinemarketing tevékenységeiket és javítani az értékesítési eredményeiket.Azonline térben működő kkv-k jelentős pozíciót foglalnak Magyarországon, és egyrenagyobb igény mutatkozik a digitális jelenlétre és az online értékesítésre. A jelenlegitrendek az online marketingkommunikáció során az alábbiak: influencer marketing,chatbotok, közösségi médiás történetek, videó marketing, vizuális és hangalapú keresés,serp, interaktív contect, mesterséges intelligencia, közösségi üzenetküldőalkalmazások és a közösségi kereskedelem. Kifejtettembővebben az online kommunikációs eszközöket, mint a keresőoptimalizálást, fizetetthirdetéseket, tartalommarketinget, elektronikus levelezési marketinget és aközösségi média felhasználását. Legfontosabb előnye a közösségi média marketingnek,hogy lehetővé tegye az üzleti szervezetek számára, hogy közvetlen kapcsolatbakerüljenek fogyasztóikkal. Ezeken a platformokon afelhasználók nyitottabbak és hajlandóbbak kommunikálni, így az üzletiszervezeteknek lehetősége van megérteni az igényeket és a problémákat.Gyakorlatomat az activéFibershakenél végeztem. A vállalkozás 2018 óta működő csomagküldő, interneteskiskereskedelemmel foglalkozó korlátolt felelősségű társaság. A FiberShake egy teljesen egyedi,díjnyertes receptúrájú, magas fehérjetartalmú bélflóra barát rost shake, amitaz egészségtudatos életmódot élők segítésére alkottak meg. Mindenösszetevője 100%-ban természetes eredetű, nem használnak mesterséges édesítőket(mint pl. a szukralóz), sem mesterséges aromákat, illetve színezékeket.Tisztábanvoltam vele, hogy a cég weboldalként indult, és felfigyeltem rá, hogy mennyiredinamikusan fejlődik. A választásomat mellettük az indokolta, hogy nagyfigyelmet fordítanak a marketingtevékenységre, és számos online marketingstratégiát alkalmaz, hogy növelje az értékesítési eredményeket. Az adott cégwebáruháza kiváló példa arra, hogy az online kereskedelem és a digitálismarketing hogyan segíthet az értékesítési folyamatok optimalizálásában éshatékonyabbá tételében. Atermékek forgalmazása belföldön és gyakorlatilag a legelejétől külföldre iselérhető a szállítás. 2021 őszén, novemberben nyílt meg a Mom parkban azelső activé üzlet, mely az Activé Pop Up Shop nevet kapta.AzActive Magyarország Kft.-t rendkívül fejlettnek mondanám a digitális jelenlétettekintve. Tisztában voltak vele, hogy elengedhetetlen az online jelenlét asikerhez. Az elejétől kezdve nagy figyelmet fektettek a weboldal létrehozásába,annak használhatóságába. Facebookon, Instagramon és Tiktokon is jelen vannak,hogy minél szélesebb körű ügyfélbázist tudjanak kialakítani.Javaslatokat tettem afejlesztésre vonatkozóan, hogy a jövőben eredményesebb, sikeresebb lehessen avállalkozás. Arra buzdítottam a vezetőséget, hogy több alkalommal tegyünk közzéTiktokon tartalmat és rendszeresítsük, amennyire lehet. Azonban fontosmegjegyezni, hogy a tartalmak minőségének rovására ez nem mehet és relevanciájakulcsfontosságú a sikeres jelenlét eléréséhez. Csak az átgondolt és kreatívtartalmak tudnak valóban érvényesülni a többi tartalom között és elnyerni afelhasználók figyelmét. Ajánlásaim között szerepelt még, hogy Instagramonaktívabban tevékenykedjünk, rendszeresebben posztoljunk. Több nyereményjátékra is kezdeményezést tettem, mivelhatékonynak bizonyul marketing szempontból és így magasabb elérési számotérhetünk el, ha megjelölik a barátaikat a fogyasztók, mi több, ha megosztják asaját történetükben. Új követőket szerezhetünk, és növelhetjük azelkötelezettséget. A Facebook eredmények gyakori után követése is nélkülözhetetlenegy vállalkozás számára. Célszerű figyelemmel kísérni milyen időpontokban érdemesa reklámokat futtatni és milyen típusúak felkapottabbak. Maximalizálható ezáltalaz elérés.Elmondható, hogy érdemes időtés energiát befektetni az online marketing tanulmányozásába, hamarabb sikeressétehetünk egy induló céget.A szakmai fejlődésemszempontjából ez az időszak rendkívül hasznos volt, mivel olyan kihívásokkalszembesültem, amelyek segítettek fejleszteni a kreativitásomat, azidőmenedzsmentemet és az ügyfélkapcsolati készségeimet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:32
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet