Csonka Ágnes (2023) Folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés- és informatikai támogatás megoldása egy KKV esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
FOSZK_GM_Csonka_Agnes_HV9FBY_2023maj_zarodolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
FOSZK_GM_Csonka_Agnes_HV9FBY_2023maj_összefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (312kB) |
|
PDF
Csonka Ágnes_FOSZK_bírálat_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (147kB) |
|
PDF
FOSZK-GM Csonka Ágnes bírálat 2023május.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy a szakirodalmakban leírtakhoz viszonyítva a folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés, valamint informatikai támogatás rendszere hogyan valósul meg egy építőipari szolgáltatást nyújtó vállkozásnál. Elemezni fogom, hogy a szervezeti egységek hogyan működnek és mi lenne az ideális a cég számára.</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group-on belül a szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységek egymással szoros kapcsolatban állnak, így az egyes területek tevékenységének outputja más területek tevékenységének inputját jelenti.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group esetén a munkaszervezési igény abból fakadt, hogy a cég alapításakor a szolgáltatások egy szűkebb palettáját (tervezés és projektmenedzsment) nyújtotta, viszont az évek során a szolgáltatási listája kibővült kivitelezéssel, környezettudatossági tanácsadással, illetve építészeti vizualizációval is, ezáltal a vállalat alkalmazottainak száma, árbevétele, eredménye jelentősen megnőtt a kezdetek óta.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group-nál a rendelésfeldolgozás a megrendelői igény észlelésétől a megrendelés megvalósításáig történő folyamatokat jelenti.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM cégcsoport tevékenysége komplex építőipari szolgáltatások nyújtása. Az értékesítési folyamat során ezeket a szolgáltatásokat értékesítik a megrendelőknek, a szolgáltatás ellenértéke a cég árbevételét képezi.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A szolgáltatási marketingmix mind a hét eleme azonosítható a DVM által nyújtott szolgáltatásoknál, ezek az eszközök segítik a cég által kitűzött marketingcélok megvalósítását.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group az irodai adminisztrációs tevékenységekhez a Microsoft 365 irodai automatizálási rendszert alkalmazza.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A OneDrive-ra feltöltött dokumentumok nem foglalnak helyet a számítógépen, emellett más szerverről is elérik azokat, így minden résztvevő ugyanabban a dokumentumban dolgozik, van egy közös adatbázis. A DVM ezt a programot használja például a bankkivonatok megosztására a könyvelővel.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM Visual részleg az építészeti vizualizációk, fotorealisztikus állóképek, videóanimációk, virtuális valóság környezetek készítéséhez számos alkalmazást használ, ilyenek az Autodek 3Ds Max, Marvelous Designer, Adobe Products programok.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group folyamatai összehangoltan működnek, viszont a vállalkozás fejlődése érdekében érdemes lenne minél több folyamatot a Vectory vállalat irányítási rendszerben kezelni.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A DVM group-nál a munkaszervezés és feladattervezés folyamatai hatékonyan működnek, amely a projektek gyors és eredményes megtervezésében, valamint kivitelezésében nyilvánul meg.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A rendelésfeldolgozás lépései a vállalatnál összhangban vannak, ezáltal teljeskörűen és hatékonyan ki tudják elégíteni a megrendelő igényeit.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A marketingstratégia és eszközök jelenléte a DVM group szolgáltatásainak értékesítésére ösztönző hatást gyakorolnak, viszont a CRM-rendszert érdemes lenne bevezetni a cégnél, általa átláthatóbban tudná kezelni az ügyfelek igényeit. Emellett érdemes lenne külső hírlevelet készíteni, amely által a cég és szolgáltatásai ismertebbé, népszerűbbé válnának, több potenciális megrendelő érhető el.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">A felhasználói szoftverek használata meghatározó a cég számára, mivel hozzájárulnak egyes tevékenységek elvégzéséhez. Meglátásom szerint a Vectory rendszert érdemes lenne a cégen belül több folyamatra kiterjeszteni.<br></p><p dir="ltr" style="text-align:left;">Összegezve a DVM group-nál a folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés és informatikai támogatási rendszerek eredményesen működnek, ugyanakkor a fejlesztési lehetőségek megragadásával még produktívabbá válhat a vállalkozás.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | értékesítés, folyamatszervezés, megrendelés(ek), munkaszervezés, ügyvitel informatikai támogatása |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |