Csonka Ágnes (2023) Folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés- és informatikai támogatás megoldása egy KKV esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
FOSZK_GM_Csonka_Agnes_HV9FBY_2023maj_zarodolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
FOSZK_GM_Csonka_Agnes_HV9FBY_2023maj_összefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (312kB) |
|
PDF
Csonka Ágnes_FOSZK_bírálat_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (147kB) |
|
PDF
FOSZK-GM Csonka Ágnes bírálat 2023május.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy a szakirodalmakban leírtakhoz viszonyítva a folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés, valamintinformatikai támogatás rendszere hogyan valósul meg egy építőipari szolgáltatást nyújtó vállkozásnál. Elemezni fogom, hogy a szervezeti egységek hogyan működnek és mi lenne az ideális a cég számára.A DVM group-on belül a szolgáltatásokhoz kapcsolódó tevékenységek egymással szoros kapcsolatban állnak, így az egyes területek tevékenységének outputja más területek tevékenységének inputját jelenti.A DVM group esetén a munkaszervezési igény abból fakadt, hogy a cég alapításakor a szolgáltatások egy szűkebb palettáját (tervezés és projektmenedzsment) nyújtotta, viszont az évek során a szolgáltatási listája kibővült kivitelezéssel, környezettudatossági tanácsadással, illetve építészeti vizualizációval is, ezáltal a vállalat alkalmazottainak száma, árbevétele, eredménye jelentősen megnőtt a kezdetek óta.A DVM group-nál a rendelésfeldolgozás a megrendelői igény észlelésétől a megrendelés megvalósításáig történő folyamatokat jelenti.A DVM cégcsoport tevékenysége komplex építőipari szolgáltatások nyújtása. Az értékesítési folyamat során ezeket a szolgáltatásokat értékesítik a megrendelőknek, a szolgáltatás ellenértéke a cég árbevételét képezi.A szolgáltatási marketingmix mind a hét eleme azonosítható a DVM által nyújtottszolgáltatásoknál, ezek az eszközök segítik a cég által kitűzött marketingcélok megvalósítását.A DVM group az irodai adminisztrációs tevékenységekhez a Microsoft 365 irodai automatizálási rendszert alkalmazza.A OneDrive-ra feltöltött dokumentumok nem foglalnak helyet a számítógépen, emellett más szerverről is elérik azokat, így minden résztvevő ugyanabban a dokumentumban dolgozik, van egy közös adatbázis. A DVM ezt a programot használja például a bankkivonatok megosztására a könyvelővel.A DVM Visual részleg az építészeti vizualizációk, fotorealisztikus állóképek, videóanimációk, virtuális valóság környezetek készítéséhez számos alkalmazást használ, ilyenek az Autodek 3Ds Max, Marvelous Designer, Adobe Products programok.A DVM group folyamataiösszehangoltan működnek, viszonta vállalkozás fejlődése érdekében érdemes lenne minél több folyamatot a Vectory vállalat irányítási rendszerben kezelni.A DVM group-nál a munkaszervezés és feladattervezés folyamatai hatékonyan működnek, amely a projektek gyors és eredményes megtervezésében, valamintkivitelezésében nyilvánul meg.A rendelésfeldolgozás lépései a vállalatnál összhangban vannak, ezáltal teljeskörűen és hatékonyan ki tudják elégíteni a megrendelő igényeit.A marketingstratégia és eszközök jelenléte a DVM group szolgáltatásainak értékesítésére ösztönző hatást gyakorolnak, viszont aCRM-rendszert érdemes lenne bevezetni a cégnél, általaátláthatóbban tudná kezelni az ügyfelek igényeit. Emellett érdemes lennekülső hírleveletkészíteni, amely által a cég és szolgáltatásai ismertebbé, népszerűbbé válnának, több potenciális megrendelő érhető el.A felhasználói szoftverek használata meghatározó a cég számára, mivel hozzájárulnak egyes tevékenységek elvégzéséhez.Meglátásom szerint a Vectory rendszert érdemes lenne a cégen belül több folyamatra kiterjeszteni.Összegezve a DVM group-nál a folyamatszervezés, munkaszervezés, rendelésfeldolgozás, értékesítés és informatikai támogatási rendszerek eredményesen működnek, ugyanakkor a fejlesztési lehetőségek megragadásával még produktívabbá válhat a vállalkozás.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | értékesítés, folyamatszervezés, megrendelés(ek), munkaszervezés, ügyvitel informatikai támogatása |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |