Fűfa Ferenc Bence (2023) Henkel Magyarország Kft. a digitalizációban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fűfa_Ferenc_Bence_WSVB8T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 07.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (141kB) |
|
PDF
BA_O_Fűfa_Ferenc_Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 07.. Download (162kB) |
|
PDF
BA_B_Petrányi_Ádám_.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (468kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fűfa Ferenc Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (165kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">Szakdolgozatom során a Henkel Magyarország Kft. 2023-as év eleji üzletág összeolvadásának következményeit vettem szemügyre, valamint célom az volt, hogy feltérképezzem maradt-e valamilyen megoldatlan részfolyamat a Covid-19 hatására, mely nehezítő tényezőként hárul a munkavállalókra. Diplomamunkám első felében igyekeztem a rendelkezésemre álló szekunder információk segítségével feltérképezni és összegyűjteni, hogy milyen hatást gyakorolt a koronavírus megjelenése a vállalatok működésére. Az információkból arra a megállapításra jutottam, hogy a járvány és a hatására átalakult környezet főként informatikai, kommunikációs és a kormányzati döntések és szabályozás következtében a logisztikai területet érintették. Az összeolvadást kapcsán is begyűjtöttem azokat a faktorokat, melyek egy vállalat számára kiemelt szempontok lehetnek a sikeres végbemenetel során. Azonosítottam, többek között, hogy a vezetők általi pontos célkitűzés, döntéshozatal és erről nyújtott részletes tájékoztatás hiánya megnehezítheti az összeolvadás gördülékenységét. A munkavállaói szemponttól eltérve a vállalat IT és informatikai felkészültsége is meghatározó. Egy ilyen nagymértékű vállalati döntés során kellő hangsúlyt kell fektetni az IT eszközök cseréjére és szoftverek fejlesztésére, valamint a munkafolyamatok során felmerülő problémák megoldására. Ezen tényezők nem megfelelő menedzselése mind buktatóként hathat egy összeolvadás sikerességére és cég teljesítményére. A rendelkezésemre álló tanulmányok és cikkek vizsgálata során megfogalmazódott az igény, hogy a Henkel munkavállalói körében is feltérképezzem mind a Covid-19, mind pedig az üzletági összeolvadás hatására kialakult élményeket, tapasztalatokat. Primer kutatásom során egy kérdőív kiküldését és mélyinterjúk készítését tűztem ki célul három terület véleményére fókuszálva, melyek a legbővebb tapasztalattal rendelkeznek az összeolvadás hatásairól. Elsősorban a kérdőív eredményeit elemezve arra összpontosítottam, hogy megismerjem a Henkel alkalmazottjainak élményeit és munkájuk során tapasztalt nehézségeit az egyesülést követően. A kérdésekre adott válaszokból világosság vált számomra, hogy a vállalati változás céljáról és a folyamatról adott tájékoztatás mértékével elégedett volt a többség. A továbbiakban az összeolvadás hatásait igyekeztem feltérképezni az egyes területek szemszögéből, melyből sikerült beazonosítanom, hogy a válaszadók túlnyomó többsége észlelt akadályokat a munkája során. A kitöltők többsége azt a választ adta, hogy pozitív irányú változást tapasztalt a kommunikáció és partnerkapcsolatban, a motiváció és munkakedv és vállalati teljesítmény terén. Az IT területen az osztály dolgozóinak nagyrésze nem tapasztalt változást, viszont azok, akik igennel feleltek negatív élményekről számoltak be többségben. A kérdőív eredményeit Petrányi Ádám, Group Key Account Manager pozíciót betöltő személy egészítette ki, aki személyes és csapattagoktól beérkező tapasztalataival támasztotta alá az említett tényeket. Ádám beszámolójából kiderült, hogy a munkakedvbeli és kommunikációs pozitív változások annak tulajdoníthatók, hogy a sales-es munkavállalók az összeolvadásban lehetőséget és egyben kihívást látnak, ugyanis egy tanulási folyamat részeseként átfogóbb ismeretet szerezhetnek magáról az egyesülés folyamatáról. A következőben a szállítmányozás területén észlelt negatív élményeket vizsgáltam, melyből kiderült, hogy jelenleg két raktárból történik a szállítás és ez jelentősen bonyolítja a folyamatokat. Ezen folyamat optimalizációjára megoldást kínálna egy közös raktárból történő szállítás, mely a számlázás folyamatát is nagymértékben könnyítené. A munkamennyiségre vonatkozó válaszokból és az Ádám által megosztott információkból leszűrhető, hogy a mappa struktúrák és a nem egységesített fájlok az eddig gyorsan kivitelezhető munkafolyamatokat hosszabbítják, illetve az emellett kibővült szortiment is extra munkát teremt a dolgozók számára. A commercial excellence osztály véleményét is sikerült megismernem a megkérdezések során. A terület tagjainak eredményeiből ismertté vált, hogy a riportok, kimutatások készítésével és elemzésével foglalkozó osztályból megkérdezettek teljes arányban tapasztaltak informatikai nehézségeket. Az osztályvezetővel, Novák Rebekával készített interjúból beazonosítottam, hogy igény lenne egy olyan rendszerezett felületre, mely mindenki számára informatív és könnyen kezelhető. Az informatikai problémák hatására megnövekedett munkamennyiségről és munkakedvbeli visszaesésről tájékoztatott Rebeka, melyek a csapat tagjainak extra feladatai miatt alakultak ki. Az IT csapat felöli nézőpontokat is feltérképeztem, ugyanis ők felelősek az informatikai problémák megoldásáért és hozzájuk futnak be a munkavállalókat érintő mindennemű technikai problémák. Érdekes volt felismerni, hogy az informatikában tapasztalt változásokban az IT csapat tagjai teljes mértékben pozitív változást azonosítottak. A Hibl Lászlóval, System Engineer pozíciót betöltő személlyel készített megkérdezésemből világosság vált, hogy az IT-sok számos szoftver és rendszeroptimalizációt hajtottak végre annak érdekében, hogy kiküszöböljék az adatkezelésben és feldolgozásban felmerült nehézségeket, ezért pozitív irányú változást hajtottak végre a cég szempontjából, így válaszaikban is ez tükröződött. A koronavírus témakörére áttérve a kollégák közel teljes része tapasztalt változásokat a járvány hatására. A kérdéseimre adott válaszokból világossá vált, hogy a dolgozók többsége az informatika, kommunikáció és partnerkapcsolat, szállítmányozás, logisztika és munkakedv esetében azonosított számottevő negatív különbséget a vírust megelőző helyzethez képest. Meglepetésemre a válaszadók többsége nem észlelt a munkamennyiségben vagy alig élt meg a vállalati teljesítmény területén. A kérdőív egyik célja az volt, hogy beazonosítsam, hogy vannak-e olyan jellegű problémák, melyek a vírus hatására alakultak ki és a mai napig nem oldódtak meg. A válaszokból azt tapasztaltam, hogy a kitöltők teljes része úgy érzi, hogy a problémák megoldásra kerültek. Összességében úgy vélem, hogy a Henkel vállalaton belül lezajló üzletági egyesülést a munkavállalók többsége pozitívan élte meg, viszont kiemelt szempont a kollégákkal való folyamatos kapcsolattartás, visszajelzések kérése, melyből egyértelműen azonosíthatók az elégedetlenségre okot adó tényezők. A csapatépítők, vállalati események tovább tudnák javítani az osztályok közötti együttműködést és szinergiát, valamint érdemesnek vélek bevezetni a saját munkakörön felüli extra teljesítmény esetén bónuszrendszer alkalmazását, mely egy hasonló kihívásokkal teli átmeneti időben ösztönző erővel hathat a dolgozók körében. Azon kollégák számára, akik az IT területen éltek meg nehézségeket, egy egységesített és felhasználóbarát rendszer kialakítását javasolnám, mely nemcsak az informatikai nehézségeket, de a felesleges részfolyamatokból származó extra munka mennyiségét is redukálni tudná.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fúzió(k), kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), összeolvadás(ok), szervezeti átalakulás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:31 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |