Fűfa Ferenc Bence (2023) Henkel Magyarország Kft. a digitalizációban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fűfa_Ferenc_Bence_WSVB8T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 07.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (141kB) |
|
PDF
BA_O_Fűfa_Ferenc_Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 07.. Download (162kB) |
|
PDF
BA_B_Petrányi_Ádám_.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (468kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fűfa Ferenc Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (165kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során a Henkel Magyarország Kft. 2023-as év eleji üzletág összeolvadásánakkövetkezményeit vettem szemügyre, valamint célom az volt, hogy feltérképezzem maradt-evalamilyen megoldatlan részfolyamat a Covid-19 hatására, mely nehezítő tényezőként hárul amunkavállalókra.Diplomamunkám első felében igyekeztem a rendelkezésemre álló szekunder információksegítségével feltérképezni és összegyűjteni, hogy milyen hatást gyakorolt a koronavírusmegjelenése a vállalatok működésére. Az információkból arra a megállapításra jutottam, hogy ajárvány és a hatására átalakult környezet főként informatikai, kommunikációs és a kormányzatidöntések és szabályozás következtében a logisztikai területet érintették.Az összeolvadást kapcsán is begyűjtöttem azokat a faktorokat, melyek egy vállalat számárakiemelt szempontok lehetnek a sikeres végbemenetel során. Azonosítottam, többek között, hogya vezetők általi pontos célkitűzés, döntéshozatal és erről nyújtott részletes tájékoztatás hiányamegnehezítheti az összeolvadás gördülékenységét. A munkavállaói szemponttól eltérve a vállalatIT és informatikai felkészültsége is meghatározó. Egy ilyen nagymértékű vállalati döntés soránkellő hangsúlyt kell fektetni az IT eszközök cseréjére és szoftverek fejlesztésére, valamint amunkafolyamatok során felmerülő problémák megoldására. Ezen tényezők nem megfelelőmenedzselése mind buktatóként hathat egy összeolvadás sikerességére és cég teljesítményére.A rendelkezésemre álló tanulmányok és cikkek vizsgálata során megfogalmazódott az igény,hogy a Henkel munkavállalói körében is feltérképezzem mind a Covid-19, mind pedig az üzletágiösszeolvadás hatására kialakult élményeket, tapasztalatokat.Primer kutatásom során egy kérdőív kiküldését és mélyinterjúk készítését tűztem ki célul háromterület véleményére fókuszálva, melyek a legbővebb tapasztalattal rendelkeznek az összeolvadáshatásairól.Elsősorban a kérdőív eredményeit elemezve arra összpontosítottam, hogy megismerjem a Henkelalkalmazottjainak élményeit és munkájuk során tapasztalt nehézségeit az egyesülést követően. Akérdésekre adott válaszokból világosság vált számomra, hogy a vállalati változás céljáról és afolyamatról adott tájékoztatás mértékével elégedett volt a többség.A továbbiakban az összeolvadás hatásait igyekeztem feltérképezni az egyes területekszemszögéből, melyből sikerült beazonosítanom, hogy a válaszadók túlnyomó többsége észleltakadályokat a munkája során. A kitöltők többsége azt a választ adta, hogy pozitív irányú változásttapasztalt a kommunikáció és partnerkapcsolatban, a motiváció és munkakedv és vállalatiteljesítmény terén. Az IT területen az osztály dolgozóinak nagyrésze nem tapasztalt változást,viszont azok, akik igennel feleltek negatív élményekről számoltak be többségben. A kérdőíveredményeit Petrányi Ádám, Group Key Account Manager pozíciót betöltő személy egészítetteki, aki személyes és csapattagoktól beérkező tapasztalataival támasztotta alá az említett tényeket.Ádám beszámolójából kiderült, hogy a munkakedvbeli és kommunikációs pozitív változásokannak tulajdoníthatók, hogy a sales-es munkavállalók az összeolvadásban lehetőséget és egybenkihívást látnak, ugyanis egy tanulási folyamat részeseként átfogóbb ismeretet szerezhetnekmagáról az egyesülés folyamatáról.A következőben a szállítmányozás területén észlelt negatív élményeket vizsgáltam, melybőlkiderült, hogy jelenleg két raktárból történik a szállítás és ez jelentősen bonyolítja a folyamatokat.Ezen folyamat optimalizációjára megoldást kínálna egy közös raktárból történő szállítás, mely aszámlázás folyamatát is nagymértékben könnyítené. A munkamennyiségre vonatkozóválaszokból és az Ádám által megosztott információkból leszűrhető, hogy a mappa struktúrák ésa nem egységesített fájlok az eddig gyorsan kivitelezhető munkafolyamatokat hosszabbítják,illetve az emellett kibővült szortiment is extra munkát teremt a dolgozók számára.A commercial excellence osztály véleményét is sikerült megismernem a megkérdezések során. Aterület tagjainak eredményeiből ismertté vált, hogy a riportok, kimutatások készítésével éselemzésével foglalkozó osztályból megkérdezettek teljes arányban tapasztaltak informatikainehézségeket. Az osztályvezetővel, Novák Rebekával készített interjúból beazonosítottam, hogyigény lenne egy olyan rendszerezett felületre, mely mindenki számára informatív és könnyenkezelhető. Az informatikai problémák hatására megnövekedett munkamennyiségről ésmunkakedvbeli visszaesésről tájékoztatott Rebeka, melyek a csapat tagjainak extra feladatai miattalakultak ki.Az IT csapat felöli nézőpontokat is feltérképeztem, ugyanis ők felelősek az informatikai problémákmegoldásáért és hozzájuk futnak be a munkavállalókat érintő mindennemű technikai problémák.Érdekes volt felismerni, hogy az informatikában tapasztalt változásokban az IT csapat tagjai teljesmértékben pozitív változást azonosítottak. A Hibl Lászlóval, System Engineer pozíciót betöltőszeméllyel készített megkérdezésemből világosság vált, hogy az IT-sok számos szoftver ésrendszeroptimalizációt hajtottak végre annak érdekében, hogy kiküszöböljék az adatkezelésbenés feldolgozásban felmerült nehézségeket, ezért pozitív irányú változást hajtottak végre a cégszempontjából, így válaszaikban is ez tükröződött.A koronavírus témakörére áttérve a kollégák közel teljes része tapasztalt változásokat a járványhatására. A kérdéseimre adott válaszokból világossá vált, hogy a dolgozók többsége azinformatika, kommunikáció és partnerkapcsolat, szállítmányozás, logisztika és munkakedvesetében azonosított számottevő negatív különbséget a vírust megelőző helyzethez képest.Meglepetésemre a válaszadók többsége nem észlelt a munkamennyiségben vagy alig élt meg avállalati teljesítmény területén.A kérdőív egyik célja az volt, hogy beazonosítsam, hogy vannak-e olyan jellegű problémák,melyek a vírus hatására alakultak ki és a mai napig nem oldódtak meg. A válaszokból azttapasztaltam, hogy a kitöltők teljes része úgy érzi, hogy a problémák megoldásra kerültek.Összességében úgy vélem, hogy a Henkel vállalaton belül lezajló üzletági egyesülést amunkavállalók többsége pozitívan élte meg, viszont kiemelt szempont a kollégákkal valófolyamatos kapcsolattartás, visszajelzések kérése, melyből egyértelműen azonosíthatók azelégedetlenségre okot adó tényezők. A csapatépítők, vállalati események tovább tudnák javítaniaz osztályok közötti együttműködést és szinergiát, valamint érdemesnek vélek bevezetni a sajátmunkakörön felüli extra teljesítmény esetén bónuszrendszer alkalmazását, mely egy hasonlókihívásokkal teli átmeneti időben ösztönző erővel hathat a dolgozók körében.Azon kollégák számára, akik az IT területen éltek meg nehézségeket, egy egységesített ésfelhasználóbarát rendszer kialakítását javasolnám, mely nemcsak az informatikai nehézségeket,de a felesleges részfolyamatokból származó extra munka mennyiségét is redukálni tudná.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fúzió(k), kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), összeolvadás(ok), szervezeti átalakulás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:31 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |