Gigor Csaba Miklós (2023) Márkázás és márkavédelem a kis- és középvállalkozásoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Márkázás és márkavédelem a kis- és középvállalkozásoknál.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (859kB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (250kB) |
|
PDF
Gigor Csaba Miklós.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (134kB) |
|
PDF
FOSZK_zarodolgozat-biralat-Gigor Csaba Miklós.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (771kB) |
Absztrakt (kivonat)
A márka:BánAnnamari szerint a vállalatok „legerősebb tőkéjét” a márka jelenti, aminekereje, hogy a vevő, fogyasztó érzelmeire hat, nem csak marketing és gazdaságiszempontból vonja magára a figyelmet.MárkaépítésAmárka és a termék szorosan összekapcsolódik a fogyasztók tudatában. Amárkaépítés ennek az összekapcsolásnak a tudatos építése. A fogyasztókgondolataiba a számukra ismeretlen termékeket, szolgáltatásokat vagy akárcégeket már márkaként építik be a vállalkozások.A márka meghatározása„Amárka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design, vagy ezek kombinációja.Célja, hogy adott eladó vagy eladók adott csoportjának termékeit vagyszolgáltatásait azonosítsa és megkülönböztesse őket a versenytársakétól.”A márka elemeiAmárka több megjelenési formája közül a legfontosabb a márka neve.Ehheza névhez kapcsolódik a grafikai jel, azaz a logó.Ajelmondatok, szlogenek a márkák fő üzenetét tömöríti pár szóba, vagy egy rövidmondatba.Adottmárkán belül az egységesített arculat és formatervezés biztosítja azegyediséget.Márka és pozicionálásAmárka a pozicionálás alapvető eleme.Amárka üzenete, tartalma, minősége egyértelműen utalnak arra, hogy a vállalkozásaz adott márkát hol helyezi el a versenytársakhoz képest a piacon.Mit lehet márkázni?Amárkázásnak különböző módjai vannak és még ennél is több dolgot lehet.·Gyártói, termelőimárkák·Kereskedelmimárkák, sajátmárkák·Szervezetek,intézmények, események·Személyekmárkázása és az énmárka·Területi ésországmárkaMárkavédelemAmárka hozzáadott érték a termékhezHaegy vállalat nem lép időben az oltalom nélküli termékét ellopják és ezzel akárvégzetes anyagi kárt okozhatnak a kis- és középvállalkozásoknak.A márka jogi oltalmaAmárka jogi oltalma jogszerűen biztosítja a vállalatnak, hogy az adott oltalmata jogtulajdonos egyedüliként használhassa.·Védjegy·FöldrajziárujelzőA márka, mint értékAfogyasztók az adott márkáért többet hajlandóak fizetni.Afogyasztók lojalitása arra készteti őket, hogy erőfeszítéseket tegyenek akiválasztott márka megszerzéséért.Egybejáratott márka új termékei könnyebben elfogadásra találnak a fogyasztókkörében.Azelégedett fogyasztók tovább adják a pozitív tapasztalataikat a márkávalkapcsolatban, mintegy ingyen reklámot generálva.Amárka tényleges vagyoni értékeAmárkának van tényleges értéke, amire szükség lehet, ha egy védjegyet kellmegvédenie a vállalkozásnak. A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület szerintvédjegy oltalom megsértése esetén a vagyoni hátrány két megközelítésbenalkalmazható.Márkázása magyarországi kis- és középvállalkozásoknálEgymagyarországi kis- és középvállalkozásnak a sikeres márkázáshoz nem elég, ha afogyasztónak rendelkezésére áll a termék. A külső környezet felméréseelengedhetetlen. A vevők igényeinek, visszajelzések felmérése. A versenytársakaktuális helyzete és tervei nagyban befolyásolják a lehetőségeket. A márkatartalmának el kell jutnia a célcsoporthoz.Amárka megvédéseHazánkban,azon belül a KKV szektor szereplői felismerték, hogy a szellemi tulajdonvédelme fontos.Márkavédelema gyakorlatbanAmárkavédelem gyakorlati hasznosságának ismertetése: a Coca Cola és a HellEnergy Magyarország Kft. esete.Védjegybejelentés időbenHogyegy márka védjegyként szerepeljen a lehető legkorábban ajánlott bejelenteni.Márkavédelmiveszélyek beszerzés eseténAkis- és középvállalkozásoknak nem csak a saját márkáikra kell összpontosítani.Aversenytársak védjegyei saját gyártás eseténElőfordul,hogy a gyártani kívánt design, szín, forma, minta, logó már egy létező márkavédjegye, így a vállalkozás védjegybitorlást követ el.Veszélyeka beszerzésnélAkis- és középvállalkozások által beszerzett termékek esetében is előfordulhat,hogy ami jogszerű a szomszédos országokban, az márkavédett hazánkban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | kis- és középvállalkozás - KKV, marketing, márka, márkaépítés, márkavédelem |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |