Nagy-Abasiute Anna Alexandra (2023) A távmunka, ill. a home office a vállalati gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
| 
              
PDF
 Nagy_Abasiute_Anna_GWUIFN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (857kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 SZTK_O_Nagy-Abasiute_Anna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (158kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Szakdolgozati kulso biralat_Nagy-Abasiute Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Nagy-Abasiute Anna Alexandra_mérnök-közg.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (176kB)  | 
          
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat aCovid-19 kitörése utáni időszak atipikus munkavégzését, a home office-tvizsgálja és hasonlítja össze a pandémia előtti időszak sajátosságaival. Adolgozathoz tartozó primer kutatások, egy kérdőíves felmérés és hárommélyinterjú eredményei alapján kijelenthető, hogy a home office fokozta amunkavállalói teljesítményt. A szekunder ésprimer kutatásokból ugyanakkor az a következtetés vonható le, hogy a homeoffice sikeres működtetéséhez négy pillér kell, az első kettő ezek közül amunkavállalóhoz, a második kettő pedig a munkáltatóhoz kapcsolódik. Az elsőpillér a megfelelő munkakörnyezet kialakítása, a második a koncentráltmunkavégzés lehetősége, a harmadik a munkáltatói bizalom és támogatói közeg, anegyedik pedig a hatékonyságmérés, ellenőrzés. A szakdoglozat részletesenfeltárja a home office munkavégzés előnyeit és hátrányait. A munkavállalókrészéről a legnagyobb előny a rugalmasságban és az idő- ésköltséghatékonyságban rejlik. Azaz a rugalmasan megkezdett munkaidővel és azingázással járó időt megtakarítva megnő a szabadidejük, amit szeretteikre,barátaikra, családtagjaikra, kedvelt szabadidős tevékenységeikre fordíthatnak. A munkáltató számáraszintén komoly előnyökkel jár a home office, ezek egy része pedig erőteljesenanyagi vonatkozású. Míg a munkavállalók az ingázás költségeit takarítják meg,addig a munkáltatóknak csökken a rezsiköltsége, az ingatlanok bérleti díja,rugalmas létszámgazdálkodást tudnak folytatni, ami a humán erőforrásokhozkapcsolódó kiadások optimalizálásához vezethet. A munkáltató által támasztottbizalom és együttműködő-képesség, az általa nyújtott támogatói közeg hatásáracsökken a fluktuáció, ezzel párhuzamosan nő a munkavállalói lojalitás, aminekvégső eredménye a növekedő vállalati termelékenységben és hatékonyságban ölttestet.Mindkét oldalrólfelléphetnek hátrányok is, melyek leginkább a szociális, társas kapcsolatokhiányára, vagy a kontaktusok számának csökkenésére vezethető vissza. Mindezek alapján a szakdolgozat arra akövetkeztetésre jut, hogy a hibrid munkavégzés lehet az aranyközépút, amelyegyfajta olvasztótégelyként biztosítja a home office és a jelenléti munkavégzéselőnyeit, kiküszöbölve azok hátrányait.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | záródolgozat | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | atipikus munkavégzés, hibrid munka, home office, koronavírus-járvány (COVID-19), távmunka | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:30 | 
| Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:30 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        
        
