A távmunka, ill. a home office a vállalati gyakorlatban

Nagy-Abasiute Anna Alexandra (2023) A távmunka, ill. a home office a vállalati gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Nagy_Abasiute_Anna_GWUIFN.pdf] PDF
Nagy_Abasiute_Anna_GWUIFN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (857kB)
[thumbnail of SZTK_O_Nagy-Abasiute_Anna.pdf] PDF
SZTK_O_Nagy-Abasiute_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (158kB)
[thumbnail of Szakdolgozati kulso biralat_Nagy-Abasiute Anna.pdf] PDF
Szakdolgozati kulso biralat_Nagy-Abasiute Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of Nagy-Abasiute Anna Alexandra_mérnök-közg.pdf] PDF
Nagy-Abasiute Anna Alexandra_mérnök-közg.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (176kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat aCovid-19 kitörése utáni időszak atipikus munkavégzését, a home office-tvizsgálja és hasonlítja össze a pandémia előtti időszak sajátosságaival. Adolgozathoz tartozó primer kutatások, egy kérdőíves felmérés és hárommélyinterjú eredményei alapján kijelenthető, hogy a home office fokozta amunkavállalói teljesítményt. A szekunder ésprimer kutatásokból ugyanakkor az a következtetés vonható le, hogy a homeoffice sikeres működtetéséhez négy pillér kell, az első kettő ezek közül amunkavállalóhoz, a második kettő pedig a munkáltatóhoz kapcsolódik. Az elsőpillér a megfelelő munkakörnyezet kialakítása, a második a koncentráltmunkavégzés lehetősége, a harmadik a munkáltatói bizalom és támogatói közeg, anegyedik pedig a hatékonyságmérés, ellenőrzés. A szakdoglozat részletesenfeltárja a home office munkavégzés előnyeit és hátrányait. A munkavállalókrészéről a legnagyobb előny a rugalmasságban és az idő- ésköltséghatékonyságban rejlik. Azaz a rugalmasan megkezdett munkaidővel és azingázással járó időt megtakarítva megnő a szabadidejük, amit szeretteikre,barátaikra, családtagjaikra, kedvelt szabadidős tevékenységeikre fordíthatnak. A munkáltató számáraszintén komoly előnyökkel jár a home office, ezek egy része pedig erőteljesenanyagi vonatkozású. Míg a munkavállalók az ingázás költségeit takarítják meg,addig a munkáltatóknak csökken a rezsiköltsége, az ingatlanok bérleti díja,rugalmas létszámgazdálkodást tudnak folytatni, ami a humán erőforrásokhozkapcsolódó kiadások optimalizálásához vezethet. A munkáltató által támasztottbizalom és együttműködő-képesség, az általa nyújtott támogatói közeg hatásáracsökken a fluktuáció, ezzel párhuzamosan nő a munkavállalói lojalitás, aminekvégső eredménye a növekedő vállalati termelékenységben és hatékonyságban ölttestet.Mindkét oldalrólfelléphetnek hátrányok is, melyek leginkább a szociális, társas kapcsolatokhiányára, vagy a kontaktusok számának csökkenésére vezethető vissza. Mindezek alapján a szakdolgozat arra akövetkeztetésre jut, hogy a hibrid munkavégzés lehet az aranyközépút, amelyegyfajta olvasztótégelyként biztosítja a home office és a jelenléti munkavégzéselőnyeit, kiküszöbölve azok hátrányait.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: atipikus munkavégzés, hibrid munka, home office, koronavírus-járvány (COVID-19), távmunka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:30
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet