Huszár Péter Vendel (2023) Kistelepülés marketingstratégiájának a bemutatása Andocs példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Huszár_Péter_RJT2N0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Huszár_Péter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (175kB) |
|
PDF
Huszár Péter Vendel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (408kB) |
|
PDF
Értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (643kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">A szakdolgozatom a településmarketing témakörét járta körül, azzal a céllal, hogy bemutassam ennek a területnek a fontosságát és hatékonyságát a helyi gazdaság és turizmus fejlesztésében. A dolgozatomban kitértem a településmarketing fogalmára és ismertettem a szereplőket és a szerepköröket, akik részt vesznek a településmarketing folyamatában. Itt nem csak a helyi önkormányzatokra és turisztikai szervezetekre tértem ki, hanem a helyi vállalkozások, szolgáltatók, szálláshelyek és lakosok fontosságára. Valamint kitértem városok példájára is, akik sikeres településmarketinget eszközöltek. Ezután bemutattam a legfontosabb területeit a településmarketingnek, amelyeket egy sikeres marketingstratégia során figyelembe kell venni. Ilyen volt az auditálás, szegmentáció, imázs, kommunikáció és végül a stratégiai tervezés. Következő témakörömben kitértem a turizmusra. A turizmus rendkívül fontos szerepet játszik a településmarketing szemszögéből, hiszen a turizmus egy remek lehetőséget teremt a település fejlődésére. Ezt követően bemutattam egy kistelepülést, ahol a kutatásomat is végeztem Andocsot. Úgy gondolom, ahhoz, hogy minél nagyobb képet kapjunk a kutatásomhoz, elengedtethetetlen, hogy beszéljek a település tulajdonságairól, értékeiről. Itt ismertettem a történelmi múltját, elhelyezkedését, természeti értekéit, építészeti értékeit, oktatását, egészségügyi szolgáltatását, valamint a sportolási lehetőségeket a községen. Majd kutatást végeztem a lakosság körében, amelynek célja az volt, hogy felmérjem, az ott lakók véleményét a településsel kapcsolatban annak érdekében, hogy minél átláthatóbb képet kapjunk a településfejlesztéssel kapcsolatban. A kérdőívet online formában végeztem melyben különböző témákra vonatkozó kérdések szerepeltek, mint például a település által nyújtott szolgáltatások, vagy a turizmus. A kutatás során 108 embert sikerült megkérdezni. Az eredményeket statisztikai módszerekkel elemeztem, és összefoglaltam a kutatás eredményeinek az ismertetésében Remélem a kutatásom eredményei nagy segítséget nyújtottak a település további fejlesztéséhez és a lakosság igényeinek a jobb megismeréséhez. Kutatási eredményeim ismertetése során próbáltam a kutatási kérdésemre választ találni, miszerint: Milyen intézkedésekkel tudunk megoldást találni, a településmarketing eszköz rendszeren keresztül, azokra a problémákra, amelyek egy kistelepülés mindennapi életében nagy szerepet játszanak? 58 Az eredmények ismertetése során mindig próbáltam kitérni, arra, hogy milyen problémákra, milyen intézkedésekkel, eszközökkel lehetne megoldást találni. Végezetül pedig röviden konkrét javaslatokat is tettem a kutatásom során megfogalmazódott problémákra. Nagy örömömre szolgálna, ha a dolgozatomban felvázolt javaslattételek segítségével Andocs még színvonalasabb településsé válna a jövőben.<br></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, kommunikáció, önkormányzat, településmarketing, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |