Huszár Péter Vendel (2023) Kistelepülés marketingstratégiájának a bemutatása Andocs példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Huszár_Péter_RJT2N0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Huszár_Péter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (175kB) |
|
PDF
Huszár Péter Vendel.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (408kB) |
|
PDF
Értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (643kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a településmarketing témakörét járta körül, azzal a céllal, hogy bemutassamennek a területnek a fontosságát és hatékonyságát a helyi gazdaság és turizmus fejlesztésében.A dolgozatomban kitértem a településmarketing fogalmára és ismertettem a szereplőket és aszerepköröket, akik részt vesznek a településmarketing folyamatában. Itt nem csak a helyiönkormányzatokra és turisztikai szervezetekre tértem ki, hanem a helyi vállalkozások,szolgáltatók, szálláshelyek és lakosok fontosságára. Valamint kitértem városok példájára is,akik sikeres településmarketinget eszközöltek.Ezután bemutattam a legfontosabb területeit a településmarketingnek, amelyeket egy sikeresmarketingstratégia során figyelembe kell venni. Ilyen volt az auditálás, szegmentáció, imázs,kommunikáció és végül a stratégiai tervezés. Következő témakörömben kitértem a turizmusra.A turizmus rendkívül fontos szerepet játszik a településmarketing szemszögéből, hiszen aturizmus egy remek lehetőséget teremt a település fejlődésére. Ezt követően bemutattam egykistelepülést, ahol a kutatásomat is végeztem Andocsot. Úgy gondolom, ahhoz, hogy minélnagyobb képet kapjunk a kutatásomhoz, elengedtethetetlen, hogy beszéljek a településtulajdonságairól, értékeiről. Itt ismertettem a történelmi múltját, elhelyezkedését, természetiértekéit, építészeti értékeit, oktatását, egészségügyi szolgáltatását, valamint a sportolásilehetőségeket a községen.Majd kutatást végeztem a lakosság körében, amelynek célja az volt, hogy felmérjem, az ottlakók véleményét a településsel kapcsolatban annak érdekében, hogy minél átláthatóbb képetkapjunk a településfejlesztéssel kapcsolatban. A kérdőívet online formában végeztem melybenkülönböző témákra vonatkozó kérdések szerepeltek, mint például a település által nyújtottszolgáltatások, vagy a turizmus. A kutatás során 108 embert sikerült megkérdezni. Azeredményeket statisztikai módszerekkel elemeztem, és összefoglaltam a kutatás eredményeinekaz ismertetésében Remélem a kutatásom eredményei nagy segítséget nyújtottak a településtovábbi fejlesztéséhez és a lakosság igényeinek a jobb megismeréséhez.Kutatási eredményeim ismertetése során próbáltam a kutatási kérdésemre választ találni,miszerint: Milyen intézkedésekkel tudunk megoldást találni, a településmarketing eszközrendszeren keresztül, azokra a problémákra, amelyek egy kistelepülés mindennapi életébennagy szerepet játszanak?58Az eredmények ismertetése során mindig próbáltam kitérni, arra, hogy milyen problémákra,milyen intézkedésekkel, eszközökkel lehetne megoldást találni. Végezetül pedig rövidenkonkrét javaslatokat is tettem a kutatásom során megfogalmazódott problémákra. Nagyörömömre szolgálna, ha a dolgozatomban felvázolt javaslattételek segítségével Andocs mégszínvonalasabb településsé válna a jövőben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, kommunikáció, önkormányzat, településmarketing, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |