Fritz Krisztián Márk (2023) A GMP szabályozásoknak megfelelő, dokumentumok egyedi azonosító képzésének folyamata elektronikus megoldással. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fritz_Krisztián_Márk_HGGPUJ.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2038. Március 17.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (99kB) |
|
PDF
BA_O_Fritz_Krisztián_Márk.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2038. Március 17.. Download (200kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fritz Krisztián Márk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (586kB) |
|
PDF
BA_B_Fritz_Krisztián_Márk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (126kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Napjainkban a számítástechnika folyamatos fejlődésével és ez által biztosított lehetőségekkel élni kell a vállalatoknak, annak érdekében, hogy az üzleti folyamataik hatékonyságát növeljék, költségeket csökkentsék. A szakdolgozatom központi témája egy, a digitalizációs lehetőségek kihasználására induló projekt bemutatása, amelyben részt vettem a munkahelyemen. A projekt fő célja és indulásának oka volt, hogy a vállalatban jelenleg papír alapon történő, dokumentumokra való egyedi azonosítószám osztás folyamatát kiváltsuk elektronikus megoldással. Mivel a dokumentációs folyamat gyógyszeripari környezetben van alkalmazva, ezért szigorú GMP (Good Manufacturing Practice) és egyéb nemzetközi szabályozásoknak kell megfelelni. A vállalaton belül három különböző folyamat van használatban az azonosítószám igénylésére telephelyek szerint az előírt irányelvek betartásával, ezért a dolgozatom első részében a folyamatok közt fellelhető azonosságokat és különbségeket vetettem össze. Ahhoz, hogy az elektronikus naplószám osztáshoz egy jól működő, standard folyamatot tudjunk kialakítani, szükséges volt a jelenlegi eljárásokat felülvizsgálni és kiválasztani a legjobb gyakorlatot. Ehhez elengedhetetlen a folyamatot értintő főbb szabályozásokat is megismerni, ezért a szakirodalomban a dokumentumkezelésre, adatintegritásra és elektronikus aláírásra vonatkozó irányelveknek jártam utána. </p><p><span style="font-size:1rem;">A papír alapú dokumentációs folyamat elektronikus megoldással való kiváltása már az előzetes felmérések alapján is számos előnyt vetített előre a felhasználók és a vállalat számára is. Kutatási módszerként interjút választottam, melynek során az elektronikus napló számosztás előnyeit, hátrányait, a projekt sikerességét befolyásoló esetleges kockázatait kutattam. Fontos szempont volt, hogy ezeket a kérdéseket több szemszögből is felmérjem, ezért az interjúim alanyaiként a projektben és a mindennapi munka során a számosztási folyamatban különböző szerepkörben résztvevő személyeket választottam. Ezen célcsoportba tartoznak a napló készítői, a projektben is részt vevő minőségbiztosítási munkatársak, akik a naplók ellenőrzéséért és jóváhagyásáért felelősek, a projektmenedzser, illetve a szoftver szakértője, amibe integrálásra kerül az elektronikus folyamat. A papír alapú naplókat készítő személyekkel folytatott beszélgetéseket adatgyűjtésre is használtam, melynek célja egy napló fizikai elkészítési tényezőinek és idejének felmérése volt, amely adatokból a papír alapú számosztó naplók megszüntetéséből eredő éves megtérülést számítottam ki.</span></p> <p>A kutatásból arra az eredményre jutottam, hogy a felhasználók az elektronikus folyamat bevezetésével olyan előnyökre tehetnek szerint, mint például munkaidő spórolás, az adatok egy helyen való nyomon követhetősége, ezzel könnyebb átláthatóság, kereshetőség, riportálási lehetőség, a tevékenységek folyamattal egy időben történő rögzítése, amit a szoftver különböző készülékeken való elérhetősége, például számítógép, tablet és mobiltelefon biztosít. Hátrány a változtatással kapcsolatban nem merült fel, azonban a projekt sikerességét befolyásoló kockázatként került megállapításra, hogy az egyeztetési folyamat során nem sikerül konszenzusra jutni. A megtérülésszámításból kiderült, hogy a projekt sikeres megvalósításából a munkavállalók munkaidő szempontjából, a vállalat pedig pénzügyileg profitálhat éves szinten.</p> <p>A dolgozatom további részében bemutattam a projekt egyeztetési fázisát az elektronikus napló számosztással kapcsolatban, majd a már kidolgozott folyamat szoftveres megvalósítását, integrálását a vállalat elektronikus naplóit kezelő rendszerbe, fókuszálva a feladatokra, amelyekben részt vettem. A feladatok közé tartozott a pilot számosztó napló elkészítése, ezzel kapcsolatos tesztelés előkészítése és tesztelésre való átadása a felhasználóknak, a folyamat megvalósításához készült fejlesztés validálása, validálási dokumentumok és ehhez tartozó tesztek elvégzése. A projekt jelen állapotban még nem fejeződött be, így a hátralévő feladatokat is ismertettem, azonban a sikeres projekt megvalósításának már nincs akadálya. Ezen kívül a dolgozatomban még bemutattam a szoftverrel kapcsolatos további fejlesztési lehetőségeket. </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | folyamat elektronizálás, folyamatfejlesztés, GMP környezet, projekt, validálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |