Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül

Csiki Áron Alex (2023) Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf] PDF
Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf] PDF
BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (155kB)
[thumbnail of CsikiÁronAlex.pdf] PDF
CsikiÁronAlex.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf] PDF
BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkbanegyre nagyobb hangot kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Tehát napmint nap bizonyosságot nyer a gazdaság azon hibája, hogy megfeledkezik akörnyezet valódi szerepéről. A fiatalok, mint érintettek már a saját bőrükönérezhetik meg a klímaváltozás égető indikátorait. Folyamatosan publikáltnemzetközi és hazai tanulmányok is alátámasztják, azon társadalmi megmozdulást,miszerint a változásra most van szükség és ha nem cselekszünk akkor többekközött a jövő generációja húzza a rövidebbet.Aszakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a fenntarthatóságiszempontok és a CSR gyakorlatok valóban felértékelődnek-e a fiatal, azaz a Zgeneráció szemében, s ez a szemlélet beépül-e a fogyasztói magatartásába?Dolgozatomelméleti részében bemutatom a nemzetközi törekvéseket, fenntarthatósági éskörnyezetgazdaságtani elméleteket, a CSR fogalmát, majd a téma középpontjábanelhelyezkedő cél generáció főbb ismérveit. Elsősorban a fenntarthatóságfelértékelődő szerepét járom körül az aktuális hazai és nemzetközi források,kutatási eredmények segítségével. Másodsorban pedig megállapításokat teszek aprimer kutatás eredményei alapján a Z generáció és a fenntarthatóságkapcsolatára. Kérdőíves primer kutatásom során törekedtem arra, hogy minél többZ generációs személyt elérjek. A primer kutatási eredményekből kiderül, hogy aZ generáció mennyire ismeri a fenntarthatóság fogalmát, illetve hogy annaktagjai milyen mértékben számítanak fenntartható fogyasztóknak. Kutatásom tehátlegfőképp azt vizsgálja, hogy a Z-generáció mennyire bizonyul érzékenynek, ha afenntarthatóság, vagyis az aktuális fenntarthatatlan gazdaság kerül szóba. Adolgozatban továbbá fel kívánom tárni, hogy mik azok a tényezők, amik afiatalokat arra ösztönzik, hogy fenntarthatóan fogyasszanak. Az onlinekérdőíves felmérés eredményeinek mélyebb feltárása érdekében a leíróstatisztikai módszerek mellett varianciaanalízist és hipotézis vizsgálatot isvégzek, s vonom le következtetéseimet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:29
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet