Csiki Áron Alex (2023) Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (155kB) |
|
PDF
CsikiÁronAlex.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
|
PDF
BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkbanegyre nagyobb hangot kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Tehát napmint nap bizonyosságot nyer a gazdaság azon hibája, hogy megfeledkezik akörnyezet valódi szerepéről. A fiatalok, mint érintettek már a saját bőrükönérezhetik meg a klímaváltozás égető indikátorait. Folyamatosan publikáltnemzetközi és hazai tanulmányok is alátámasztják, azon társadalmi megmozdulást,miszerint a változásra most van szükség és ha nem cselekszünk akkor többekközött a jövő generációja húzza a rövidebbet.Aszakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a fenntarthatóságiszempontok és a CSR gyakorlatok valóban felértékelődnek-e a fiatal, azaz a Zgeneráció szemében, s ez a szemlélet beépül-e a fogyasztói magatartásába?Dolgozatomelméleti részében bemutatom a nemzetközi törekvéseket, fenntarthatósági éskörnyezetgazdaságtani elméleteket, a CSR fogalmát, majd a téma középpontjábanelhelyezkedő cél generáció főbb ismérveit. Elsősorban a fenntarthatóságfelértékelődő szerepét járom körül az aktuális hazai és nemzetközi források,kutatási eredmények segítségével. Másodsorban pedig megállapításokat teszek aprimer kutatás eredményei alapján a Z generáció és a fenntarthatóságkapcsolatára. Kérdőíves primer kutatásom során törekedtem arra, hogy minél többZ generációs személyt elérjek. A primer kutatási eredményekből kiderül, hogy aZ generáció mennyire ismeri a fenntarthatóság fogalmát, illetve hogy annaktagjai milyen mértékben számítanak fenntartható fogyasztóknak. Kutatásom tehátlegfőképp azt vizsgálja, hogy a Z-generáció mennyire bizonyul érzékenynek, ha afenntarthatóság, vagyis az aktuális fenntarthatatlan gazdaság kerül szóba. Adolgozatban továbbá fel kívánom tárni, hogy mik azok a tényezők, amik afiatalokat arra ösztönzik, hogy fenntarthatóan fogyasszanak. Az onlinekérdőíves felmérés eredményeinek mélyebb feltárása érdekében a leíróstatisztikai módszerek mellett varianciaanalízist és hipotézis vizsgálatot isvégzek, s vonom le következtetéseimet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |