Csiki Áron Alex (2023) Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (155kB) |
|
PDF
CsikiÁronAlex.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
|
PDF
BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr"><span style="font-size:1rem;"></span></p><p>Napjainkban egyre nagyobb hangot kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Tehát nap mint nap bizonyosságot nyer a gazdaság azon hibája, hogy megfeledkezik a környezet valódi szerepéről. A fiatalok, mint érintettek már a saját bőrükön érezhetik meg a klímaváltozás égető indikátorait. Folyamatosan publikált nemzetközi és hazai tanulmányok is alátámasztják, azon társadalmi megmozdulást, miszerint a változásra most van szükség és ha nem cselekszünk akkor többek között a jövő generációja húzza a rövidebbet.</p> <p>A szakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a fenntarthatósági szempontok és a CSR gyakorlatok valóban felértékelődnek-e a fiatal, azaz a Z generáció szemében, s ez a szemlélet beépül-e a fogyasztói magatartásába?</p> <p>Dolgozatom elméleti részében bemutatom a nemzetközi törekvéseket, fenntarthatósági és környezetgazdaságtani elméleteket, a CSR fogalmát, majd a téma középpontjában elhelyezkedő cél generáció főbb ismérveit. Elsősorban a fenntarthatóság felértékelődő szerepét járom körül az aktuális hazai és nemzetközi források, kutatási eredmények segítségével. Másodsorban pedig megállapításokat teszek a primer kutatás eredményei alapján a Z generáció és a fenntarthatóság kapcsolatára. Kérdőíves primer kutatásom során törekedtem arra, hogy minél több Z generációs személyt elérjek. A primer kutatási eredményekből kiderül, hogy a Z generáció mennyire ismeri a fenntarthatóság fogalmát, illetve hogy annak tagjai milyen mértékben számítanak fenntartható fogyasztóknak. </p> <p>Kutatásom tehát legfőképp azt vizsgálja, hogy a Z-generáció mennyire bizonyul érzékenynek, ha a fenntarthatóság, vagyis az aktuális fenntarthatatlan gazdaság kerül szóba. A dolgozatban továbbá fel kívánom tárni, hogy mik azok a tényezők, amik a fiatalokat arra ösztönzik, hogy fenntarthatóan fogyasszanak. Az online kérdőíves felmérés eredményeinek mélyebb feltárása érdekében a leíró statisztikai módszerek mellett varianciaanalízist és hipotézis vizsgálatot is végzek, s vonom le következtetéseimet.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |