Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül

Csiki Áron Alex (2023) Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf] PDF
Csiki_Áron Alex_G4RZ5D.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf] PDF
BA_O_Csiki_Áron Alex.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (155kB)
[thumbnail of CsikiÁronAlex.pdf] PDF
CsikiÁronAlex.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf] PDF
BA_B_CSIKI_ARONALEX.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr"><span style="font-size:1rem;"></span></p><p>Napjainkban egyre nagyobb hangot kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Tehát nap mint nap bizonyosságot nyer a gazdaság azon hibája, hogy megfeledkezik a környezet valódi szerepéről. A fiatalok, mint érintettek már a saját bőrükön érezhetik meg a klímaváltozás égető indikátorait. Folyamatosan publikált nemzetközi és hazai tanulmányok is alátámasztják, azon társadalmi megmozdulást, miszerint a változásra most van szükség és ha nem cselekszünk akkor többek között a jövő generációja húzza a rövidebbet.</p> <p>A szakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a fenntarthatósági szempontok és a CSR gyakorlatok valóban felértékelődnek-e a fiatal, azaz a Z generáció szemében, s ez a szemlélet beépül-e a fogyasztói magatartásába?</p> <p>Dolgozatom elméleti részében bemutatom a nemzetközi törekvéseket, fenntarthatósági és környezetgazdaságtani elméleteket, a CSR fogalmát, majd a téma középpontjában elhelyezkedő cél generáció főbb ismérveit. Elsősorban a fenntarthatóság felértékelődő szerepét járom körül az aktuális hazai és nemzetközi források, kutatási eredmények segítségével. Másodsorban pedig megállapításokat teszek a primer kutatás eredményei alapján a Z generáció és a fenntarthatóság kapcsolatára. Kérdőíves primer kutatásom során törekedtem arra, hogy minél több Z generációs személyt elérjek. A primer kutatási eredményekből kiderül, hogy a Z generáció mennyire ismeri a fenntarthatóság fogalmát, illetve hogy annak tagjai milyen mértékben számítanak fenntartható fogyasztóknak. </p> <p>Kutatásom tehát legfőképp azt vizsgálja, hogy a Z-generáció mennyire bizonyul érzékenynek, ha a fenntarthatóság, vagyis az aktuális fenntarthatatlan gazdaság kerül szóba. A dolgozatban továbbá fel kívánom tárni, hogy mik azok a tényezők, amik a fiatalokat arra ösztönzik, hogy fenntarthatóan fogyasszanak. Az online kérdőíves felmérés eredményeinek mélyebb feltárása érdekében a leíró statisztikai módszerek mellett varianciaanalízist és hipotézis vizsgálatot is végzek, s vonom le következtetéseimet.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Dr Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK
Demeter Apollónia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:29
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet