A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése

Kovács Fanni (2023) A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése.pdf] PDF
A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (141kB)
[thumbnail of Záródolgozat összefoglalása_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf] PDF
Záródolgozat összefoglalása_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (204kB)
[thumbnail of Kovacs_Fanni.pdf] PDF
Kovacs_Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)
[thumbnail of avdhA3-c85e6472-b72d-45e2-9a89-1d1e366e7d64.pdf] PDF
avdhA3-c85e6472-b72d-45e2-9a89-1d1e366e7d64.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (377kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Ezen záródolgozat keretein belül a legjobb tudásom alapján és a szűkös adatok és információk felhasználásával együtt igyekeztem egy olyan áttekintést nyújtani a Harman International multinacionális cég automotive divíziójának üzleti modelljéről, melyből mélyebb betekintést lehet nyerni egy, az autóiparon belül kiemelkedő pozícióban jelen lévő termelő vállalat általános működéséről. </p> <p>Összességében elmondható, hogy a cég változatos értékajánlatának köszönhetően egy egészen nagy piaci szegmensre képes megfelelő megoldást nyújtani magas minőségű termékekkel, szolgáltatásokkal ötvözve. Széleskörű ügyfél és partneri kapcsolataival, illetve a car audio termékeket nyújtó számos neves tulajdonában álló márkájával együtt, mint a már többek között is említett JBL, Bang &amp; Olufsen, Harman Kardon, a vállalkozás hitelessége és nemzetközi elismertsége napról napra erősödik ezen állandóan megújuló ipari, piaci területen. Rendkívül erős és sikeres termékeivel sikerült elérnie a felsőkategóriába tartozó autógyártó cégeket, azonban ebből adódóan egy egészen szűk szegmensű végső felhasználói kört képes csak elérni, ami főként a mai gazdasági és környezeti viszonylatokat figyelembe véve ütközik ki a leginkább.</p> <p>Környezetemből kiindulva azt tapasztaltam, hogy sokan egyáltalán nem ismerik, sőt még nem is hallottak magáról a Harmanról mint cégről. Ez jelentősen a consumer márkák esetében jellemző, ahol magát a cég tulajdonában lévő termékeket, mint a JBL, AKG és Harman Kardon hangszórókat, fül- és fejhallgatókat alapvetően jól ismerik, azonban ezen termékek fő szolgáltatóját már egyáltatlán nem. Ebből adódóan az a tény, hogy a Harman jelentős szerepet tölt be az automotive iparágon belül, az egészen újdonságnak számított az ismerőseim körében. Annak ellenére, hogy az autóiparban kiemelt helyen szerepel a Harman, úgy vélem, hogy a végső felhasználók felé csupán a védjegyében álló márkák ismertsége terjed szét megfelelően, s ezzel ellentétben kicsivel több figyelmet érdemelne maga a vállalat.</p>A Harman összességében egy erős stratégiával, s ennek alapjául egyaránt erős üzleti modellel rendelkezik bármely divíziót is vesszük figyelembe. Ezúttal az automotive divíziót kiemelve megfelelően képes a cég adaptálódni a külső környezeti hatásokhoz, s képes megtartani nyereségességét ezen autóipari versenyszférában elhelyezkedve a folyamatos technológiai fejlődéseket és az ügyfelekkel történő tudásmegosztást alkalmazva. Az elmúlt évek gazdasági és környezeti változásait figyelembe véve a cég képes volt túlélni a koronavírus járvány és a szomszédos területen zajló háború következtében kialakult negatív gazdasági változásokat. Ezen események átvészelésével és a bizonytalanságokra talált megoldásokkal bizonyította rátermettségét ügyfelei és partnerei számára, akik hosszú évek óta vetik bele bizalmukat a Harmanba.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: autóipar, marketingadatok, mátrix-szervezetek, multinacionális vállalatok, üzleti modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:29
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet