A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése

Kovács Fanni (2023) A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése.pdf] PDF
A Harman International automotive divíziójának üzleti modell elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (141kB)
[thumbnail of Záródolgozat összefoglalása_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf] PDF
Záródolgozat összefoglalása_BHMLL1_Kovács Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (204kB)
[thumbnail of Kovacs_Fanni.pdf] PDF
Kovacs_Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)
[thumbnail of avdhA3-c85e6472-b72d-45e2-9a89-1d1e366e7d64.pdf] PDF
avdhA3-c85e6472-b72d-45e2-9a89-1d1e366e7d64.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (377kB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen záródolgozat keretein belül a legjobb tudásom alapján és a szűkösadatok és információk felhasználásával együtt igyekeztem egy olyan áttekintéstnyújtani a Harman International multinacionális cég automotive divíziójánaküzleti modelljéről, melyből mélyebb betekintést lehet nyerni egy, az autóiparonbelül kiemelkedő pozícióban jelen lévő termelő vállalat általános működéséről. Összességében elmondható, hogy a cég változatos értékajánlatánakköszönhetően egy egészen nagy piaci szegmensre képes megfelelő megoldástnyújtani magas minőségű termékekkel, szolgáltatásokkal ötvözve. Széleskörűügyfél és partneri kapcsolataival, illetve a car audio termékeket nyújtó számosneves tulajdonában álló márkájával együtt, mint a már többek között is említettJBL, Bang & Olufsen, Harman Kardon, a vállalkozás hitelessége és nemzetközielismertsége napról napra erősödik ezen állandóan megújuló ipari, piaciterületen. Rendkívül erős és sikeres termékeivel sikerült elérnie afelsőkategóriába tartozó autógyártó cégeket, azonban ebből adódóan egy egészenszűk szegmensű végső felhasználói kört képes csak elérni, ami főként a maigazdasági és környezeti viszonylatokat figyelembe véve ütközik ki a leginkább.Környezetemből kiindulva azt tapasztaltam, hogy sokan egyáltalán nemismerik, sőt még nem is hallottak magáról a Harmanról mint cégről. Ezjelentősen a consumer márkák esetében jellemző, ahol magát a cég tulajdonábanlévő termékeket, mint a JBL, AKG és Harman Kardon hangszórókat, fül- ésfejhallgatókat alapvetően jól ismerik, azonban ezen termékek fő szolgáltatójátmár egyáltatlán nem. Ebből adódóan az a tény, hogy a Harman jelentős szerepet töltbe az automotive iparágon belül, az egészen újdonságnak számított az ismerőseimkörében. Annak ellenére, hogy az autóiparban kiemelt helyen szerepel a Harman,úgy vélem, hogy a végső felhasználók felé csupán a védjegyében álló márkákismertsége terjed szét megfelelően, s ezzel ellentétben kicsivel több figyelmetérdemelne maga a vállalat.A Harmanösszességében egy erős stratégiával, s ennek alapjául egyaránt erős üzletimodellel rendelkezik bármely divíziót is vesszük figyelembe. Ezúttal az automotivedivíziót kiemelve megfelelően képes a cég adaptálódni a külső környezetihatásokhoz, s képes megtartani nyereségességét ezen autóipari versenyszférábanelhelyezkedve a folyamatos technológiai fejlődéseket és az ügyfelekkel történőtudásmegosztást alkalmazva. Az elmúlt évek gazdasági és környezeti változásait figyelembe véve a cég képes volt túlélni a koronavírus járvány és a szomszédos területen zajló háború következtében kialakult negatív gazdasági változásokat. Ezen események átvészelésével és a bizonytalanságokra talált megoldásokkal bizonyította rátermettségét ügyfelei és partnereiszámára, akik hosszú évek óta vetik bele bizalmukat a Harmanba.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: autóipar, marketingadatok, mátrix-szervezetek, multinacionális vállalatok, üzleti modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:29
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet