Fehér Antónia (2023) A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fehér_Antónia_F7VDEV.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem (pecsételt).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (681kB) |
|
PDF
BA_O_Fehér_Antónia.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24.. Download (235kB) |
|
PDF
BA_B_Fehér_Antónia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fehér Antónia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;">Az internet fejlődése nagy hatással van a mai világra. Megváltoztatta az életmódunkat, a gazdaságunkat és már a pénzügyeink kezelését is. Fejlődésének újabb állomásaként a bankok az online világba költöztek: megjelent az internetbank és a mobilbank is. Dolgozatom célja volt feltárni a direct banking szolgáltatások elterjedésének hatását Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára, elemezni hogy a direct banking lehetőségei hogyan bővülnek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, és ezek hogyan terjednek a banki szolgáltatásokban. </p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatom első felében bemutattam az internet kezdeti fejlődését és nagy részletességgel ismertettem a bankok rendszereit, szervezeti működését, az online banki szolgáltatásokat és a kis- és középvállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatásaikat. Nagyvonalakban jellemeztem a KKV-kat is. </span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Ezután kvantitatív módszerrel felkutattam a kis- és középvállalkozások online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségét, használatának gyakoriságát és ügyfélszolgálattal kapcsolatos véleményüket. </span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatomból kiderült, hogy egyes vélemények szerint a direct banking jelentős változásokat hozott a kis- és középvállalkozások bankhasználatában és lehetővé tette számukra, hogy könnyebben és hatékonyabban intézzék pénzügyeiket. Mások úgy ítélik meg, hogy a direct banking szolgáltatásai nem mindig felelnek meg a kis- és középvállalkozásoknak és kétség támad bennük, hogy a kisebb költség megéri-e a kockázatot a hagyományos banki szolgáltatások biztonságával szemben. </span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Kutatásom keretében kíváncsi voltam arra, hogy mi hiányzik a vállalkozásoknak az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatban annak érdekében, hogy milyen fejlesztési feladatok állnak a bankok előtt, amelyeket érdemes megoldani az ügyfelek elvárásainak kielégítése érdekében. </span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Arra a következtetésre jutottam, hogy az online banki szolgáltatások biztonságával az ügyfelek elégedettek, ami számottevő a további fejlődés szempontjából, mert meggyőződésem, hogy az adatbiztonság kérdése mindig is kiemelt fontosságú marad a bankszektorban, hiszen a vállalkozásoknak bizalommal kell lenniük az adataikat kezelő szolgáltatók iránt és biztosítva kell lenniük arról, hogy az adatok védelme magas szintű. Az online banki szolgáltatások megfelelőek a vállalkozások számára és használatuk ma már a mindennapi működés része a pénzügyek intézése során. Ugyanakkor ezeknek a szolgáltatásoknak a használhatóságát befolyásolja a bankok ezzel kapcsolatos oktató anyagainak minősége. Ezért az online banki szolgáltatások további terjedése érdekében ezek folyamatos fejlesztése a bankok fontos feladata, beleértve az ügyfélszolgálati tevékenységet is. </span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatom rávilágított arra, hogy a bankok jó úton járnak az online banki szolgáltatások fejlesztése terén. Ezek a vállalkozások számára hasznos szolgáltatások és segítik a vállalkozások napi működését.</span></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bank informatikai rendszerei, internet banking, kérdőív, kis- és középvállalkozás - KKV |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |