A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára

Fehér Antónia (2023) A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fehér_Antónia_F7VDEV.pdf] PDF
Fehér_Antónia_F7VDEV.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24..

Download (2MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem (pecsételt).pdf] PDF
Titkosítási kérelem (pecsételt).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (681kB)
[thumbnail of BA_O_Fehér_Antónia.pdf] PDF
BA_O_Fehér_Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24..

Download (235kB)
[thumbnail of BA_B_Fehér_Antónia.pdf] PDF
BA_B_Fehér_Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fehér Antónia.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fehér Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Az internet fejlődése nagy hatással van a mai világra. Megváltoztatta az életmódunkat, a gazdaságunkat és már a pénzügyeink kezelését is. Fejlődésének újabb állomásaként a bankok az online világba költöztek: megjelent az internetbank és a mobilbank is. Dolgozatom célja volt feltárni a direct banking szolgáltatások elterjedésének hatását Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára, elemezni hogy a direct banking lehetőségei hogyan bővülnek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, és ezek hogyan terjednek a banki szolgáltatásokban.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatom első felében bemutattam az internet kezdeti fejlődését és nagy részletességgel ismertettem a bankok rendszereit, szervezeti működését, az online banki szolgáltatásokat és a kis- és középvállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatásaikat. Nagyvonalakban jellemeztem a KKV-kat is.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Ezután kvantitatív módszerrel felkutattam a kis- és középvállalkozások online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségét, használatának gyakoriságát és ügyfélszolgálattal kapcsolatos véleményüket.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatomból kiderült, hogy egyes vélemények szerint a direct banking jelentős változásokat hozott a kis- és középvállalkozások bankhasználatában és lehetővé tette számukra, hogy könnyebben és hatékonyabban intézzék pénzügyeiket. Mások úgy ítélik meg, hogy a direct banking szolgáltatásai nem mindig felelnek meg a kis- és középvállalkozásoknak és kétség támad bennük, hogy a kisebb költség megéri-e a kockázatot a hagyományos banki szolgáltatások biztonságával szemben.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Kutatásom keretében kíváncsi voltam arra, hogy mi hiányzik a vállalkozásoknak az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatban annak érdekében, hogy milyen fejlesztési feladatok állnak a bankok előtt, amelyeket érdemes megoldani az ügyfelek elvárásainak kielégítése érdekében.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Arra a következtetésre jutottam, hogy az online banki szolgáltatások biztonságával az ügyfelek elégedettek, ami számottevő a további fejlődés szempontjából, mert meggyőződésem, hogy az adatbiztonság kérdése mindig is kiemelt fontosságú marad a bankszektorban, hiszen a vállalkozásoknak bizalommal kell lenniük az adataikat kezelő szolgáltatók iránt és biztosítva kell lenniük arról, hogy az adatok védelme magas szintű. Az online banki szolgáltatások megfelelőek a vállalkozások számára és használatuk ma már a mindennapi működés része a pénzügyek intézése során. Ugyanakkor ezeknek a szolgáltatásoknak a használhatóságát befolyásolja a bankok ezzel kapcsolatos oktató anyagainak minősége. Ezért az online banki szolgáltatások további terjedése érdekében ezek folyamatos fejlesztése a bankok fontos feladata, beleértve az ügyfélszolgálati tevékenységet is.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align:left;"><span style="font-size:1rem;">Dolgozatom rávilágított arra, hogy a bankok jó úton járnak az online banki szolgáltatások fejlesztése terén. Ezek a vállalkozások számára hasznos szolgáltatások és segítik a vállalkozások napi működését.</span></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor Ferenc
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Sándor Ágnes
Belső
egyetemi adjunktus; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bank informatikai rendszerei, internet banking, kérdőív, kis- és középvállalkozás - KKV
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet