A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára

Fehér Antónia (2023) A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fehér_Antónia_F7VDEV.pdf] PDF
Fehér_Antónia_F7VDEV.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24..

Download (2MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem (pecsételt).pdf] PDF
Titkosítási kérelem (pecsételt).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (681kB)
[thumbnail of BA_O_Fehér_Antónia.pdf] PDF
BA_O_Fehér_Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2122. Április 24..

Download (235kB)
[thumbnail of BA_B_Fehér_Antónia.pdf] PDF
BA_B_Fehér_Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fehér Antónia.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Fehér Antónia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet fejlődése nagy hatással van a mai világra. Megváltoztatta az életmódunkat, agazdaságunkat és már a pénzügyeink kezelését is. Fejlődésének újabb állomásaként a bankok azonline világba költöztek: megjelent az internetbank és a mobilbank is. Dolgozatom célja voltfeltárni a direct banking szolgáltatások elterjedésének hatását Magyarországon a kis- ésközépvállalkozások bankhasználatára, elemezni hogy a direct banking lehetőségei hogyanbővülnek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, és ezek hogyan terjednek a bankiszolgáltatásokban.Dolgozatom első felében bemutattam az internet kezdeti fejlődését és nagy részletességgelismertettem a bankok rendszereit, szervezeti működését, az online banki szolgáltatásokat és akis- és középvállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatásaikat. Nagyvonalakban jellemeztem a KKV-kat is.Ezután kvantitatív módszerrel felkutattam a kis- és középvállalkozások online bankiszolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségét, használatának gyakoriságát és ügyfélszolgálattalkapcsolatos véleményüket.Dolgozatomból kiderült, hogy egyes vélemények szerint a direct banking jelentős változásokathozott a kis- és középvállalkozások bankhasználatában és lehetővé tette számukra, hogykönnyebben és hatékonyabban intézzék pénzügyeiket. Mások úgy ítélik meg, hogy a directbanking szolgáltatásai nem mindig felelnek meg a kis- és középvállalkozásoknak és kétség támadbennük, hogy a kisebb költség megéri-e a kockázatot a hagyományos banki szolgáltatásokbiztonságával szemben.Kutatásom keretében kíváncsi voltam arra, hogy mi hiányzik a vállalkozásoknak az online bankiszolgáltatásokkal kapcsolatban annak érdekében, hogy milyen fejlesztési feladatok állnak abankok előtt, amelyeket érdemes megoldani az ügyfelek elvárásainak kielégítése érdekében.Arra a következtetésre jutottam, hogy az online banki szolgáltatások biztonságával az ügyfelekelégedettek, ami számottevő a további fejlődés szempontjából, mert meggyőződésem, hogy azadatbiztonság kérdése mindig is kiemelt fontosságú marad a bankszektorban, hiszen avállalkozásoknak bizalommal kell lenniük az adataikat kezelő szolgáltatók iránt és biztosítva kelllenniük arról, hogy az adatok védelme magas szintű. Az online banki szolgáltatások megfelelőeka vállalkozások számára és használatuk ma már a mindennapi működés része a pénzügyekintézése során. Ugyanakkor ezeknek a szolgáltatásoknak a használhatóságát befolyásolja abankok ezzel kapcsolatos oktató anyagainak minősége. Ezért az online banki szolgáltatásoktovábbi terjedése érdekében ezek folyamatos fejlesztése a bankok fontos feladata, beleértve azügyfélszolgálati tevékenységet is.Dolgozatom rávilágított arra, hogy a bankok jó úton járnak az online banki szolgáltatásokfejlesztése terén. Ezek a vállalkozások számára hasznos szolgáltatások és segítik a vállalkozásoknapi működését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bank informatikai rendszerei, internet banking, kérdőív, kis- és középvállalkozás - KKV
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet