A globális marketing hatásai a Bridgestone Kft.- nél

Huszti Diána (2023) A globális marketing hatásai a Bridgestone Kft.- nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_Huszti_Diána.pdf] PDF
Záródolgozat_Huszti_Diána.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2123. Május 04..

Download (1MB)
[thumbnail of diana.huszti_5-8-2023_7-40-25.pdf] PDF
diana.huszti_5-8-2023_7-40-25.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (342kB)
[thumbnail of Huszti_Diána_Záró_dolgozati_összefoglalás.pdf] PDF
Huszti_Diána_Záró_dolgozati_összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2123. Május 04..

Download (106kB)
[thumbnail of Huszti Diána.pdf] PDF
Huszti Diána.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (177kB)
[thumbnail of Bírálat Huszti Diána.pdf] PDF
Bírálat Huszti Diána.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (828kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatom célja, hogy rávilágítsak a marketingeszközök használatának segítségével az ipar 4.0 hatására bekövetkező digitalizáció által kínált lehetőségekre, és bemutassam egy globális marketinget használó vállalaton keresztül az ebben rejlő potenciált. Ahhoz, hogy a megfelelő marketingstratégiát állítsa fel a vállalat, meg kell határoznia a célját. Szükséges elemeznie a külső – és belső környezetét (SWOT, STEEP), meg kell ismernie vásárlóit (piackutatás), és azok igényeit. A hatékony értékesítéshez elengedhetetlen a megfelelő márkázás, az értékesítési csatorna/csatornák kiválasztása.</p> <p>Nemzetközi cég esetében elkerülhetetlen a globális marketingkoncepció alkalmazása. Ennek előnye a költséghatékonyság, mely megmutatkozik a centralizált szervezet kialakításában. Nem szükséges országonként a marketingosztály, lehetőség van régiónként vagy akár kontinenseként egy központot kialakítani. A márkaimázs egységes kialakítása, a sztenderdizálás, az új termék bevezetés, sokkal kisebb kiadással valósíható meg.&nbsp;</p><p><span style="font-size:1rem;">A kommunikáció felgyorsult és kétirányúvá vált az internet segítségével. Kutatásaim alapján azt látom, hogy szükséges a globális &nbsp;marketing kiegészítése a lokális tevékenységekkel. Figyelembe kell venni a kulturális különbségeket. Míg Amerikában vagy Japánban az Olimpia szponzorálása és a nagy sporteseményeken való megjelenés presztízs, és segít a bevésődésben, Magyarországon nem reprezentatív felmérésem alapján ez semleges. A lokális marketingtevékenységek is jelentkezhetnek szponzoráció formájában, melyek segíthetnek a márkafelismerésben. Ahhoz, hogy a vállalat üzenet is célba érjen, a minőségre és biztonságra asszociáljon a fogyasztó a logó láttán, ki kell használni a digitális marketing kínálta lehetőségeket. A világ felgyorsult, az információt is a lehető legrövidebb idő alatt kívánják a fogyasztók megszerezni. Ezt támasztja alá a Tik-Tok platform növekvő népszerűsége, a rövid 10-30 másodperces videók nézettségi rekordokat döntenek.&nbsp;&nbsp;</span></p> <p>Az elkövetkező időszakot a kutatás, fejlesztés, innováció fogja jellemezni. A gumiabroncsgyártó vállalatok piaca telített, a nyersanyagköltségek növekednek, a minőségből nem lehet engedni, így a költségek csökkentésének lehetőségét a robotizálásban látom. A termelési folyamatokban a manuális lépéseket át kell alakítani, törekedni kell a gyorsabb előállításra, a hatékonyság növelése lesz a megoldás. A fókusz a veszteségek felkutatásán lesz, és a cél az egy termék előállítására fordított idő csökkentése. A marketing feladata pedig az lesz, hogy miként tudja a hatékonyabb gyártás következtében magasabb darabszámban előállított termékek irányába felkelteni a fogyasztóban a birtoklási vágyat, hogyan tudja megszólítani, és miként tudja mindezt a lehető legrövidebb időn belül megtenni.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Stréhli Máté
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: disztribúció, értékesítési csatorna, globális marketing, márka, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet