Huszti Diána (2023) A globális marketing hatásai a Bridgestone Kft.- nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_Huszti_Diána.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2123. Május 04.. Download (1MB) |
|
PDF
diana.huszti_5-8-2023_7-40-25.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (342kB) |
|
PDF
Huszti_Diána_Záró_dolgozati_összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2123. Május 04.. Download (106kB) |
|
PDF
Huszti Diána.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (177kB) |
|
PDF
Bírálat Huszti Diána.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (828kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomcélja, hogy rávilágítsak a marketingeszközök használatának segítségével az ipar4.0 hatására bekövetkező digitalizáció által kínált lehetőségekre, ésbemutassam egy globális marketinget használó vállalaton keresztül az ebbenrejlő potenciált. Ahhoz, hogy a megfelelő marketingstratégiát állítsa fel avállalat, meg kell határoznia a célját. Szükséges elemeznie a külső – és belsőkörnyezetét (SWOT, STEEP), meg kell ismernie vásárlóit (piackutatás), és azok igényeit.A hatékony értékesítéshez elengedhetetlen a megfelelő márkázás, az értékesítésicsatorna/csatornák kiválasztása.Nemzetközicég esetében elkerülhetetlen a globális marketingkoncepció alkalmazása. Ennekelőnye a költséghatékonyság, mely megmutatkozik a centralizált szervezetkialakításában. Nem szükséges országonként a marketingosztály, lehetőség vanrégiónként vagy akár kontinenseként egy központot kialakítani. A márkaimázsegységes kialakítása, a sztenderdizálás, az új termék bevezetés, sokkal kisebbkiadással valósíható meg.A kommunikáció felgyorsult és kétirányúvá váltaz internet segítségével. Kutatásaim alapján azt látom, hogy szükséges aglobális marketing kiegészítése a lokálistevékenységekkel. Figyelembe kell venni a kulturális különbségeket. MígAmerikában vagy Japánban az Olimpia szponzorálása és a nagy sporteseményekenvaló megjelenés presztízs, és segít a bevésődésben, Magyarországon nem reprezentatívfelmérésem alapján ez semleges. A lokális marketingtevékenységek isjelentkezhetnek szponzoráció formájában, melyek segíthetnek amárkafelismerésben. Ahhoz, hogy a vállalat üzenet is célba érjen, a minőségre ésbiztonságra asszociáljon a fogyasztó a logó láttán, ki kell használni adigitális marketing kínálta lehetőségeket. A világ felgyorsult, az információtis a lehető legrövidebb idő alatt kívánják a fogyasztók megszerezni. Ezttámasztja alá a Tik-Tok platform növekvő népszerűsége, a rövid 10-30másodperces videók nézettségi rekordokat döntenek.Az elkövetkező időszakot a kutatás,fejlesztés, innováció fogja jellemezni. A gumiabroncsgyártó vállalatok piacatelített, a nyersanyagköltségek növekednek, a minőségből nem lehet engedni, ígya költségek csökkentésének lehetőségét a robotizálásban látom. A termelésifolyamatokban a manuális lépéseket át kell alakítani, törekedni kell a gyorsabbelőállításra, a hatékonyság növelése lesz a megoldás. A fókusz a veszteségekfelkutatásán lesz, és a cél az egy termék előállítására fordított időcsökkentése. A marketing feladata pedig az lesz, hogy miként tudja ahatékonyabb gyártás következtében magasabb darabszámban előállított termékekirányába felkelteni a fogyasztóban a birtoklási vágyat, hogyan tudjamegszólítani, és miként tudja mindezt a lehető legrövidebb időn belül megtenni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | disztribúció, értékesítési csatorna, globális marketing, márka, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |