Dubovszky Liána (2023) A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04.. Download (3MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem - aláírt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (151kB) |
|
PDF
Záró dolgozat összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04.. Download (329kB) |
|
PDF
Dubovszky Liána_FOSZK_bírálat_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (146kB) |
|
PDF
Zarodolgozat_biralat_20230505_DubovszkyLiana.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (825kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span></p><p align="center"><b><span lang="hu" xml:lang="hu">ÖSSZEFOGLALÁS</span></b></p> <p align="center"><b><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span></b></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> Záró dolgozatomban a HR egyik részterületének, a toborzás és kiválasztásnak a bemutatására vállalkoztam. Az elméleti kitekintés után a Gyermelyi Zrt.-nél megvalósuló toborzási és kiválasztási folyamatoknak a vizsgálatát végeztem. A Magyarországon piacvezető tésztagyártó egyben nagy malomipari szereplő, meghatározó agrárcég és tojástermelő is egyben, amely mára az exportpiacokon is sikeres pozíciókat tudhat magáénak. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A Bevezetésben megfogalmazott kérdés alapján bemutatom a Gyermelyi Zrt.-nél alkalmazott toborzási csatornákat és a kiválasztás folyamatát.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A munkaerőpiacot ért változások egyik hatása, hogy gyakran a munkavállalók döntenek az ajánlatok között munkahely keresés során, nem pedig a munkáltatók válogatnak a pályázók közül. Ebben a helyzetben egyre nagyobb jelentősége van a toborzás és kiválasztás folyamatának. A toborzás a munkakör pontos meghatározásával kezdődik, majd a következő lépése a hirdetés feladása. Számos lehetőség közül kell kiválasztani a célcsoportnak leginkább megfelelő csatornát. Ezután az álláshirdetés megírása, összeállítása következik, ez sem egyszerű feladat, hiszen a különböző korosztályú és képzettségű potenciális jelöltek mind más fórumon és eltérő igényekkel vannak jelen a munkaerőpiacon. A HR feladata a lehetőségek kihasználása. A pozíciókat el kell adni, azt éreztetve az érdeklődővel, hogy jó érzés az adott szervezetnél dolgozni. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A rugalmasság, a változásokhoz való gyors alkalmazkodás a HR területén is kulcsfontosságú. Az elektronikai eszközök fejlődése és használatuk, illetve a közösségi média térhódítása, az új módszerek alkalmazása szélesebb körű lehetőségeket biztosít a vállalatok számára a toborzás és kiválasztás során. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A toborzás egy keresési folyamat, melynek célja a potenciális munkavállalók bevonzása és megnyerése. Napjainkban a toborzás a személyzeti marketing egy speciális területe – a munkaerő piacon végzett marketing tevékenységként tekintünk rá. Az értékesíteni kívánt „termék” a munkakör. A hatékony és eredményes toborzás érdekében először a jelölt tulajdonságait kell meghatározni, majd azonosítani a célcsoportot. Ennek megfelelően kerül </span><span style="font-family:'-apple-system', BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, 'Noto Sans', 'Liberation Sans', sans-serif, 'Apple Color Emoji', 'Segoe UI Emoji', 'Segoe UI Symbol', 'Noto Color Emoji';font-size:1rem;">kiválasztásra a kommunikáció tartalma, formája és azok a csatornák, ahol a vállalat eléri és bevonzza az ideális jelölteket.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> Toborzás történhet formálisan és informálisan. Választani kell, hogy belső vagy külső forrásból kívánja a szervezet biztosítani a munkaerőt. A külső toborzási módszerek közül az online toborzási csatornák a legnépszerűbbek. Számtalan lehetőség közül válogathatnak a munkaadók, mint a saját honlap, állásportálok, Facebook, stb.. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> A Gyermelyi Zrt. munkavállalói képzettségüket és a betöltött munkaköröket figyelembe véve nagyon széles skálán mozognak. Ennek megfelelően nagy a jelentősége a hirdetési felületek megválasztásának, hiszen egy betanított munkás és egy marketing vezető elérése különböző csatornán lehetséges. Éppen ezért változatos toborzási módszereket használnak. Az alacsonyabb végzettséget igénylő munkakörök esetében a nyomtatott sajtóban is megjelenik egy–egy hirdetés, illetve munkaerő kölcsönző céggel is kapcsolatban állnak. A technológiai változások, mint az internet terjedése, a mobil applikációk térnyerése, a közösségi hálók népszerűsége ugyanakkor szinte mindenki számára elérhetővé váltak. A humánpolitikai csoport - alkalmazkodva a változó igényekhez – él az új innovatív módszerek nyújtotta lehetőségekkel. A Gyermelyi honlapján a karrieroldal szerepe nem merül ki az aktuális álláshirdetések feltöltésében. Célja még plusz információt adni a vállalatcsoportról és a munkakörülményekről. A Facebook felületén szintén megjelennek a hirdetések, ezen felül a szellemi munkaköröket a Profession állásportálon is meghirdetik. A YouTube-on elérhető videók a vállalat bemutatásával kelthetik fel a megtekintők érdeklődését.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> Érdemes lehet jelen lenni még több közösségi média felületen a toborzás hatékonyságának növelése, valamint a munkáltató márkaépítés érdekében is.</span></p> <span lang="hu" xml:lang="hu"> A HR osztály figyelemmel kíséri az egyes online toborzási csatornák eredményességét, hatékonyságát, folyamatosan monitorozzák a toborzási adatokat és költségeket. A hatékonyságmérés a toborzás és a kiválasztás területén is mutatószámok alkalmazásával történik. A toborzás időigénye, a különböző csatornákon megvalósuló külső toborzási arány és természetesen a költségek is kimutatásra kerülnek. A kiválasztás mutatószámai a felvételi arányon túl a visszalépők, illetve a hibás kiválasztás arányát is értékelik. Az így kapott mutatók segítséget jelentenek a későbbi döntések meghozatalában is.</span><p></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu"> </span></p> <h1 align="center"></h1><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, generációk, munkaerő kiválasztás, munkaerő toborzás, online toborzás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |