A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája

Dubovszky Liána (2023) A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája.pdf] PDF
A Gyermelyi Zrt. toborzási és kiválasztási stratégiája.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04..

Download (3MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem - aláírt.pdf] PDF
Titkosítási kérelem - aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (151kB)
[thumbnail of Záró dolgozat összefoglalás.pdf] PDF
Záró dolgozat összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 04..

Download (329kB)
[thumbnail of Dubovszky Liána_FOSZK_bírálat_FLK.pdf] PDF
Dubovszky Liána_FOSZK_bírálat_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)
[thumbnail of Zarodolgozat_biralat_20230505_DubovszkyLiana.pdf] PDF
Zarodolgozat_biralat_20230505_DubovszkyLiana.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (825kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;</span></p><p align="center"><b><span lang="hu" xml:lang="hu">ÖSSZEFOGLALÁS</span></b></p> <p align="center"><b><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;</span></b></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Záró dolgozatomban a HR egyik részterületének, a toborzás és kiválasztásnak a bemutatására vállalkoztam. Az elméleti kitekintés után a Gyermelyi Zrt.-nél megvalósuló toborzási és kiválasztási folyamatoknak a vizsgálatát végeztem. A Magyarországon piacvezető tésztagyártó egyben nagy malomipari szereplő, meghatározó agrárcég és tojástermelő is egyben, amely mára az exportpiacokon is sikeres pozíciókat tudhat magáénak.&nbsp;</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A Bevezetésben megfogalmazott kérdés alapján bemutatom a Gyermelyi Zrt.-nél alkalmazott toborzási csatornákat és a kiválasztás folyamatát.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A munkaerőpiacot ért változások egyik hatása, hogy gyakran a munkavállalók döntenek az ajánlatok között munkahely keresés során, nem pedig a munkáltatók válogatnak a pályázók közül. Ebben a helyzetben egyre nagyobb jelentősége van a toborzás és kiválasztás folyamatának. A toborzás a munkakör pontos meghatározásával kezdődik, majd a következő lépése a hirdetés feladása. Számos lehetőség közül kell kiválasztani a célcsoportnak leginkább megfelelő csatornát. Ezután az álláshirdetés megírása, összeállítása következik, ez sem egyszerű feladat, hiszen a különböző korosztályú és képzettségű potenciális jelöltek mind más fórumon és eltérő igényekkel vannak jelen a munkaerőpiacon. A HR feladata a lehetőségek kihasználása. A pozíciókat el kell adni, azt éreztetve az érdeklődővel, hogy jó érzés az adott szervezetnél dolgozni. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A rugalmasság, a változásokhoz való gyors alkalmazkodás a HR területén is kulcsfontosságú. Az elektronikai eszközök fejlődése és használatuk, illetve a közösségi média térhódítása, az új módszerek alkalmazása szélesebb körű lehetőségeket biztosít a vállalatok számára a toborzás és kiválasztás során. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A toborzás egy keresési folyamat, melynek célja a potenciális munkavállalók bevonzása és megnyerése. Napjainkban a toborzás a személyzeti marketing egy speciális területe – a munkaerő piacon végzett marketing tevékenységként tekintünk rá. Az értékesíteni kívánt „termék” a munkakör. A hatékony és eredményes toborzás érdekében először a jelölt tulajdonságait kell meghatározni, majd azonosítani a célcsoportot. Ennek megfelelően kerül&nbsp;</span><span style="font-family:'-apple-system', BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, 'Noto Sans', 'Liberation Sans', sans-serif, 'Apple Color Emoji', 'Segoe UI Emoji', 'Segoe UI Symbol', 'Noto Color Emoji';font-size:1rem;">kiválasztásra a kommunikáció tartalma, formája és azok a csatornák, ahol a vállalat eléri és bevonzza az ideális jelölteket.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Toborzás történhet formálisan és informálisan. Választani kell, hogy belső vagy külső forrásból kívánja a szervezet biztosítani a munkaerőt. A külső toborzási módszerek közül az online toborzási csatornák a legnépszerűbbek. Számtalan lehetőség közül válogathatnak a munkaadók, mint a saját honlap, állásportálok, Facebook, stb.. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A Gyermelyi Zrt. munkavállalói képzettségüket és a betöltött munkaköröket figyelembe véve nagyon széles skálán mozognak. Ennek megfelelően nagy a jelentősége a hirdetési felületek megválasztásának, hiszen egy betanított munkás és egy marketing vezető elérése különböző csatornán lehetséges. Éppen ezért változatos toborzási módszereket használnak. Az alacsonyabb végzettséget igénylő munkakörök esetében a nyomtatott sajtóban is megjelenik egy–egy hirdetés, illetve munkaerő kölcsönző céggel is kapcsolatban állnak. A technológiai változások, mint az internet terjedése, a mobil applikációk térnyerése, a közösségi hálók népszerűsége ugyanakkor szinte mindenki számára elérhetővé váltak. A humánpolitikai csoport - alkalmazkodva a változó igényekhez – él az új innovatív módszerek nyújtotta lehetőségekkel. A Gyermelyi honlapján a karrieroldal szerepe nem merül ki az aktuális álláshirdetések feltöltésében. Célja még plusz információt adni a vállalatcsoportról és a munkakörülményekről. A Facebook felületén szintén megjelennek a hirdetések, ezen felül a szellemi munkaköröket a Profession állásportálon is meghirdetik. A YouTube-on elérhető videók a vállalat bemutatásával kelthetik fel a megtekintők érdeklődését.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Érdemes lehet jelen lenni még több közösségi média felületen a toborzás hatékonyságának növelése, valamint a munkáltató márkaépítés érdekében is.</span></p> <span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; A HR osztály figyelemmel kíséri az egyes online toborzási csatornák eredményességét, hatékonyságát, folyamatosan monitorozzák a toborzási adatokat és költségeket. A hatékonyságmérés a toborzás és a kiválasztás területén is mutatószámok alkalmazásával történik. A toborzás időigénye, a különböző csatornákon megvalósuló külső toborzási arány és természetesen a költségek is kimutatásra kerülnek. A kiválasztás mutatószámai a felvételi arányon túl a visszalépők, illetve a hibás kiválasztás arányát is értékelik. Az így kapott mutatók segítséget jelentenek a későbbi döntések meghozatalában is.</span><p></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">&nbsp;</span></p> <h1 align="center"></h1><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kardos Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: emberi erőforrás menedzsment, generációk, munkaerő kiválasztás, munkaerő toborzás, online toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet