Iván Dávid (2023) „Azért a víz az úr!” – Platformgazdasági modell versenyképességének elemzése a XXI. századi fogyasztói magatartás trendjeivel és kihívásának bemutatása az eMAG esetpéldáján keresztül a KKV-k számára. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ivan_David_RGQT6B.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_ivan_david.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (269kB) |
|
PDF
I.D.-hitnyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (249kB) |
|
PDF
Iván Dávid.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
00206B05A286230508162255.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (106kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatcélja: Digitalizálódóvilág hatására a fogyasztói magatartás változik, amely új üzleti modellektérnyerését, mint például a platformgazdasági marketplace modelleket iseredményezi. A változó világra minden szereplőnek reagálni szükséges köztük,nemzetgazdasági szinten is jelentős kkv szektornak is, függetlenül annakméretétől. Mint erős körülményformáló a digitalizáció, annak hasznaival mégsemél sok vállalkozó, pedig a fogyasztók tömege, illetve üzleti modellek kezdenekvele azonosulni. Szakdolgozatom fő célja, hogy különböző szemléletű, más üzletimegfontolást alkalmazó kkv-k motivációit feltárjam, hogy azok hogyan viszonyulnaka platformgazdaság elméletéhez, illetve megismertetni egy platformgazdaságiszereplő (eMAG) működését, szolgáltatásait összevetítve a vállalkozói igényekkel.Konklúzióként további célom kkv-k számára az előnyök, hátrányok szemléltetése,amelyek elgondolkodtathatják legfőképp a digitálisan még fejletlen kkvvállalkozót is a csatlakozásra, de bármely más kkv-t egyaránt.Alkalmazott módszertan: Kutatásom első részében az eMAG,mint platformgazdasági szereplőt mutattam be, az interneten rendelkezésre állóinformációkból eMAG-on értékesítő vállalkozó interjúja alapján, többsajtóközlemény feldolgozásával, illetve a kkv-k minél alaposabb segítése miatta szolgáltatásainak következetesen szemléltettem. BMC elemzési módszer segíthet avállalkozónak is kiismerni az eMAG-ot, úgy gondolom, ha a vállalkozó megérti azadott platformnak a működési modelljét, nagyobb bizalommal és felkészültséggelhozna döntést egy új csatornához csatlakozva, ezért tartom azt elengedhetetlennek,bemutatáson felül mindig előttem volt, hogy következtessek, kiemelve a kkvszámára a hasznosságot, összefüggéseket. SWOT elemzésemmel szeretném bemutatni az eMAGbelső, külső tényezőit, amiből a vállalkozó is tudatosabban tudja meghoznidöntését, mérlegelésében tudja segíteni, hogy esetleg csatlakozzon az eMAG-hoz,mint platformszereplőhöz, mivel így tisztábban és egyértelműbben láthatja apro-kontra alapokat a platformmal. Kutatásom során az interjúkkorfélig strukturált interjúkat alkalmaztam, 3 interjút készítettem, nyílt kérdéseimmelaz interjúk 1-1 órát vettek igénybe. Logikáját tekintve egy teljesen zárkózott kkv-val;egy digitális megoldásokat alkalmazó kkv-val aki nem lenne platformtag; illetveaz eMAG-on felül több platformtagsággal is rendelkező, digitalizációjátteljesen kiszervezett kkv-val.Legfontosabb eredmények: Szakirodalomfeldolgozásakor, a digitalizációs trendek a fogyasztókat minél inkább az onlinevilágba irányítja, döntéseikben megjelenne a digitalizációs eszközök, viszont ahazai kkv-k erre még felkészületlenül, lassan reagálnak. Kutatásom eredményei rávilágítanaktovábbá, hogy míg üzleti szemlétükben heterogén, addig a platformgazdaságelméletéről homogénan, pozitívan vélekedett mindegyik vállalkozó. Mindegyikvállalkozó számára fontos volt az imázs építés, amelyre egy kereskedelmiplatform rá tud erősíteni. Kutatásom során, az eMAG Marketplace vizsgálata soránkiderült, hogy egyszerűségével, illetve versenyképességi szempontból kkv-kszámára a csatlakozás előnyös lehet, mivel előnyei magasan meghaladják hátrányait,kis erőbefektetésekkel nagy eredmények érhetőek el, egy folyamatosan növekvő platformalatt, amely növekedéséből a platformtag is részesül. Platformgazdasági szintenértelmezve, így az üzleti formának lehet jövője, így érdemes más kutatásokat isindítani ezügyben, mint például a fogyasztói oldal értelmezését a kereskedelmiplatformokkal, vagy állami, vagy nagyvállalati oldalról is izgalmakat rejthet.Gyakorlati javaslatok: Az online jelenlét és adigitalizáció a fogyasztói trendeknek megfelelve, mindenképp javaslom a kkvvállalkozóknak a kutatásom alapján, hogy próbálják ki egy platformgazdaságiszereplő szolgáltatásait, amellyel új szintre vihetik az értékesítésigyakorlataikat, illetve a számukra fontos imázs építésben is segíthet aplatform, köztük az eMAG is. Mindenképp fontos a szemlétmódváltása vállalkozók között és nyitottabb szemlélet az újdonságok felé, hisz méretükbőladódva is rugalmasabban tudnak azokra reagálni, illetve elérhetőséget isközvetítenek a fogyasztókban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizálás - digitalizáció, kis- és középvállalkozás - KKV, likvid fogyasztói magatartás, marketplace, platformgazdaság, üzleti modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |