Barkóczi Lili (2023) Ügyfélkezelés a streaming szolgáltatások világában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
BarkócziLili-AK7UQK-záródolgozat-2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BarkocziLili-zaro-dolgozati-osszefoglalas_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (329kB) |
|
PDF
BarkocziLili-zarodolgozat-biralat-2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Barkóczi Lili.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (372kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A dolgozatomban a streaming szolgáltatások ügyfélkezelését vizsgáltam. Megvizsgáltam az oldalaikat, hiszen az ügyfél is ezekről az oldalakról tájékozódhat. Munkámban kitértem a CRM kialakulására is, illetve megvizsgáltam tevékenységeit is, a szolgáltatók szempontjából. Mindegyik szervezetet megvizsgáltam, azonban, bővebben kifejtettem a Disney+ ügyfélkezelését, hátterét. Nagyon kidolgozott informatikai és szellemi háttérrel rendelkezik a cég. Alaposan kidolgozott szabályok, elvárások, és rendszer van amögött, amelyet az ügyfél lát, vagy érzékel. Amint primer kutatásomból is kiderült, az emberek személyiségüktől függően több fajta segítségkérési formát is igénybe vesznek, így kiemelkedő, hogy megtalálható a legtöbb streaming szolgáltatónál a chatforma, és a telefonos ügyfélszolgálat is. Javaslataim közé tartozna, hogy ahol kevés forma érhető el, ott érdemes lenne átvizsgálni a többi bevezetésének körülményét, eredményességét. Sajnos Magyarországon nem érhető el a Disney+ ügyfélszolgálatán sem chatforma, amely hozzá tehetne az ügyfélelégedettséghez, azonban nincs annyi megkeresés, és probléma véleményem szerint, hogy megérje ezt a fajta fejlesztést elindítani. Habár egyszerűbb lenne, hiszen más országokban már zavartalanul működik. Az ügyfélkezelés minden cégnél változó, hiszen minden cég saját magának kell kitűzze azt a célt, amelyet el szeretne érni ügyfelei körében. Láthattuk, hogy minden streaming szolgáltatónál, aki a versenyszférában van, az ügyfélelégedettség mérése elengedhetetlen. A szolgáltatók az ügyfelek igényeit elégítik ki, tehát mindennél fontosabb az, hogy az ügyfél elégedett legyen, ez azt hiszem egy közös pont bennük. Viszont az, hogy hogyan érik el már egyéni kérdés. A Disney+ hatalmas hangsúlyt fektet a kedvességre, a jól képzett dolgozókra, hiszen ők a mozgatórugói az egésznek. Szabályok létrehozásával segítik elő az ügyfél sérülésének megelőzését, illetve a boldog távozást. Hiszen, ha egy ügyfél boldogan távozik, akkor maradni is fog. Az ügyfélmegtartás is nagyon fontos szempont, hiszen, ha egy ügyfél nem elégedett, akkor elveszíthetik. Véleményem szerint a szolgáltatók nem fektetnek elég nagy hangsúlyt az ügyfeleik kérésére, és tájékoztatására. Lehetséges, hogy olyan problémába ütköznek, amely nem megoldható. Tartalommal kapcsolatos kérdések például lehetnek, olyanok, amelyeknek jogi akadálya van. Más tulajdonában van a tartalom, így nem lehet megvásárolni, ezért nem is lehet elérhetővé tenni az oldalon. Ez természetesen érthető, azonban ez egy szépen megfogalmazott válasszal kifejthetnék, hogy nem tudják elérhetővé tenni a tartalmat, ahelyett, hogy megtévesztik az ügyfelet, hogy továbbítják a kérést, és azon dolgoznak, hogy elérhetővé tegyék. Ezeket bármilyen csatornán meg lehet tenni, egy automatikus email, vagy üzenet tökéletes megoldás lehetne erre. Az ügyfélszolgálatokon visszatérő probléma, hogy az ügyfelek bejelentkezéskor egy elírt email címet adnak meg, ezt ki lehetne küszöbölni egy automatikus email üzenettel, amelyben azonnal meg kell erősíteni a fiókot, vagy a nem létező email cím felismerésével. Összességében tehát az emberek elégedettek a szolgáltatókkal, ahogy az a kérdőívemből is kiderült, azonban akadnak még fejlesztendő területek. Ennek ellenére jó alapot adtak a streaming világának, és az ügyfélkezelésüknek. Rendkívül kidolgozott informatikai háttér, és csodásan képzett emberek építik ezt az ágat, amely rejteget még magában új kihívásokat, és lehetőségeket.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, streaming, szolgáltatás, tartalomszolgáltatás, ügyfélkezelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |