Ügyfélkezelés a streaming szolgáltatások világában

Barkóczi Lili (2023) Ügyfélkezelés a streaming szolgáltatások világában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of BarkócziLili-AK7UQK-záródolgozat-2023.pdf] PDF
BarkócziLili-AK7UQK-záródolgozat-2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BarkocziLili-zaro-dolgozati-osszefoglalas_2023.pdf] PDF
BarkocziLili-zaro-dolgozati-osszefoglalas_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (329kB)
[thumbnail of BarkocziLili-zarodolgozat-biralat-2023.pdf] PDF
BarkocziLili-zarodolgozat-biralat-2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Barkóczi Lili.pdf] PDF
Barkóczi Lili.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (372kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a streaming szolgáltatásokügyfélkezelését vizsgáltam. Megvizsgáltam az oldalaikat, hiszen az ügyfél isezekről az oldalakról tájékozódhat. Munkámban kitértem a CRM kialakulására is,illetve megvizsgáltam tevékenységeit is, a szolgáltatók szempontjából.Mindegyik szervezetet megvizsgáltam, azonban, bővebben kifejtettem a Disney+ügyfélkezelését, hátterét. Nagyon kidolgozott informatikai és szellemiháttérrel rendelkezik a cég. Alaposan kidolgozott szabályok, elvárások, ésrendszer van amögött, amelyet az ügyfél lát, vagy érzékel. Amint primer kutatásombólis kiderült, az emberek személyiségüktől függően több fajta segítségkérésiformát is igénybe vesznek, így kiemelkedő, hogy megtalálható a legtöbbstreaming szolgáltatónál a chatforma, és a telefonos ügyfélszolgálat is.Javaslataim közé tartozna, hogy ahol kevés forma érhető el, ott érdemes lenneátvizsgálni a többi bevezetésének körülményét, eredményességét. SajnosMagyarországon nem érhető el a Disney+ ügyfélszolgálatán sem chatforma, amely hozzátehetne az ügyfélelégedettséghez, azonban nincs annyi megkeresés, és problémavéleményem szerint, hogy megérje ezt a fajta fejlesztést elindítani. Habáregyszerűbb lenne, hiszen más országokban már zavartalanul működik. Azügyfélkezelés minden cégnél változó, hiszen minden cég saját magának kellkitűzze azt a célt, amelyet el szeretne érni ügyfelei körében. Láthattuk, hogyminden streaming szolgáltatónál, aki a versenyszférában van, azügyfélelégedettség mérése elengedhetetlen. A szolgáltatók az ügyfelek igényeitelégítik ki, tehát mindennél fontosabb az, hogy az ügyfél elégedett legyen, ezazt hiszem egy közös pont bennük. Viszont az, hogy hogyan érik el már egyénikérdés. A Disney+ hatalmas hangsúlyt fektet a kedvességre, a jól képzettdolgozókra, hiszen ők a mozgatórugói az egésznek. Szabályok létrehozásávalsegítik elő az ügyfél sérülésének megelőzését, illetve a boldog távozást.Hiszen, ha egy ügyfél boldogan távozik, akkor maradni is fog. Azügyfélmegtartás is nagyon fontos szempont, hiszen, ha egy ügyfél nem elégedett,akkor elveszíthetik. Véleményem szerint a szolgáltatók nem fektetnek elég nagyhangsúlyt az ügyfeleik kérésére, és tájékoztatására. Lehetséges, hogy olyanproblémába ütköznek, amely nem megoldható. Tartalommal kapcsolatos kérdések példáullehetnek, olyanok, amelyeknek jogi akadálya van. Más tulajdonában van atartalom, így nem lehet megvásárolni, ezért nem is lehet elérhetővé tenni azoldalon. Ez természetesen érthető, azonban ez egy szépen megfogalmazottválasszal kifejthetnék, hogy nem tudják elérhetővé tenni a tartalmat, ahelyett,hogy megtévesztik az ügyfelet, hogy továbbítják a kérést, és azon dolgoznak,hogy elérhetővé tegyék. Ezeket bármilyen csatornán meg lehet tenni, egyautomatikus email, vagy üzenet tökéletes megoldás lehetne erre. Azügyfélszolgálatokon visszatérő probléma, hogy az ügyfelek bejelentkezéskor egyelírt email címet adnak meg, ezt ki lehetne küszöbölni egy automatikus emailüzenettel, amelyben azonnal meg kell erősíteni a fiókot, vagy a nem létezőemail cím felismerésével. Összességében tehát az emberek elégedettek aszolgáltatókkal, ahogy az a kérdőívemből is kiderült, azonban akadnak mégfejlesztendő területek. Ennek ellenére jó alapot adtak a streaming világának,és az ügyfélkezelésüknek. Rendkívül kidolgozott informatikai háttér, éscsodásan képzett emberek építik ezt az ágat, amely rejteget még magában újkihívásokat, és lehetőségeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CRM, streaming, szolgáltatás, tartalomszolgáltatás, ügyfélkezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet