A CRM rendszerek jelentősége és a Salesforce bevezetése a Generali Biztosító Zrt.-nél

Báthori Anna Fédra (2023) A CRM rendszerek jelentősége és a Salesforce bevezetése a Generali Biztosító Zrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záró dolgozat_Báthori Anna Fédra_2023.pdf] PDF
Záró dolgozat_Báthori Anna Fédra_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 05..

Download (962kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Báthori Anna Fédra_2023.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Báthori Anna Fédra_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (271kB)
[thumbnail of Záró dolgozati összefoglalás_Báthori Anna Fédra_2023.pdf] PDF
Záró dolgozati összefoglalás_Báthori Anna Fédra_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 05..

Download (156kB)
[thumbnail of Báthori Anna Fédra.pdf] PDF
Báthori Anna Fédra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)
[thumbnail of Bírálat_Báthori Anna_2023.pdf] PDF
Bírálat_Báthori Anna_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (371kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr">Összefoglaló</p><p dir="ltr">Záró dolgozatom témájának a CRM rendszer jelentőségét választottam. Véleményem szerint a szolgáltatási szektor legfontosabb szereplői az ügyfelek, így nagyon fontos, hogy az értékesítési folyamatokat egy olyan eszköz segítségével végezzük el, ami növeli a munkafolyamatok hatékonyságát, átlátható és rendelkezik azon kényelmi funkciókkal, amelyek szükségesek mind az értékesítő munkatárs, mind az ügyfél szempontjából.</p><p dir="ltr">Dolgozatomhoz egy olyan témát kerestem, ami szorosan kapcsolódik eddigi egyetemi tanulmányaimhoz és a vállalaton belüli folyamatok fontos részét képezi, így esett a választásom a CRM rendszerekre.</p><p dir="ltr">Tanulmányom célja az volt, hogy megfigyeljem az ügyfélkiszolgálási és az ügyfél adatokat tároló rendszerek működését, fejlesztését, valamint a jelentőségüket is, majd következtetéseket vonjak le, hogy a felkutatott elméleti alapvetések hogyan működnek a gyakorlatban. Olyan források után kutattam, amelyek részletezik a CRM rendszerek működését, valamint a használatra és a fejlesztésre való hajlandóságot.</p><p dir="ltr">A gyakorlati részben a szakmai gyakorlati helyemen történő legújabb CRM rendszer fejlesztéséről, a Salesforce bevezetéséről írtam.</p><p dir="ltr">A dolgozatot az elméleti megalapozással kezdtem. Ismertettem, mit jelent a CRM, hogyan alakult ki. Folyóiratok cikkét felhasználva írtam meg a dolgozatot, hogy több szempontból nyerjek rálátást a témára. Szerettem volna megtudni, hogy manapság milyen szerepük van a CRM rendszereknek a magyar vállalatok körében, erre a kérdésemre is sikerült választ találnom. Részleteztem azt, hogy milyen célból használnak a vállalatok CRM eszközöket. Mivel a gyakorlati részben egy biztosítótársaság CRM bevezetését dolgoztam ki, így gondoltam, hasznos lenne egy elméleti megalapozottság biztosítói részről is. Sikerült egy kutatást találnom a CRM-tevékenységekről a banki és biztosítási szektorban. Végül, a gyakorlati részhez kapcsolódva arra kerestem a választ, hogy mikor érdemes megvásárolni, és mikor érdemes létrehozni egy vállalatirányítási rendszert.</p><p dir="ltr">A gyakorlati részben a Generali Biztosító Zrt.-nél levő új projekt, a Salesforce bevezetését fejtettem ki bővebben. Két vezetői beszámolóból indultam ki, amelyben részletezték az üzleti igényeket. Magát, a Salesforce eszközt is bemutattam néhány mondatban, illetve az egyik felhőalapú megoldását, a Sales Cloud-ot. A projekt egyik résztvevőjével sikerült egy interjú keretében megtudnom hasznos információkat a projekt kiindulásával kapcsolatban, illetve a projekt fázisairól is. Összegyűjtöttem néhány pontban azt, hogy miért hasznos a vállalat, illetve a felhasználók számára a Salesforce.</p><p dir="ltr">Az elméleti források és a gyakorlati anyagok ugyanarra a problémára keresték a megoldást: az ügyfélmegtartásra és az informatikai rendszerek integrálására egy CRM rendszerben.</p><p dir="ltr">Azt a következtetést vontam le, hogy a vállalatok többsége inkább az ügyfélmegtartásra törekszik, mint az új ügyfelek megszerzésére, hiszen sokkal költséghatékonyabb. Hogy ez sikeresen működjön, nagy figyelmet kell fordítani a szolgáltatás színvonalára, valamint az ügyféllel való bánásmódra. Manapság nélkülözhetetlenek a vállalatok számára a CRM rendszerek, amelyek el vannak látva a szükséges funkciókkal. Fontos a szegmentálás, a riportok és statisztikák készítése, valamint az ügyféladatok megfelelően való tárolása az átláthatóság és a hozzáférés miatt. Egyre több vállalat fejleszti a CRM eszközét, hiszen rájöttek, hogy a siker egyik kulcsa az ügyfelekkel való bánásmódban rejlik.</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zólyomi-Oláh Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bevezetés, biztosítótársaság, CRM, ügyfélkapcsolati menedzsment, ügyfélnyilvántartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet