Horváth Miklós Marcell (2023) Z-generáció a munkaerőpiacon vezetői szemmel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (850kB) |
|
PDF
Ba_O_Horváth_Miklós_Marcell.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (531kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (160kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat_Horváth Miklós Marcell.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Az elmúlt években több szakirodalom és kutatás is foglalkozott a Z-generációval, akik most kezdenek belépni a munka világába. A szakirodalom szerint a Z-generáció több mindenben eltér az előző generációktól, mint például normák, értékrend. A globalizáció, a technológia fejlődése azt eredményezi, hogy ez a generáció magabiztosan használja a különböző infokommunikációs eszközöket, valamint ideje nagy részét az online térben tölti. Ezek az említett jellemzők kihívás elé állítják a munkáltatókat a Z-generációs munkavállalók tekintetében. Mivel én is ennek a generációnak a tagja vagyok érdekelt, hogy milyen elvárásaink és igényeink vannak a szervezetekkel és a vezetőkkel szemben. Dolgozatom célja is annak vizsgálata, hogy a vezetők hogyan látják a Z-generációt, mint munkavállaló réteget. A kutatásom céljához igazodva bemutatom a vezetés témakörét, a vezető szerepét a szervezetben, majd a szervezeti kultúra témakörének irodalmi áttekintését, hangsúlyt fektetve a szervezeten belüli tudásátadásra. Ezt követően a generációkkal foglalkozom, azon belül is a Z-generációra fókuszálva a munka világában. Végül pedig ezek alapján interjú módszer segítségével elemzem, hogy egy multinacionális vállalat különböző szakmai egységeinek vezetői, hogyan látják a Z-generációt a munkaerőpiacon, ahol kitérek a vezetők mindennapi kihívásaira, a vezetési stílusok és vezetői eszközök hatékonyságára, vezetők képzési lehetőségeire, a szervezeti kultúra elemeire, a tudásátadás mikéntjére, a motiváció eszközeire és a fluktuáció kérdéskörére. </p> <p>Kutatási kérdésem arra vonatkozik, hogy milyen elvárásai vannak a Z-generációnak a szervezet és a vezetők felé a vezetői oldal szerint. A vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy elsődleges a megfelelő kommunikáció, a rugalmasság, a közvetlenség, az önállóság, a szabadság. Az interjúk során hangsúlyt kapott a vezetők azon tapasztalata, miszerint a szervezet által képviselt fenntarthatóság, a jó csapat és a jó légkör, valamint a digitalizáció fejlődése a szervezeten belül motiválóan hat erre a generációra. A szakirodalomban olvasottakkal megegyező tapasztalataik vannak a megkérdezett vezetőknek, miszerint jellemző a nagyfokú szabadságvágy, hogy a munkafolyamatok ne legyenek túlzottan beszabályozva, saját tempójukban és maguk által kialakított struktúrában dolgozhassanak. Elvárják a közvetlen, nyílt kommunikációt, hogy ha akadályba ütköznek, a vezető bármikor elérhető legyen számukra és egyenrangú félként kezelje őket, hogy képességeikhez és kompetenciáikhoz mérten kapjanak feladatot, és ehhez rendelkezésükre álljon minden szükséges információ. Prioritás az egyensúly, a munka és az élet többi területe között, így elvárják ennek tiszteletben tartását.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | szervezeti kultúra, tudásátadás, vezetés, vezető, Z-generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |