Z-generáció a munkaerőpiacon vezetői szemmel

Horváth Miklós Marcell (2023) Z-generáció a munkaerőpiacon vezetői szemmel. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf] PDF
Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (850kB)
[thumbnail of Ba_O_Horváth_Miklós_Marcell.pdf] PDF
Ba_O_Horváth_Miklós_Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (531kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Horváth Miklós Marcell.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Horváth Miklós Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években több szakirodalom éskutatás is foglalkozott a Z-generációval, akik most kezdenek belépni a munkavilágába. A szakirodalom szerint a Z-generáció több mindenben eltér az előzőgenerációktól, mint például normák, értékrend. A globalizáció, a technológiafejlődése azt eredményezi, hogy ez a generáció magabiztosan használja akülönböző infokommunikációs eszközöket, valamint ideje nagy részét az online térben tölti. Ezek az említettjellemzők kihívás elé állítják a munkáltatókat a Z-generációs munkavállalóktekintetében. Mivel én is ennek a generációnak a tagja vagyok érdekelt, hogymilyen elvárásaink és igényeink vannak a szervezetekkel és a vezetőkkelszemben. Dolgozatom célja is annak vizsgálata, hogy a vezetők hogyan látják a Z-generációt,mint munkavállaló réteget. A kutatásom céljához igazodva bemutatom a vezetéstémakörét, a vezető szerepét a szervezetben, majd a szervezeti kultúra témakörénekirodalmi áttekintését, hangsúlyt fektetve a szervezeten belüli tudásátadásra.Ezt követően a generációkkal foglalkozom, azon belül is a Z-generációrafókuszálva a munka világában. Végül pedig ezekalapján interjú módszer segítségével elemzem, hogy egy multinacionális vállalatkülönböző szakmai egységeinek vezetői, hogyan látják a Z-generációt amunkaerőpiacon, ahol kitérek a vezetők mindennapi kihívásaira, a vezetésistílusok és vezetői eszközök hatékonyságára, vezetők képzési lehetőségeire, aszervezeti kultúra elemeire, a tudásátadás mikéntjére, a motiváció eszközeireés a fluktuáció kérdéskörére. Kutatási kérdésem arra vonatkozik, hogy milyenelvárásai vannak a Z-generációnak a szervezet és a vezetők felé a vezetői oldalszerint. A vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy elsődleges a megfelelőkommunikáció, a rugalmasság, a közvetlenség, az önállóság, a szabadság. Azinterjúk során hangsúlyt kapott a vezetők azon tapasztalata, miszerint aszervezet által képviselt fenntarthatóság, a jó csapat és a jó légkör, valaminta digitalizáció fejlődése a szervezeten belül motiválóan hat erre a generációra.A szakirodalomban olvasottakkal megegyező tapasztalataik vannak a megkérdezettvezetőknek, miszerint jellemző a nagyfokú szabadságvágy, hogy a munkafolyamatokne legyenek túlzottan beszabályozva, saját tempójukban és maguk általkialakított struktúrában dolgozhassanak. Elvárják a közvetlen, nyíltkommunikációt, hogy ha akadályba ütköznek, a vezető bármikor elérhető legyen számukraés egyenrangú félként kezelje őket, hogyképességeikhez és kompetenciáikhoz mérten kapjanak feladatot, és ehhez rendelkezésükreálljon minden szükséges információ. Prioritás az egyensúly, a munka és az élettöbbi területe között, így elvárják ennek tiszteletben tartását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: szervezeti kultúra, tudásátadás, vezetés, vezető, Z-generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:28
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet