Horváth Miklós Marcell (2023) Z-generáció a munkaerőpiacon vezetői szemmel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (850kB) |
|
PDF
Ba_O_Horváth_Miklós_Marcell.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (531kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_Horváth_Miklós_Marcell_ESYJV4.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (160kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat_Horváth Miklós Marcell.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt években több szakirodalom éskutatás is foglalkozott a Z-generációval, akik most kezdenek belépni a munkavilágába. A szakirodalom szerint a Z-generáció több mindenben eltér az előzőgenerációktól, mint például normák, értékrend. A globalizáció, a technológiafejlődése azt eredményezi, hogy ez a generáció magabiztosan használja akülönböző infokommunikációs eszközöket, valamint ideje nagy részét az online térben tölti. Ezek az említettjellemzők kihívás elé állítják a munkáltatókat a Z-generációs munkavállalóktekintetében. Mivel én is ennek a generációnak a tagja vagyok érdekelt, hogymilyen elvárásaink és igényeink vannak a szervezetekkel és a vezetőkkelszemben. Dolgozatom célja is annak vizsgálata, hogy a vezetők hogyan látják a Z-generációt,mint munkavállaló réteget. A kutatásom céljához igazodva bemutatom a vezetéstémakörét, a vezető szerepét a szervezetben, majd a szervezeti kultúra témakörénekirodalmi áttekintését, hangsúlyt fektetve a szervezeten belüli tudásátadásra.Ezt követően a generációkkal foglalkozom, azon belül is a Z-generációrafókuszálva a munka világában. Végül pedig ezekalapján interjú módszer segítségével elemzem, hogy egy multinacionális vállalatkülönböző szakmai egységeinek vezetői, hogyan látják a Z-generációt amunkaerőpiacon, ahol kitérek a vezetők mindennapi kihívásaira, a vezetésistílusok és vezetői eszközök hatékonyságára, vezetők képzési lehetőségeire, aszervezeti kultúra elemeire, a tudásátadás mikéntjére, a motiváció eszközeireés a fluktuáció kérdéskörére. Kutatási kérdésem arra vonatkozik, hogy milyenelvárásai vannak a Z-generációnak a szervezet és a vezetők felé a vezetői oldalszerint. A vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy elsődleges a megfelelőkommunikáció, a rugalmasság, a közvetlenség, az önállóság, a szabadság. Azinterjúk során hangsúlyt kapott a vezetők azon tapasztalata, miszerint aszervezet által képviselt fenntarthatóság, a jó csapat és a jó légkör, valaminta digitalizáció fejlődése a szervezeten belül motiválóan hat erre a generációra.A szakirodalomban olvasottakkal megegyező tapasztalataik vannak a megkérdezettvezetőknek, miszerint jellemző a nagyfokú szabadságvágy, hogy a munkafolyamatokne legyenek túlzottan beszabályozva, saját tempójukban és maguk általkialakított struktúrában dolgozhassanak. Elvárják a közvetlen, nyíltkommunikációt, hogy ha akadályba ütköznek, a vezető bármikor elérhető legyen számukraés egyenrangú félként kezelje őket, hogyképességeikhez és kompetenciáikhoz mérten kapjanak feladatot, és ehhez rendelkezésükreálljon minden szükséges információ. Prioritás az egyensúly, a munka és az élettöbbi területe között, így elvárják ennek tiszteletben tartását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | szervezeti kultúra, tudásátadás, vezetés, vezető, Z-generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |