Tanulási motivációk és a szakmai fejlődés preferenciája A Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakán végző hallgatók az aktuális gazdasági helyzetben

Nagyné Kállai Brigitta (2023) Tanulási motivációk és a szakmai fejlődés preferenciája A Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakán végző hallgatók az aktuális gazdasági helyzetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagyné Kállai_Brigitta_FHAE2S.pdf] PDF
Nagyné Kállai_Brigitta_FHAE2S.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Nagyné Kállai_Brigitta.pdf] PDF
BA_O_Nagyné Kállai_Brigitta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (372kB)
[thumbnail of Nagyné Kállai Brigitta_Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_Frankó Angelika_külső konzulens.pdf] PDF
Nagyné Kállai Brigitta_Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat_Frankó Angelika_külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (687kB)
[thumbnail of Nagyné Kállai Brigitta_belső bírálat.pdf] PDF
Nagyné Kállai Brigitta_belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"><b></b></p><p dir="ltr"><b>Dolgozatom a frissdiplomás pályakezdők motivációjának és preferenciáinak témáját járja körül és körülményként azt az időszakot célozza meg, amely gazdasági szempontból egy nehéz szakasza volt a magyar társadalomnak. A témakör fókusza a felsőoktatásban való tanulásra és a szakmai fejlődésre, mint preferenciára esett. Kutatásom célja a hallgatói motivációk jellemzőinek feltérképezése és annak felkutatása, hogy milyen preferenciákat tartanak a legfontosabbnak a pályakezdők elhelyezkedésük során olyan körülmények között, mint a pandémia és az infláció.&nbsp;</b></p><p dir="ltr"><b>Dolgozatomban két hipotézist állítottam fel:</b></p><b><br></b><b></b><p dir="ltr"><b>A külső és belső motiváltság a tanulásban pozitív kapcsolatot feltételez a szakmai fejlődési preferenciával.</b></p><b></b><p dir="ltr"><b>A 2023-ban végző hallgatóknak kevésbé fontos a munkaadó gazdasági helyzete, mint a 2021-ben vagy 2022-ben végzett hallgatóknak.</b></p><b><br></b><p dir="ltr">Célom eléréséhez szakirodalmakkal és az elmúlt két év munkaerőpiaci statisztikáival, pályakezdői felmérések eredményeivel alapozom meg primer kutatásomat, melyben a célcsoport a Budapesti Gazdasági Egyetem elmúlt két évben emberi erőforrások szakán végző hallgatók voltak. A felmérést online privát megkeresés formájában a szociális média és e-learning platformokon végeztem kérdőív segítségével. A kapott eredményeket statisztikai elemzések alá vetettem, amely alapján választ kaptam azokra a kérdésekre, hogy milyen mértékben érintette a tanulási terveket a krízishelyzet, mi jellemzi a hallgatókat a tanulási motivációk terén és ezzel összefüggésben milyen tényezőket preferálnak leginkább a munkahely szempontjából. A válaszok kiértékelése során arra a következtetésre jutottam, hogy összességében közepes mértékben érintették a nehézségek a hallgatókat. Főképp a külső motivációs tényezők ösztönzik őket a felsőoktatásban való részvételre, de belső ösztönzők is kaptak magas értékeket, amely által kevés különbséggel hangsúlyosabbak a külső ösztönzők. A motiváltság és a szakmai fejlődésbe tartozó preferenciatényezők kapcsolatára vonatkozó első hipotézis elfogadásra került. A második hipotézis esetében a nullhipotézis került elfogadásra, miszerint a munkaadói gazdasági helyzet és a végzettek éve között eredményeim alapján nincs kapcsolat. Kutatásomból kiderül, hogy hallgatók számára a szakmai fejlődési preferencia nem az elsők között szerepel a rangsorban.&nbsp;</p><p dir="ltr">A következtetések levonásával együtt javaslatokat fogalmaztam meg, amelyek a belső motiváció erősítésére és a pályakezdői szakmai fejlettség önértékelésen alapuló reális szint megállapítására és tudatosítására szolgálhat. Megfogalmaztam ezen felül a pályakezdőkre irányuló további lehetséges kutatási irányokat.</p><br><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bácsi Katalin
Belső
főiskolai docens; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK
Frankó Angelika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: friss diplomások, motiváció, pályakezdők, preferenciák, szakmai fejlődés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:27
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet