Garami Balázs (2023) Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (162kB) |
|
PDF
bírálati lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Garami Balázs_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (146kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p>Az alábbiakban készítek egy összefoglalót a záródolgozatról és a gyakorlat alatt megszerzett tapasztalatokról az ügyfélkapcsolatok szervezése témakörében. Az ingatlanpiaci szereplőket, mint szolgáltatókat vizsgáltam ügyfél menedzsment szempontból.</p> <p>Mint a legtöbb szolgáltatónál, az ingatlan piaci szektorban is merülnek fel olyan vállalatok, akik használnak valamilyen CRM rendszert. A kialakult szokások alapján ezt jellemzően nagyobb létszámú ingatlan irodák, franchise rendszerben működő cégek, bankok és ingatlanfejlesztők teszik.</p> <p>Az előbbi állításom, miszerint általában nagyobb létszámú irodák használnak CRM rendszert nem minden esetben van így, ugyanis a gyakorlatom alatt a saját vállalkozásomban dolgoztam, amely egy egyszemélyes vállalkozás, mégis használok valamilyen ügyfélkapcsolat szervezésére alkalmas rendszert. A téma választások oka és apropója ebből adódik.</p> <p>A dolgozatom első részében egy bevezetőben ismertetem a dolgozat felépítését, célját, a téma választás okát és kutatási módszereit. Ezt követően kidolgoztam az elméleti háttér áttekintését. Itt vizsgáltam az ingatlan piac helyzetét, kialakulását és történetét egészen a 2008-as globális hitelpiaci válságig.</p> <p>Elsőnek kidolgoztam ügyfélkapcsolatok-menedzsment elméleti hátterét. Megismerheti az olvasó a CRM rendszer lényegi összefoglalását, célját, definícióját, megközelítéseit és, hogy kinek ajánlott ilyen rendszert alkalmazni. Egy ábra segítségével igyekszem szemléltetni, hogy milyen nehéz körbe határolni a CRM működésének lényegét. Ennek oka, hogy a rendszer mai napig fejlődik, sok az innováció, több szempontból hasznos és soklétű a működése.</p> <p>Folytatásként kitérek a szolgáltatásokra, mint piaci szegmensre. Ennek a definiálása és csoportosítása nem egyszerű feladat, hiszen egy nem kézzel fogható tevékenységről van szó, különböző értelmezések léteznek. Saját véleményem szerint mindegyik verzió valamilyen szempontból megállja a helyét. A dolgozat ezen része tartalmaz néhány ábrát, amely jól szemlélteti, hogy ez a szektor mekkora részt tesz ki a gazdaság egészéből. Ezen túlmenően részletezem a csoportosítási lehetőségeket és kiemelek két megközelítést is.</p> <p>A dolgozat második felében a gyakorlat alatt végzett munkát kellett bemutatni és összehasonlítani egy kiválasztott téma alapján. Az én választott témám az ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában. Miután az elméleti részben végig vettük, hogy mit is jelentenek ezek a témakörök, mint ügyfélkapcsolat szervezés, szolgáltatás és szolgáltatói szektor vagy éppen a magyar ingatlanpiac története, megkezdtem a gyakorlati rész megvalósulásának kidolgozását.</p> <p>Kezdetben folytattam az ingatlanpiac bemutatását, de már napjaink aktualitásával, nem pedig történeti szempontból. Miután ezt ismertettem, felvezettem a magyar ingatlanpiacon szereplő szolgáltatókat. Ingatlan piaci szolgáltatónak számít az ingatlanközvetítő, az ingatlan-értékbecslő, az ingatlanfejlesztő, az ingatlanbefektető és a bankok, pénzintézetek is.</p> <p>Saját vállalkozásomban kezdetben manuális módszerekkel vezettem az ügyfeleket és az értékesítési projekteket, ami nem bizonyult túl hatékonynak, ennek okán bevezettem egy CRM rendszert. A dolgozat részeként ismertetem, hogy a gyakorlat alatt milyen rendszerekhez volt szerencsém, mi volt az oka, hogy bevezettem egy CRM rendszert a saját vállalkozásomban és sorolok fel néhány előnyt és hátrányt a saját tapasztalataim alapján. Zárásként szót ejtek a mai gazdasági helyzetben nagy figyelmet igénylő GDPR-ról és annak hatásáról a CRM rendszerekkel kapcsolatban.</p> <p>Konklúzióként vontam le a dolgozat írása közben, hogy milyen fontos a megfelelő stratégia, a digitalizáció és az informatikai háttér, ha egy vállalkozás magas szintű szolgáltatást szeretne nyújtani és ki akarja állni az éles piaci verseny próbáját.</p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adatkezelés, CRM, informatikai háttér, ingatlan, szolgáltatószektor, ügyfélkapcsolati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |