Garami Balázs (2023) Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (162kB) |
|
PDF
bírálati lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Garami Balázs_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (146kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az alábbiakban készítek egy összefoglalót a záródolgozatról és a gyakorlat alattmegszerzett tapasztalatokról az ügyfélkapcsolatok szervezése témakörében. Azingatlanpiaci szereplőket, mint szolgáltatókat vizsgáltam ügyfél menedzsment szempontból.Mint a legtöbb szolgáltatónál, az ingatlan piaci szektorban is merülnekfel olyan vállalatok, akik használnak valamilyen CRM rendszert. A kialakultszokások alapján ezt jellemzően nagyobb létszámú ingatlan irodák, franchise rendszerbenműködő cégek, bankok és ingatlanfejlesztők teszik.Az előbbi állításom, miszerint általában nagyobb létszámú irodák használnakCRM rendszert nem minden esetben van így, ugyanis a gyakorlatom alatt a sajátvállalkozásomban dolgoztam, amely egy egyszemélyes vállalkozás, mégis használokvalamilyen ügyfélkapcsolat szervezésére alkalmas rendszert. A téma választásokoka és apropója ebből adódik.A dolgozatom első részében egy bevezetőben ismertetem a dolgozatfelépítését, célját, a téma választás okát és kutatási módszereit. Ezt követőenkidolgoztam az elméleti háttér áttekintését. Itt vizsgáltam az ingatlan piachelyzetét, kialakulását és történetét egészen a 2008-as globális hitelpiaciválságig.Elsőnek kidolgoztam ügyfélkapcsolatok-menedzsment elméleti hátterét. Megismerhetiaz olvasó a CRM rendszer lényegi összefoglalását, célját, definícióját, megközelítéseités, hogy kinek ajánlott ilyen rendszert alkalmazni. Egy ábra segítségével igyekszemszemléltetni, hogy milyen nehéz körbe határolni a CRM működésének lényegét.Ennek oka, hogy a rendszer mai napig fejlődik, sok az innováció, több szempontbólhasznos és soklétű a működése.Folytatásként kitérek a szolgáltatásokra, mint piaci szegmensre. Ennek adefiniálása és csoportosítása nem egyszerű feladat, hiszen egy nem kézzel foghatótevékenységről van szó, különböző értelmezések léteznek. Saját véleményemszerint mindegyik verzió valamilyen szempontból megállja a helyét. A dolgozatezen része tartalmaz néhány ábrát, amely jól szemlélteti, hogy ez a szektor mekkorarészt tesz ki a gazdaság egészéből. Ezen túlmenően részletezem a csoportosításilehetőségeket és kiemelek két megközelítést is.A dolgozat második felében a gyakorlat alatt végzett munkát kellettbemutatni és összehasonlítani egy kiválasztott téma alapján. Az én választotttémám az ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyaringatlanpiac szolgáltató szektorában. Miután az elméleti részben végig vettük,hogy mit is jelentenek ezek a témakörök, mint ügyfélkapcsolat szervezés,szolgáltatás és szolgáltatói szektor vagy éppen a magyar ingatlanpiac története, megkezdtem a gyakorlati rész megvalósulásának kidolgozását.Kezdetben folytattam az ingatlanpiac bemutatását, de már napjaink aktualitásával,nem pedig történeti szempontból. Miután ezt ismertettem, felvezettem a magyaringatlanpiacon szereplő szolgáltatókat. Ingatlan piaci szolgáltatónak számít azingatlanközvetítő, az ingatlan-értékbecslő, az ingatlanfejlesztő, azingatlanbefektető és a bankok, pénzintézetek is.Saját vállalkozásomban kezdetben manuális módszerekkel vezettem az ügyfeleketés az értékesítési projekteket, ami nem bizonyult túl hatékonynak, ennek okánbevezettem egy CRM rendszert. A dolgozat részeként ismertetem, hogy a gyakorlatalatt milyen rendszerekhez volt szerencsém, mi volt az oka, hogy bevezettem egyCRM rendszert a saját vállalkozásomban és sorolok fel néhány előnyt és hátrányta saját tapasztalataim alapján. Zárásként szót ejtek a mai gazdasági helyzetbennagy figyelmet igénylő GDPR-ról és annak hatásáról a CRM rendszerekkel kapcsolatban.Konklúzióként vontam le a dolgozat írása közben, hogy milyen fontos amegfelelő stratégia, a digitalizáció és az informatikai háttér, ha egy vállalkozásmagas szintű szolgáltatást szeretne nyújtani és ki akarja állni az éles piaciverseny próbáját.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adatkezelés, CRM, informatikai háttér, ingatlan, szolgáltatószektor, ügyfélkapcsolati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |