Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.

Garami Balázs (2023) Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.pdf] PDF
Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf] PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (162kB)
[thumbnail of bírálati lap.pdf] PDF
bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)
[thumbnail of Garami Balázs_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf] PDF
Garami Balázs_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)

Absztrakt (kivonat)

Az alábbiakban készítek egy összefoglalót a záródolgozatról és a gyakorlat alattmegszerzett tapasztalatokról az ügyfélkapcsolatok szervezése témakörében. Azingatlanpiaci szereplőket, mint szolgáltatókat vizsgáltam ügyfél menedzsment szempontból.Mint a legtöbb szolgáltatónál, az ingatlan piaci szektorban is merülnekfel olyan vállalatok, akik használnak valamilyen CRM rendszert. A kialakultszokások alapján ezt jellemzően nagyobb létszámú ingatlan irodák, franchise rendszerbenműködő cégek, bankok és ingatlanfejlesztők teszik.Az előbbi állításom, miszerint általában nagyobb létszámú irodák használnakCRM rendszert nem minden esetben van így, ugyanis a gyakorlatom alatt a sajátvállalkozásomban dolgoztam, amely egy egyszemélyes vállalkozás, mégis használokvalamilyen ügyfélkapcsolat szervezésére alkalmas rendszert. A téma választásokoka és apropója ebből adódik.A dolgozatom első részében egy bevezetőben ismertetem a dolgozatfelépítését, célját, a téma választás okát és kutatási módszereit. Ezt követőenkidolgoztam az elméleti háttér áttekintését. Itt vizsgáltam az ingatlan piachelyzetét, kialakulását és történetét egészen a 2008-as globális hitelpiaciválságig.Elsőnek kidolgoztam ügyfélkapcsolatok-menedzsment elméleti hátterét. Megismerhetiaz olvasó a CRM rendszer lényegi összefoglalását, célját, definícióját, megközelítéseités, hogy kinek ajánlott ilyen rendszert alkalmazni. Egy ábra segítségével igyekszemszemléltetni, hogy milyen nehéz körbe határolni a CRM működésének lényegét.Ennek oka, hogy a rendszer mai napig fejlődik, sok az innováció, több szempontbólhasznos és soklétű a működése.Folytatásként kitérek a szolgáltatásokra, mint piaci szegmensre. Ennek adefiniálása és csoportosítása nem egyszerű feladat, hiszen egy nem kézzel foghatótevékenységről van szó, különböző értelmezések léteznek. Saját véleményemszerint mindegyik verzió valamilyen szempontból megállja a helyét. A dolgozatezen része tartalmaz néhány ábrát, amely jól szemlélteti, hogy ez a szektor mekkorarészt tesz ki a gazdaság egészéből. Ezen túlmenően részletezem a csoportosításilehetőségeket és kiemelek két megközelítést is.A dolgozat második felében a gyakorlat alatt végzett munkát kellettbemutatni és összehasonlítani egy kiválasztott téma alapján. Az én választotttémám az ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyaringatlanpiac szolgáltató szektorában. Miután az elméleti részben végig vettük,hogy mit is jelentenek ezek a témakörök, mint ügyfélkapcsolat szervezés,szolgáltatás és szolgáltatói szektor vagy éppen a magyar ingatlanpiac története, megkezdtem a gyakorlati rész megvalósulásának kidolgozását.Kezdetben folytattam az ingatlanpiac bemutatását, de már napjaink aktualitásával,nem pedig történeti szempontból. Miután ezt ismertettem, felvezettem a magyaringatlanpiacon szereplő szolgáltatókat. Ingatlan piaci szolgáltatónak számít azingatlanközvetítő, az ingatlan-értékbecslő, az ingatlanfejlesztő, azingatlanbefektető és a bankok, pénzintézetek is.Saját vállalkozásomban kezdetben manuális módszerekkel vezettem az ügyfeleketés az értékesítési projekteket, ami nem bizonyult túl hatékonynak, ennek okánbevezettem egy CRM rendszert. A dolgozat részeként ismertetem, hogy a gyakorlatalatt milyen rendszerekhez volt szerencsém, mi volt az oka, hogy bevezettem egyCRM rendszert a saját vállalkozásomban és sorolok fel néhány előnyt és hátrányta saját tapasztalataim alapján. Zárásként szót ejtek a mai gazdasági helyzetbennagy figyelmet igénylő GDPR-ról és annak hatásáról a CRM rendszerekkel kapcsolatban.Konklúzióként vontam le a dolgozat írása közben, hogy milyen fontos amegfelelő stratégia, a digitalizáció és az informatikai háttér, ha egy vállalkozásmagas szintű szolgáltatást szeretne nyújtani és ki akarja állni az éles piaciverseny próbáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: adatkezelés, CRM, informatikai háttér, ingatlan, szolgáltatószektor, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:27
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet