Mikó Áron (2023) Az online üzleti modellek. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_beszámoló_QV31SL_Mikó_Áron.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Záródolgozat_összefoglaló_QV31SL_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (319kB) |
|
PDF
Külső konzulensi bírálatilap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (464kB) |
|
PDF
miko_aron_QV31SL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (126kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozat célja az internetes üzleti modellek azonosítása, rendszerezése és vizsgálata. A tanulmány különbséget tesz a teljesen online vállalati modellek és az internet egyéb üzleti folyamatokban való felhasználása között. Egyre több vállalkozás kezdi kihasználni az internet nyújtotta számos előnyt és lehetőséget, de csak kevesen dolgoznak ki terveket vagy valósítanak meg online üzleti modelleket. Az online kereskedelmi tranzakciók tele vannak bizonytalansággal és az új, kipróbálatlan megközelítésekkel szemben általános az idegenkedés. Az üzleti modellek meghatározásán túl a tanulmány az internetes gazdasággal kapcsolatos következő kérdésekre is választ kíván adni:Az online üzleti modelleket hogyan is kell értelmeznünk?Mik az internetes üzleti modellek nehézségei és kockázatai?Mik azok az internetes modellek, amelyek a legtöbbszőr fordulnak elő?Az internet korábbi, kevésbé jelentős társadalmi és gazdasági hatásai miatt a korábbi kutatások gyakran a hagyományos üzleti megoldásokra koncentráltak. A múltban az internetet alig tekintették többnek, mint kommunikációs vagy értékesítési csatornának. A tanulmány megvizsgálja az online üzleti tevékenységet folytató szervezetek által alkalmazott online üzleti megoldásokat. A tanulmány tisztázza, hogy ez a feltételezés miért helytelen, és megvizsgálja az online üzleti megoldásokat, amelyeket az online üzleti tevékenységet folytató cégek már használnak. Az internetes üzleti modelleknek azt is figyelembe kell venniük, hogy a fizikai folyamatok, a stratégia és néhány jelentőség nélküli tényező milyen szerepet játszik. Ezzel azonban visszatérünk a tárgyalt témához: az üzleti modellezéshez. Ebben az összefüggésben egyre kevésbé szükséges különbséget tenni a "hagyományos" és az "online" változatok között. Az online üzleti modellek kategorizálása az első olyan, a szakirodalmi elemzésen alapuló osztályozás, amely strukturált módon kínálja a tíz elméletileg megvalósítható online üzleti modellt a valóságban ez a tanulmány egyik eredménye is. E modellek közül kilencet már megfigyeltek a tényleges használatban. Az irodalmi források alapján bemutatásra került az online vállalat gondolata is, és több online üzleti modell kerül megvitatásra.A tanulmány példáját az Alexa adatbázis, valamint az Apple áruház közel 100 legelterjedtebb díjmentes és feláras applikációk határozták meg. A további kategorizálásához a weboldalak és mobilalkalmazások altípusai kerültek felhasználásra. A 10 internetes üzleti modellt 41 különálló altípusra sikerült felosztani. A 10 különböző internetes üzleti modelltípus közül néhányat a vizsgálat után a leggyakoriabbak között találhatunk meg. Néhány használatos internetes üzleti modell reprezentatív az összes többi online üzleti modellre. Összességében a tanulmány megmutatta, milyen offline és online üzleti modellek léteznek, illetve melyek a legelterjedtebbek. A tanulmány továbbá csoportosította az üzleti modellek típusait és altípusait, valamint meghatározta és bemutatta az üzleti modellek felépítésesnek struktúráját és azokat részletezte is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 20. század, 21. század, adafeldolgozás, esettanulmány, üzleti modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |