Karrierfejlődési célú hallgatói készségalapú mentorálás: avagy célkitűzéstől a megvalósításig

Kardos Krisztina (2023) Karrierfejlődési célú hallgatói készségalapú mentorálás: avagy célkitűzéstől a megvalósításig. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of kardos_krisztina_MSC_VSZ_karrierfejlodesi celu hallgatoi keszsegalapu mentoralas.pdf] PDF
kardos_krisztina_MSC_VSZ_karrierfejlodesi celu hallgatoi keszsegalapu mentoralas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of kardos_krisztina_osszefoglalas.pdf] PDF
kardos_krisztina_osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (133kB)
[thumbnail of Kardos Krisztina_szakmai összegző kérdés_témavezetőtől_avdhA3-84d8804d-dd1e-4d43-8e4c-5791f65d3d16.pdf] PDF
Kardos Krisztina_szakmai összegző kérdés_témavezetőtől_avdhA3-84d8804d-dd1e-4d43-8e4c-5791f65d3d16.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (626kB)
[thumbnail of VF kardos k.pdf] PDF
VF kardos k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (346kB)
[thumbnail of KARDOS_KRISZTINA_VSZ bírálati lap_FülöpMelindaZsófia.pdf] PDF
KARDOS_KRISZTINA_VSZ bírálati lap_FülöpMelindaZsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (329kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A karrierfejlődési célú hallgatói készségalapú mentorálás dolgozatom alanyai a Budapesti Gazdasági Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Kar alapképzésein tanuló motivált hallgatói. A dolgozat célja az volt, hogy fiatal, lelkes, pályakezdő hallgatókat mentoráljak karrierfejlődésük elősegítésének érdekében és támogassam célkitűzéseiket.&nbsp;<span style="font-size:1rem;">A dolgozat esettanulmányában alkalmazott gyakorlati módszereket az elméleti fejezetekben vizsgált modellek és megközelítések alapos tanulmányozása előzte meg. A mentorálás fogalmi rendszerének megismerése után fontosnak tartottam bemutatni az egyetemi és munkahelyi mentorálás sajátosságait, illetve nagy hangsúlyt fektettem a mentor személyiségjegyeinek és szerepköreinek vizsgálatára is.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">A képesség, készség és kompetencia fogalmak vizsgálata és azok munkaerőpiaci viszonylatba történő átültetése hangsúlyos a dolgozatban. A fejezetben részletesen foglalkoztam azon kulcskompetenciákkal, melyek megléte nélkülözhetetlen a pályakezdők esetében és minden olyan fejlesztési lehetőséget megvizsgáltam, amivel az egyetem képes hozzájárulni a hallgatók fejlődéséhez.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">A karrierfejlődés kérdéskörének elemzése előtt a pályaválasztás, pályaszocializáció és identifikációs folyamatok összefüggéseit ismertem meg. Úgy gondolom, hogy a hallgatók pályaválasztási döntéseinek elemzése nagymértékben kihatással van a karrierelképzeléseikre, céljaikra, így ezen háttérinformációk vizsgálata alapozta meg az egyéni karriermenedzsment témakörét.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">A karriertervezés és fejlesztés témaköröket az egyéni és szervezeti karriermenedzsment szemszögéből együttesen vizsgáltam, kiemelve e két terület szoros összefüggéseit, kapcsolódási pontjait a gyakorlatban. Kiemelten fontosnak tartottam, hogy a hallgatók a mentorálási folyamatot egyfajta tanulási élményként tapasztalják meg és képesek legyenek hatékonyan alkalmazni a gyakorlatokat, álláskeresési praktikákat.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Az esettanulmányban szereplő adatok, információk a hallgatók önismereti, pályaválasztási, készség, kompetencia és karriermenedzsmenttel kapcsolatos célkitűzéseit hivatottak vizsgálni. A készségalapú mentorálás ezen információk elemzése mentén nyújtott a hallgatók számára segítségnyújtást az elméleti megközelítések, modellek elsajátításának köszönhetően. Az esettanulmány célja a hallgatók kulcskompetenciáinak és karriertörekvéseinek azonosításán túl a gyakorlatban alkalmazott álláskeresési praktikák bemutatása és alkalmazása volt.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Az esettanulmány bizonyította a hallgatók motivációját és tudatosságát a karrierfejlődésükkel kapcsolatban, illetve az önfejlesztés irányába történő nyitottságukat.&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Összefoglalóan a dolgozat célja a hallgatók karrierfejlődéssel kapcsolatos céljainak támogatása volt a gyakorlatban általam, mint mentor és a mentorálási folyamatban az elméleti modellek, megközelítések kerültek alkalmazásra.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bánhegyi Mátyás Zoltán
Belső
egyetemi docens; Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: karrier, készség(ek), kulcskompetenciák, mentorálás, munkaerőpiac
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:27
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet