Kardos Krisztina (2023) Karrierfejlődési célú hallgatói készségalapú mentorálás: avagy célkitűzéstől a megvalósításig. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
kardos_krisztina_MSC_VSZ_karrierfejlodesi celu hallgatoi keszsegalapu mentoralas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
kardos_krisztina_osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (133kB) |
|
PDF
Kardos Krisztina_szakmai összegző kérdés_témavezetőtől_avdhA3-84d8804d-dd1e-4d43-8e4c-5791f65d3d16.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (626kB) |
|
PDF
VF kardos k.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (346kB) |
|
PDF
KARDOS_KRISZTINA_VSZ bírálati lap_FülöpMelindaZsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (329kB) |
Absztrakt (kivonat)
Akarrierfejlődési célú hallgatói készségalapú mentorálás dolgozatom alanyai aBudapesti Gazdasági Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Kar alapképzésein tanulómotivált hallgatói. A dolgozat célja az volt, hogy fiatal, lelkes, pályakezdőhallgatókat mentoráljak karrierfejlődésük elősegítésének érdekében éstámogassam célkitűzéseiket.Adolgozat esettanulmányában alkalmazott gyakorlati módszereket az elméletifejezetekben vizsgált modellek és megközelítések alapos tanulmányozása előztemeg. A mentorálás fogalmi rendszerének megismerése után fontosnak tartottambemutatni az egyetemi és munkahelyi mentorálás sajátosságait, illetve nagyhangsúlyt fektettem a mentor személyiségjegyeinek és szerepköreinekvizsgálatára is.Aképesség, készség és kompetencia fogalmak vizsgálata és azok munkaerőpiaciviszonylatba történő átültetése hangsúlyos a dolgozatban. A fejezetbenrészletesen foglalkoztam azon kulcskompetenciákkal, melyek meglétenélkülözhetetlen a pályakezdők esetében és minden olyan fejlesztési lehetőségetmegvizsgáltam, amivel az egyetem képes hozzájárulni a hallgatók fejlődéséhez.Akarrierfejlődés kérdéskörének elemzése előtt a pályaválasztás,pályaszocializáció és identifikációs folyamatok összefüggéseit ismertem meg.Úgy gondolom, hogy a hallgatók pályaválasztási döntéseinek elemzésenagymértékben kihatással van a karrierelképzeléseikre, céljaikra, így ezenháttérinformációk vizsgálata alapozta meg az egyéni karriermenedzsmenttémakörét.Akarriertervezés és fejlesztés témaköröket az egyéni és szervezeti karriermenedzsmentszemszögéből együttesen vizsgáltam, kiemelve e két terület szorosösszefüggéseit, kapcsolódási pontjait a gyakorlatban. Kiemelten fontosnaktartottam, hogy a hallgatók a mentorálási folyamatot egyfajta tanulásiélményként tapasztalják meg és képesek legyenek hatékonyan alkalmazni agyakorlatokat, álláskeresési praktikákat.Azesettanulmányban szereplő adatok, információk a hallgatók önismereti,pályaválasztási, készség, kompetencia és karriermenedzsmenttel kapcsolatoscélkitűzéseit hivatottak vizsgálni. A készségalapú mentorálás ezen információkelemzése mentén nyújtott a hallgatók számára segítségnyújtást az elméletimegközelítések, modellek elsajátításának köszönhetően. Az esettanulmány célja ahallgatók kulcskompetenciáinak és karriertörekvéseinek azonosításán túl agyakorlatban alkalmazott álláskeresési praktikák bemutatása és alkalmazásavolt.Azesettanulmány bizonyította a hallgatók motivációját és tudatosságát akarrierfejlődésükkel kapcsolatban, illetve az önfejlesztés irányába történőnyitottságukat.Összefoglalóana dolgozat célja a hallgatók karrierfejlődéssel kapcsolatos céljainaktámogatása volt a gyakorlatban általam, mint mentor és a mentorálásifolyamatban az elméleti modellek, megközelítések kerültek alkalmazásra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | karrier, készség(ek), kulcskompetenciák, mentorálás, munkaerőpiac |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |