Hajnal Anett (2023) Teljesítménymenedzsment rendszer vizsgálata az autókereskedő kis- és középvállalkozásoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Hajnal_Anett_H9Q6WB.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 01.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (47kB) |
|
PDF
BA_O_Hajnal_Anett.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 01.. Download (442kB) |
|
PDF
BA_B_Hajnal_Anett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (178kB) |
|
PDF
Hajnal Anett_bírálat_EE_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (163kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁSZáródolgozatomban a teljesítménymenedzsment rendszer vizsgálatát végeztem el magyarországi autókereskedő kis- és középvállalkozásoknál.A teljesítmény rendszert a vállalati stratégia, a stratégiai menedzsment és az emberi erőforrás menedzsment hierarchikus kapcsolati rendszerében mutattam be a dolgozatom első felében szakirodalmi forrásokat használt fel, majd a korábbi kutatásokat használta fel a magyarországi kis- és középvállalkozások jelenlegi gyakorlatát vizsgáltam meg. Bemutattam jelenlegi gyakorlatukat és azt, hogy milyen szintű fejlettséggel rendelkeznek teljesítménymenedzsment és teljesítményértékelési területen.Az általam megtervezett és alkalmazott kutatási módszert, kutatási folyamatot részletesen rögzítettem, mely megvalósítást végrehajtottam és részletes eredményeimet a dokumentáltam.Kutatásom alapját a „Mi jellemzőaz autókereskedő kis- és középvállalkozások teljesítménymenedzsmentgondolkodására/gyakorlatára?” átfogó kutatási kérdésre építettem fel és négykérdéscsoportot definiáltam. Kérdéscsoportjaim meghatározásasorán kitértem:az alkalmazottteljesítménymenedzsment rendszerek jellemzőire, azon elemekre, gyakorlatokramelyek hiányoznak a jelenlegi működésből, továbbá hogy, ezek közül mit lenneérdemes bevezetni, melyek azok, amik megvannak és jól működnek, és melyekamiket alkalmaznak ugyan, de nem jól működnek,HR rendszer funkciókra amiketjellemzően alkalmaznak és működtetnek ésaz alkalmazott HR rendszerelemekkapcsolatára.Feltételezéseimet kérdéscsoporthozkapcsolódóan tettem meg:társasági stratégiameglétére/hiányára vonatkozóan,a személyes célok kitűzésérevonatkozóan,alkalmazott HR rendszer funkciókravonatkozóan,a teljesítményértékelésrevonatkozóan.Primer kutatási módszerekkelhajtottam végre célkitűzésem megvalósítását, feltételezéseim alátámasztását. Avizsgálatom során kvantitatív és kvalitatív módszert is alkalmaztam.A társaságok cégvezetőivelszemélyes interjúkat készíttettem. Az interjúk lebonyolítását az előzetesenelőkészített interjú kérdéslistám gondolatait követve tettem meg. A cégvezetőkaz interjúk során beszéltek a teljesítménymenedzsment rendszerük jelenlegiműködéséről, fejlesztési lehetőségeiről, azon vezetői meglátásokról, hogymilyen vezetői megoldásokat alkalmaznak a teljesítmény növelése érdekében. Ezt követően a társaságokmunkavállalóitól kérdőíven gyűjtöttem adatokat. A munkavállalók véleményét ateljesítménymenedzsment rendszer jelenlegi működéséről és gyakorlatrólkérdeztem.A vezetői interjúk és a kérdőívekkiértékelése során azonosítottam és bemutattam feltételezéseimre adottválaszokat.Az interjúk és a kérdőívekértékelését követően a közösen érintett témaköröket összehasonlítottam ésegymáshoz viszonyítva is megvizsgáltam és elemeztem. A vezetői interjúk és azalkalmazotti kérdőívek által közösen érintett témaköröket összehasonlítva azttapasztaltam, hogy a témakörök felénél voltak azonosak az álláspontok amegkérdezettek között. Azon nézőpontokat, melyek esetén eltérést tapasztaltam,témakörönként rögzítettem, majd rálátásom és információim alapján magyarázatotadtam az eltérő véleményekre.A feltételezéseim értékelésételvégezve azt mondhatom, hogy feltételezéseim jellemzően az előzetesvárakozásaimnak megfelelően alátámasztásra kerültek.Elkészítettemkutatásom részeletes modelljét, melyben a kutatási kérdésszempontjából kiemelt témaköröket a témaköröket feltáró kérdéseket akérdéscsoport azonosítókat és azon fejezet címeket kapcsoltam össze, melyekbenrögzítésre kerültek a válaszok.Vizsgálatom során magyarországiautókereskedő kis- és középvállalkozásokat tanulmányoztam, áttekintettem ateljesítménymenedzsment rendszerük jellemzőit, a működtetésük folyamatát, aműködtetett funkciókat, működési megfelelősségüket, hiányosságaikat. Vizsgáltamtovábbá a teljesítménymenedzsment rendszeren kívül a működtetett egyéb HRfunkciókat, működési jellemzőiket és ezen funkciók egymásra hatását.Áttekintettem jelenlegi gyakorlatukat, milyen elemeket használnak és melyekazok amik hiányoznak a szofisztikált nagyvállalati és klasszikus szakirodalmifunkciók közül.A hazai kis- és középvállalkozások korábbi kutatási gyakorlatát (mely kutatások jellemzői 2010-s években készültek) összevetve saját kutatásokkal, amelyekre a magyarországi autókereskedő kis- és középvállalkozások vizsgálata úgy tűnik, hogy a vizsgált témakörök és rendszerek tekintetében nem történt jelentős fejlődés. Egyetlen területen mondható fejlődés: a korábbi kutatások a stratégiai gondolkodásmód kezdeményeit azonosították, míg saját kutatásom során kiderült, hogy a társaságokra a stratégiai gondolkodásmód jellemzőit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, kis- és középvállalkozás - KKV, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment, vállalati stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:26 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |