Hogyan járulhat hozzá a marketing az építőipari kis- és középvállalkozások krízisből való kilábalásához?

Gelencsér Zsófia (2023) Hogyan járulhat hozzá a marketing az építőipari kis- és középvállalkozások krízisből való kilábalásához? Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gelencsér_Zsófia_Msc_vállfejl_Hogyan járulhat hozzá a marketing az építőipari kis-és középvállalkozások krízisből való kilábalásához?.pdf] PDF
Gelencsér_Zsófia_Msc_vállfejl_Hogyan járulhat hozzá a marketing az építőipari kis-és középvállalkozások krízisből való kilábalásához?.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Gelencsér_Zsófi_Msc_Vállfejl_Összefoglaló.pdf] PDF
Gelencsér_Zsófi_Msc_Vállfejl_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (265kB)
[thumbnail of Gelencsér Zsófia.pdf] PDF
Gelencsér Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (351kB)
[thumbnail of GELENCSÉR ZSÓFIA.pdf] PDF
GELENCSÉR ZSÓFIA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (330kB)
[thumbnail of Gelencsér Zsófia VF Bírálati lap.pdf] PDF
Gelencsér Zsófia VF Bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Jelen krízishelyzet rámutat a gazdaság és az építőipar sérülékenységére, ami eltérő képet fest mind a 2007/08 gazdasági válság, mind a koronavírus-járvány esetében tapasztaltakkal. Fontos és aktuális kérdés, hogy amennyiben azt vesszük alapul, hogy az orosz-ukrán háború hatásai súlyosabbak az előző válságoknál, akkor ebben az elhúzód válságban hogyan tudnak fennmaradni a vállalkozások. A vállalkozásokon belül a kkv-szektor helyzete a prioritás a dolgozatban, mivel a szektorban jelentős a kkv-k aránya.</p><p>A dolgozat aktualitását jelenti továbbá a krízishelyzetből történő kilábalás esélye, ennek eszközei, amit az egyes vállalkozások különböző módon közelítenek meg. Vannak vállalkozások, akik beruháznak, másoknál ellenben leépítésre volt szükség és ahogy bemutatom az interjúknál, van olyan vállalkozó is, aki azzal számol, hogy befejezi építőipari tevékenységét, mert ellehetetleníti a munkáját a válság.&nbsp;</p><p>A válságból való kilábalás egyik lehetősége a megrendelések számának növelésében rejlik. Azonban a magas kamatozású hitelek miatt jócskán beszűkült az építkezni vágyók lehetősége és ezzel a körük is. Ha építkezne is valaki, nem biztos, hogy hozzájut a szükséges hitelhez. Ez a kép most várhatóan némileg változni fog az újabb zöld hitelezés okán, de ennek hosszabb távon is mérhető hatásaira még várnunk kell.&nbsp;</p><p>Addig is a vállalkozások számára a fennmaradás a tét. Felmerül hát a kérdés, hogyan tudnak megrendeléshez jutni? A megrendelők elérésében mely eszközök és módszerek lehetnek most sikeresek? Egyáltalán ki vagy kik azok a fogyasztók, akiket most meg kell tudni szólítani? A kérdések megválaszolásához ismernünk kell a megfelelő marketing gyakorlatot és az alkalmazott eszközök hatékonyságát, valamint a fogyasztói igényeket. Ezért a dolgozatban ezt a kérdéskört járom körbe a rendelkezésemre álló szekunder források felhasználásával, amit kiegészítek egy primer kutatással.&nbsp;</p><p>A hazai építőipar fellendülésének egyik szóba jöhető eszköze a fogyasztói vásárlói szándék erősítése, amivel kapcsolatban a dolgozatban a marketing adta lehetőségeket vizsgálom, figyelemmel az ok-okozati összefüggésekre (marketing-stratégia és a vállalkozás teljesítménye, fellendülése, krízisállósága).</p><p>A marketinget a dolgozatban stratégiai eszközként határoztam meg, amire véleményem szerint a válsággal összefüggésben még inkább szüksége lehet az egyes vállalkozásoknak. Ugyanakkor, ahogy azt a szekunder források eredményei mutatták a dolgozatban, a vizsgált szektor vállalkozásai számára az online marketing nem kifejezetten mondható fontos kérdésnek. Bár a covid idején látunk némi pozitív elmozdulást, ez a szekunder eredmények szerint nem volt tartós. A primer kutatásomban a szekunder adatokra visszacsatolva kérdeztem az alanyokat a gazdasági helyzetükről, a krízisek hatásáról a vállalkozásukra nézve, illetve a marketing mix elemeinek az alkalmazásáról és általánosságban a marketinghez kötődő viszonyukról.</p><p>Véleményem szerint az előre meghatározott és tudatosan végrehajtott marketing stratégia erőteljesen növeli a piaci siker titkát, válságállóvá teheti a vállalkozást és növelheti az alkalmazkodóképességét megváltozott üzleti környezetben. Továbbá a digitális jelenlét szükségessége napjainkban megkérdőjelezhetetlen. Ahogy az a szekunder és a primer forrásaimból is kitűnik, a magyar építőipari kkv-k elmaradást mutatnak mindkét említett területen, ez fejlesztendő kérdéskör esetükben. A személyes meglátásom szerint a cégvezetőknek, tulajdonosoknak kellene kialakítani a marketing stratégiájukat és azt időről-időre felülvizsgálni. Ami pedig az online jelenlétet illeti, ha saját alkalmazottat nem is, de egy külsős szakértőt megérné igénybe venniük a vállalkozásoknak, ha lépést kívánnak tartani a mai korral, különben lehet akkor tennének valamit, amikor már késő...</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: építőipari kkv, krízis, marketing mix, online marketing, vállalati marketing stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:26
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet