Vezető beosztásban dolgozók véleménye és tapasztalatai az elkötelezettségről napjainkban az IT és a vendéglátó szektorban

Gábor-Káveczki Barbara (2023) Vezető beosztásban dolgozók véleménye és tapasztalatai az elkötelezettségről napjainkban az IT és a vendéglátó szektorban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of GaborKaveczki_Barbara_MRHKIV.pdf] PDF
GaborKaveczki_Barbara_MRHKIV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 1. számú melléklet - Interjú kérdések.pdf] PDF
1. számú melléklet - Interjú kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (421kB)
[thumbnail of BA_O_GaborKaveczki_Barbara.pdf] PDF
BA_O_GaborKaveczki_Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (510kB)
[thumbnail of GaborKaveczki_Barbara_belső bírálat.pdf] PDF
GaborKaveczki_Barbara_belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of RoczeiMiriszlaiCsilla_SzakdolgozatBiralat_GaborKaveczkiBarbara20230508.pdf] PDF
RoczeiMiriszlaiCsilla_SzakdolgozatBiralat_GaborKaveczkiBarbara20230508.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr">Vezető beosztású dolgozók tapasztalatait és véleményét vizsgálom az elkötelezettségről. Először kitérek a magyarországi munkaerő-piaci trendekre, majd bővebben kifejtem az IT területre és a vendéglátásra jellemző trendeket. Ezután kitérek az elmúlt években tapasztalható változásokra a munkavégzési szokások kapcsán, majd bővebben kifejtem az elkötelezettség fogalmát és bemutatom az elkötelezettség dimenzióit. Ezután kitérek az elkötelezettség szerepére, és hogy miért lehet fontos a vállalatok számára. Végül kitérek néhány gyakorlatra, amely segítségével növelhető ez az elkötelezettség. Kutatásom során i<span style="font-size:1rem;">nterjúkat készítettem. Megkérdeztem négy IT területen és négy vendéglátásban dolgozó vezetőt és ezeket elemzem. Arra kerestem a választ, hogy szerintük mi az elkötelezettség, hogyan növelhető a dolgozók körében és egyáltalán fontos-e még a mai változó világban, hogy egy dolgozó elkötelezett legyen. Ez utóbbi kérdés ötletét Krajcsák Zoltán 2018-as ,,Az alkalmazotti elkötelezettség relatív fontossága a munka megváltozó világában” című cikke adta (Krajcsák, 2018).&nbsp;</span><span style="font-size:1rem;">Szakdolgozatom célja tehát vizsgálni, hogy mit is jelent ma a dolgozói elkötelezettség vezetői szemmel és hogy fontosnak tartják-e ennek fejlesztését. Dolgozatom készítése közben sok olyan szakirodalmat találtam, amelyek az elkötelezettség mérésével foglalkoztak, de olyan tanulmány, amely szervezeti oldalról közelíti meg a problémát kevesebb volt. Kutatásom során igyekeztem lefedni a témát és összeszedni azokat a tanulmányokat, könyveket, amelyeket a témával kapcsolatban fontosnak ítélek. A továbbiakban szeretném bemutatni napjaink munkaerőpiacát, hogy látható legyen, milyen körülmények között vizsgálom az elkötelezettséget.</span></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bácsi Katalin
Belső
főiskolai docens; Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék; PSZK
Rőczei-Miriszlai Csilla
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elkötelezettség, elkötelezettségi dimenziók, IT szektor, megtartás, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet