Fenntarthatósági trendek és felelős fogyasztói magatartás a divatiparban

Czigléczki Zita Lídia (2023) Fenntarthatósági trendek és felelős fogyasztói magatartás a divatiparban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Czigléczki_Zita_AFEBBD.pdf] PDF
Czigléczki_Zita_AFEBBD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (966kB)
[thumbnail of Czigléczki_Zita_AFEBBD (számítások).zip] Archive (ZIP)
Czigléczki_Zita_AFEBBD (számítások).zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (121kB)
[thumbnail of BA_O_Czigléczki_Zita.pdf] PDF
BA_O_Czigléczki_Zita.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (196kB)
[thumbnail of Czigleczki_Zita_biralat_Ertl_Antal.pdf] PDF
Czigleczki_Zita_biralat_Ertl_Antal.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)
[thumbnail of Czigleczki_Zita.pdf] PDF
Czigleczki_Zita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (169kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a fenntarthatóság különböző aspektusait vizsgáltam a divatiparban a jelenlévő fenntartható trendek és a felelős vásárlói magatartás formái mentén. A téma aktualitása a fenntarthatósági (gazdasági, társadalmi és környezeti) szempontok alkalmazásának és implementációjának időszerűségéből és szükségszerűségéből adódik. Vizsgálatom kiterjedt mind az átlagfogyasztók, mind a felelős fogyasztói réteg vásárlói magatartására, valamint a fenntarthatóság kérdéséhez való hozzáállására. A dolgozatom célja az volt, hogy a fenntarthatóság fogalmát körül járja a divatipar tekintetében, miközben egy általános összképet teremtésen a vállalati és fogyasztói oldalon megjelenő tendenciákról. A szekunder kutatásom során az alapfogalmak áttekintése után a gyakorlati példák megvalósulására helyeztem a hangsúlyt. A szakirodalmi áttekintésem kitért a CSR, a fenntartható fejlődés és a fenntarthatóság három alappillérének fogalmi hátterére, és azok vállalati gyakorlatba történő beépítésére. Fontosnak tartottam kiemelni a felelős működés lehetőségeit úgy, mint a CSR fogyasztói megítélését, ami a vállalatok felé tanúsított bizalom, és a vállalatok hitelességében ölthet formát. A divatiparban uralkodó fast fashion jelenség alternatíváiként megjelenő fenntartható divat szemléleteit és működését elemeztem, majd a felelős fogyasztói magatartás újabb tendenciáit és a fogyasztói társadalom gyorsan változó körülményeit vetettem össze. Mint az alternatív fogyasztás legelterjedtebb formáját, a használtruha vásárlás gyakorlatát és az így kialakult szubkultúra jellemzőit külön alfejezetben tárgyaltam. A kutatásom alapsokasága különböző nemű, életkorú és társadalmi helyzetű személyekből állt, így egy olyan mintával dolgozhattam az adatok elemzésénél, amely segítségével alap összefüggéseket és általánosságokat vonhattam le. A leíró statisztikai módszerek és hipotézis vizsgálat mellett kutatásom kiegészítéseként egy SWOT-analízist is készítettem a használtruhák piaci helyzetére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, divatipar, fast fashion, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, vásárlói tudatosság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet