Kapási Nikolett (2023) A Gredex Kft logisztikai tevékenységei. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
kapasi_nikolett_UHYFWL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
![]() |
PDF
O_kapasi_nikolett_UHYFWL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (391kB) |
![]() |
PDF
Kapási Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (231kB) |
![]() |
PDF
Kapási Nikolett FOSZK_záródolgozat-birálat_külső konzulenstől.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakmai gyakorlatomat a Mark-Info Bt. budapesti cégnél folytattam, ahol megismerkedhettem egy könyvelő cég alapvető felépítésével, folyamataival. A könyvelésben végzett egyik munkám az értékcsökkenés elszámolása volt. A könyvelői program használatakor legelőször a könyvelendő vállalkozást, majd főkönyvi csoportot kellett kiválasztanom. A legtöbb esetben a műszaki eszközök, gépek és berendezések, az egyéb eszközök és gépek, valamint a számítástechnikai eszközök voltak érintettek a rögzítésem során. Ezt követően kellett bevinnem az eszköz nevét, leltári számát, darab számát és így tovább. A gyakorlati időm alatt több ízben kellett az úgynevezett kisértékű tárgyi eszközök értékcsökkenését is elszámolnom. Kis értékű tárgyi eszköznek tekintik a 100,- e forint alatti tárgyi eszközöket, melyet egy összegben számoltam el. A 200,- ezer forint egyedi beszerzési érték alatti eszközöket pedig két egymást követő naptári év alatt írják le az adott vállalkozásban. A gyakorlatom során a másik feladat, melyet rendszeresen elvégeztem az a szállítói számlák könyvelése, majd a fizetési határidőn belül történő banki átutalása volt. Ennek a folyamatnak a keretében legelőször a szállítói számlákat kellett rögzítenem. Ez a folyamat is a könyvelői programban történt. A könyvelői programban az új bejövő számla rögzítése során ki kellett választanom a partnerek közül az érintett szállítót. Abban az esetben, ha a szállító még nem szerepelt a partnerek között, akkor új szállítóként rögzítenem kellett a rendszerben. A könyvelői program partnertörzsében tehát meg kellett adnom a szállítóra vonatkozó legfontosabb adatokat, a szállító pontos nevét, címét, adószámát, kapcsolattartó nevét és így tovább. A szakmai gyakorlat számos előnnyel járt számomra. A hétköznapi folyamatok révén új ismereteket, gyakorlati tevékenységeket sajátíthattam el, ami hozzájárult szakmai fejlődésemhez. A szakmai gyakorlat során kapcsolatba kerültem a szakma képviselőivel, akik további karrierlehetőségeket és kapcsolatokat nyitottak meg számomra. Emellett értékelhettem a saját képességemet és hatékonyságomat a valós munkakörnyezetben, ami segített abban, hogy meghatározzam a jövőbeli karrierterveimet.</p><p><span style="font-size: 1rem;">Záródolgozatomat a Gredex Kft logisztikai tevékenységéről írom. A cég árnyékolástechnikai áruk gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Az ok amiért más céget választottam, mint ahol a szakmai gyakorlatom töltöm, azért van, mert ezt a témát közelebb érzem magamhoz, mégpedig logisztikai szakképesítési végzettségem miatt. Régebben már dolgoztam ennél a cégnél fél évet, de idén nem foglalkoztatnak gyakornokokat, így a korábban megszerzett fél éves tapasztalataimat fogom leírni. Záródolgozatom készítése során az eddig elsajátított elméleti ismereteimet szeretném kamatoztatni, illetve azokat a gyakorlati tevékenységeket, amiket akkor szereztem, amikor a vállalatnál dolgoztam. Záródolgozatom célja, hogy egy Magyarországon működő vállalat logisztikai tevékenységét bemutassam, illetve, hogy megoldást javasoljak a piacbővítésre. Ennek következtében készítettem egy mélyinterjút a vezetővel, hogy a logisztikai folyamatok hogyan zajlanak a cégnél és hogy hogyan tudnának fejlődni, terjeszkedni. Az interjún elhangzott információk alapján és az itt eltöltött idő alatt megszerzett munkatapasztalatom szerint részletesen ismertetem a Gredex Kft. működését. Záródolgozatom első felében a dolgozat logisztika témájából röviden feldolgozom a szakirodalmat, majd a cég bemutatására kerül sor. A folytatásban ismertetem az egyes logisztikai folyamatokat, mint a beszerzési-, a termelési-, az elosztási-, és a hulladékkezelési területet, hogy ezek hogyan zajlanak a vállalaton belül. Ezután külön kifejtem, hogy hogyan zajlik a raktározási folyamat a cégnél. Befejezésképpen pedig elemzem az előnyöket és hátrányokat a vállalaton belül, majd ezt követően megoldást javaslok a terjeszkedésre és a fejlesztési lehetőségekre. A logisztikai vállalati területeinek négy fő területe van, ezek a beszerzési, termelési, elosztási és a hulladékkezelési logisztika. A beszerzési logisztika felel azért, hogy az alapanyagok rendelkezésre álljanak a vállalat zavartalan működéséhez, mert ha nincs alapanyag, akkor nincs termelési folyamat, mert nem valósulhat meg a gyártás. A termelési logisztika, ahol az inputok átalakítására és a szükséges műveletek elvégzésére kerül sor, a vevői igényeknek megfelelő végtermékké. Az elosztási logisztika, fő feladata taktikai szinten a vállalkozás és a vevők közötti áruáramlás előkészítése, lépésről lépésre történő megszervezése. A hulladékkezelési logisztika a begyűjtéssel, tárolással, válogatással és az elszállítással foglalkozik. A raktározás egy meghatározó logisztikai tevékenység, mivel az ellátási láncok folyamatain belül a kapcsolódások helyén készletek képződnek.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, logisztika, raktározás, SWOT-elemzés, termelési folyamat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |