A női nem ábrázolása a reklámokban és annak hatása a nők vásárlói attitűdjére

Barta Pálma Katalin (2023) A női nem ábrázolása a reklámokban és annak hatása a nők vásárlói attitűdjére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Barta_Pálma_Katalin_VSZD1R.pdf] PDF
Barta_Pálma_Katalin_VSZD1R.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Barta_Pálma_Katalin.pdf] PDF
BA_O_Barta_Pálma_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (414kB)
[thumbnail of Bírálat- Barta Pálma Katalin.pdf] PDF
Bírálat- Barta Pálma Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_2022_Barta Pálma Katalin.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_2022_Barta Pálma Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

A női nem reklámokban történő megjelenítése nemzetközi viszonylatban már egy évtizedek óta intenzíven és széleskörben kutatott téma. A szakirodalmak hosszasan és átfogóan foglalkoznak a női nem komplexitásnak megfelelő ábrázolásával ennek ellenére máig találkozhatunk olyan hirdetésekkel – legyen az akár elektronikus, nyomtatott vagy digitális/interaktív formában megjelenő – amelyek homogén környezetben és leegyszerűsített szerepekben tüntetik fel a nőket.Az általam tapasztaltnehézségek és a nőtársaim által átélt problémák okán kezdett el foglalkoztatnia női nem reprezentációjának kérdésköre. A feminizmussal, mint jelenséggel márévekkel ezelőtt megismerkedtem, míg a femvertising fogalmával egyetemi tanulmányaimsorán kerültem kapcsolatba és a témáról szerzett tudás ösztönzőerőként hatottrám annak, hogy szakdolgozatom témájaként a nők reklámokban történőreprezentációja és a fogyasztói magatartás közötti összefüggéseket kutassam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cause-related marketing, femvertising, fogyasztói attitűd, marketing, objektifikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet