A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban

Nagygyörgy Kitti Titanilla (2023) A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagygyörgy_Kitti Titanilla_HDTL2G.pdf] PDF
Nagygyörgy_Kitti Titanilla_HDTL2G.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Nagygyörgy_Kitti Titanilla.pdf] PDF
BA_O_Nagygyörgy_Kitti Titanilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (209kB)
[thumbnail of BA_B_Bajtek_Gyöngyvér.pdf] PDF
BA_B_Bajtek_Gyöngyvér.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (469kB)
[thumbnail of nagygyörgy_kitti_titanilla_HDTL2G.pdf] PDF
nagygyörgy_kitti_titanilla_HDTL2G.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témájaként egy hazai fehérje-alapú diétás terméket forgalmazó kisvállalkozás, a MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiáját elemeztem és kutattam. Nagyban segített az a tény, hogy szakmai gyakorlatomat is ennél a vállalkozásnál töltöttem, így szinte minden területre ráláttam. Szakdolgozatom bevezetésében a témaválasztásáról, illetve aktualitásáról írtam, melyben tudatosul az olvasóval, hogy ez a téma mindennapjaink részét képezi, hiszen ebben a felgyorsult online világban nehezen követhetőek a változások. A dolgozatom következő részében a szakirodalmi összefoglalót vázoltam, melyben a marketinghez, marketingkommunikációhoz, illetve ennek stratégiájához kapcsolódó kötelező irodalmakat, internetes forrásokat, jogszabályokat alapul véve fogalmaztam meg azokat a tényeket, amelyek a kutatásomhoz, illetve a vállalat bemutatásához adtak irányt. A MedFood kisvállalkozás piaci helyzetét versenytárselemzéssel, benchmark-kal mértem össze hazánkban ismert négy másik fehérje-alapú diétás vállalkozással, árbevételük, termékpalettájuk, szolgáltatásaik, értékesítési csatornáik, állandó online marketingkommunikációs csatornáik, illetve a vásárlóik megtartására használt eszközök adták a fő pontokat. Ebből az elemzésből megtudtam, hogy az öt vállalat közül, egy kivételével mindegyik rendelkezik webshop felülettel, amely ma már elengedhetetlen egy kereskedelmi vállalkozás életében. A piackutatás eredménye segített a MedFood Kft. SWOT elemzésének kialakításában, a piacon szereplő - árbevételüket tekintve nagyobb – vállalatok megismerése vezetett a kisvállalkozás külső és belső tényezőinek meghatározásához. Miután elemeztem ezen tényezőket, ismerve a vállalkozás fogyasztóit, bemutattam a célcsoportjukat, illetve ehhez szorosan kapcsolódó MedFood diéta mintaperszónáit. A dolgozat címéből kiindulva, a mintaperszónák bemutatása után következett a MedFood Kft. jelenleg használt marketingkommunikációs stratégiája, melyben főként a Facebookon való tevékenységét mutattam be. Kutatásom célja, hogy megtudjam milyen tényezők váltották ki a MedFood Kft. korábbi bevétel csökkenését a Covid világjárvány, valamint az ezt követő gazdasági válság idején. Ezen felül, kutatásom célja, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy a diétás termékek fogyasztóit mik befolyásolják vásárlás meghozatali döntéseikben? Hogyan változtak a fogyasztói szokások a COVID és a jelenleg is folyó gazdasági válság hatására a diétás termékek estén? Hogyan alakult a fehérje-alapú diétás vállalkozások online csatornáinak aktivitása a vizsgált időszakokban? </p> Kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, melyet összesen 135-en töltöttek ki. Eredményében jelentős eltérések voltak a kezdeti feltételezéseimhez képest. Utolsó részben javaslatokat tettem a kisvállalkozás marketingkommunikációjának megerősítésére, a diéta szakmai irányítójának brand építésével és az online marketing kihasználásával (email marketing, figyelemfelkeltő hirlevelek stb..) hogy hasonló sikereket érjenek el, mint a dolgozatban említett IdealBody vagy Tomán Diéta.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bajtek Gyöngyvér
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment és Vállalkozás Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégstratégia, fogyasztói igények, kommunikáció, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet