Nagygyörgy Kitti Titanilla (2023) A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Nagygyörgy_Kitti Titanilla_HDTL2G.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Nagygyörgy_Kitti Titanilla.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (209kB) |
|
PDF
BA_B_Bajtek_Gyöngyvér.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (469kB) |
|
PDF
nagygyörgy_kitti_titanilla_HDTL2G.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (305kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témájaként egy hazai fehérje-alapú diétás terméket forgalmazó kisvállalkozás, a MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiáját elemeztem és kutattam. Nagyban segített az a tény, hogy szakmai gyakorlatomat is ennél a vállalkozásnál töltöttem, így szinte minden területre ráláttam. Szakdolgozatom bevezetésében a témaválasztásáról, illetve aktualitásáról írtam, melyben tudatosul az olvasóval, hogy ez a téma mindennapjaink részét képezi, hiszen ebben a felgyorsult online világban nehezen követhetőek a változások. A dolgozatom következő részében a szakirodalmi összefoglalót vázoltam, melyben a marketinghez, marketingkommunikációhoz, illetve ennek stratégiájához kapcsolódó kötelező irodalmakat, internetes forrásokat, jogszabályokat alapul véve fogalmaztam meg azokat a tényeket, amelyek a kutatásomhoz, illetve a vállalat bemutatásához adtak irányt. A MedFood kisvállalkozás piaci helyzetét versenytárselemzéssel, benchmark-kal mértem össze hazánkban ismert négy másik fehérje-alapú diétás vállalkozással, árbevételük, termékpalettájuk, szolgáltatásaik, értékesítési csatornáik, állandó online marketingkommunikációs csatornáik, illetve a vásárlóik megtartására használt eszközök adták a fő pontokat. Ebből az elemzésből megtudtam, hogy az öt vállalat közül, egy kivételével mindegyik rendelkezik webshop felülettel, amely ma már elengedhetetlen egy kereskedelmi vállalkozás életében. A piackutatás eredménye segített a MedFood Kft. SWOT elemzésének kialakításában, a piacon szereplő - árbevételüket tekintve nagyobb – vállalatok megismerése vezetett a kisvállalkozás külső és belső tényezőinek meghatározásához. Miután elemeztem ezen tényezőket, ismerve a vállalkozás fogyasztóit, bemutattam a célcsoportjukat, illetve ehhez szorosan kapcsolódó MedFood diéta mintaperszónáit. A dolgozat címéből kiindulva, a mintaperszónák bemutatása után következett a MedFood Kft. jelenleg használt marketingkommunikációs stratégiája, melyben főként a Facebookon való tevékenységét mutattam be. Kutatásom célja, hogy megtudjam milyen tényezők váltották ki a MedFood Kft. korábbi bevétel csökkenését a Covid világjárvány, valamint az ezt követő gazdasági válság idején. Ezen felül, kutatásom célja, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy a diétás termékek fogyasztóit mik befolyásolják vásárlás meghozatali döntéseikben? Hogyan változtak a fogyasztói szokások a COVID és a jelenleg is folyó gazdasági válság hatására a diétás termékek estén? Hogyan alakult a fehérje-alapú diétás vállalkozások online csatornáinak aktivitása a vizsgált időszakokban? </p> Kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, melyet összesen 135-en töltöttek ki. Eredményében jelentős eltérések voltak a kezdeti feltételezéseimhez képest. Utolsó részben javaslatokat tettem a kisvállalkozás marketingkommunikációjának megerősítésére, a diéta szakmai irányítójának brand építésével és az online marketing kihasználásával (email marketing, figyelemfelkeltő hirlevelek stb..) hogy hasonló sikereket érjenek el, mint a dolgozatban említett IdealBody vagy Tomán Diéta.<br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cégstratégia, fogyasztói igények, kommunikáció, marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |