A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban

Nagygyörgy Kitti Titanilla (2023) A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagygyörgy_Kitti Titanilla_HDTL2G.pdf] PDF
Nagygyörgy_Kitti Titanilla_HDTL2G.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Nagygyörgy_Kitti Titanilla.pdf] PDF
BA_O_Nagygyörgy_Kitti Titanilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (209kB)
[thumbnail of BA_B_Bajtek_Gyöngyvér.pdf] PDF
BA_B_Bajtek_Gyöngyvér.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (469kB)
[thumbnail of nagygyörgy_kitti_titanilla_HDTL2G.pdf] PDF
nagygyörgy_kitti_titanilla_HDTL2G.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként egy hazaifehérje-alapú diétás terméket forgalmazó kisvállalkozás, a MedFood Kft.marketingkommunikációs stratégiáját elemeztem és kutattam. Nagyban segített aza tény, hogy szakmai gyakorlatomat is ennél a vállalkozásnál töltöttem, ígyszinte minden területre ráláttam. Szakdolgozatom bevezetésében atémaválasztásáról, illetve aktualitásáról írtam, melyben tudatosul azolvasóval, hogy ez a téma mindennapjaink részét képezi, hiszen ebben afelgyorsult online világban nehezen követhetőek a változások. A dolgozatomkövetkező részében a szakirodalmi összefoglalót vázoltam, melyben amarketinghez, marketingkommunikációhoz, illetve ennek stratégiájához kapcsolódókötelező irodalmakat, internetes forrásokat, jogszabályokat alapul véve fogalmaztammeg azokat a tényeket, amelyek a kutatásomhoz, illetve a vállalat bemutatásáhozadtak irányt. A MedFood kisvállalkozás piaci helyzetét versenytárselemzéssel,benchmark-kal mértem össze hazánkban ismert négy másik fehérje-alapú diétásvállalkozással, árbevételük, termékpalettájuk, szolgáltatásaik, értékesítésicsatornáik, állandó online marketingkommunikációs csatornáik, illetve avásárlóik megtartására használt eszközök adták a fő pontokat. Ebből azelemzésből megtudtam, hogy az öt vállalat közül, egy kivételével mindegyikrendelkezik webshop felülettel, amely ma már elengedhetetlen egy kereskedelmi vállalkozáséletében. A piackutatás eredménye segített a MedFood Kft. SWOT elemzésénekkialakításában, a piacon szereplő - árbevételüket tekintve nagyobb – vállalatokmegismerése vezetett a kisvállalkozás külső és belső tényezőinekmeghatározásához. Miután elemeztem ezen tényezőket, ismerve a vállalkozásfogyasztóit, bemutattam a célcsoportjukat, illetve ehhez szorosan kapcsolódó MedFooddiéta mintaperszónáit. A dolgozat címéből kiindulva, a mintaperszónákbemutatása után következett a MedFood Kft. jelenleg használtmarketingkommunikációs stratégiája, melyben főként a Facebookon valótevékenységét mutattam be. Kutatásom célja, hogy megtudjam milyen tényezők váltottákki a MedFood Kft. korábbi bevétel csökkenését a Covid világjárvány, valamint azezt követő gazdasági válság idején. Ezen felül, kutatásom célja, hogy választ kapjak arraa kérdésre, hogy a diétás termékek fogyasztóit mik befolyásolják vásárlás meghozatalidöntéseikben? Hogyan változtak a fogyasztói szokások a COVID és a jelenleg isfolyó gazdasági válság hatására a diétás termékek estén? Hogyan alakult afehérje-alapú diétás vállalkozások online csatornáinak aktivitása a vizsgáltidőszakokban? Kutatásomat egy online kérdőív segítségévelvégeztem, melyet összesen 135-en töltöttek ki. Eredményében jelentős eltérésekvoltak a kezdeti feltételezéseimhez képest. Utolsó részben javaslatokat tettema kisvállalkozás marketingkommunikációjának megerősítésére, a diéta szakmaiirányítójának brand építésével és az online marketing kihasználásával (emailmarketing, figyelemfelkeltő hirlevelek stb..) hogy hasonló sikereket érjenekel, mint a dolgozatban említett IdealBody vagy Tomán Diéta.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégstratégia, fogyasztói igények, kommunikáció, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jan. 24. 09:25
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 24. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet