Budaházi Klaudia Napsugár (2023) A fenntartható fejlődés és az intézmények nevelési hatásai közötti kapcsolat vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
pdf24_merged (42).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (312kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat-Budahazi-Klaudia-Napsugar-kulso-konzulens-Burgmann-Nora.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Budaházi Klaudia Napsugár.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (357kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom során a fenntarthatóságról és az intézmények nevelési hatásai közt lévő kapcsolatot elemeztem. Kutatásom fő célja, hogy megvizsgáljam a nevelési hatásokat a fenntarthatóság terén. Ebben a témában nincsenek évtizedeken át írott és kidolgozott könyvek, melyekhez megvannak a jól megszokott praktikák és eszközök. Mivel napjainkban a fenntartható fejlődés egyre csak fontosabb, így ez egy aktuális téma. Írott és íratlan törvények szabályozzák az erre vonatkozó tevékenységek alkalmazását. Ahhoz, hogy Földünk több nemzedéket fent tudjon még tartani nekünk kell gondoskodni arról, hogy leszármazottjaink egy élhető jövőben éljen. Dolgozatom első négy fejezetében a meglévő szakirodalmakat dolgoztam fel a témában, mely során kitértem a szülők által gyakorolt befolyásoló tényezőkre is és a magánszemélyek fogyasztási szokásaira. Kutattam a fenntartható fejlődés előnyeit, kihívásait és trendjeit. Felvázoltam az ENSZ által megfogalmazott SDG célokat. </p> <p>A további fejezetekben vizsgáltam, hogy a magánszemélyek életében mennyire van jelen a tudatos, fenntartható fogyasztás, és hogy annak fogalmával milyen szinten vannak tisztában. Ahhoz, hogy az intézményeket segítő szervezetek mindennapjaiba is belátást nyerjek interjút készítettem egy iskolákat és szülőket egyaránt segítő online vállalkozással, melynek profilja a fenntartható fejlődés. </p> <p>Kutattam, hogy az általános iskolák mennyire tesznek annak érdekében, hogy a fiatal generációk tudjanak a problémáról és akarjanak tenni ellene ők is. Ám az iskoláktól és diákoktól nem várható el a probléma megoldása. Ők csak egy kezdeti kiindulópont, mely egy jó alapot képez a további munkálatok számára. Az intézmények előtt még ott vannak a szülők, akiknek a legnagyobb a befolyásoló ereje egy gyermek életében. Kérdőívem során az ő véleményüket is megkérdeztem. Összehasonlító elemzést végeztem két ceglédi általános iskolával, melyeknek vannak különbözőségei és hasonlóságai egyaránt. Ahhoz, hogy teljes képet kapjak arról, hogy van e köztük érdemleges eltérés a diákok véleményét kértem ki, olyan különböző kérdések feltevésével, melyekből kiderült, hogy az ő szemszögükből milyenek az iskolák által szervezett programok és azok elméleti alapjaival tisztában vannak e. </p> <p>Mindennek eredményében teljes képet tudtam felvázolni a fenntartható fogyasztásról és az intézmények nevelési hatásai közt.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztás, fogyasztók, közoktatás, nevelési hatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |