Budaházi Klaudia Napsugár (2023) A fenntartható fejlődés és az intézmények nevelési hatásai közötti kapcsolat vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
pdf24_merged (42).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (312kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat-Budahazi-Klaudia-Napsugar-kulso-konzulens-Burgmann-Nora.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
|
PDF
Budaházi Klaudia Napsugár.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (357kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során a fenntarthatóságrólés az intézmények nevelési hatásai közt lévő kapcsolatot elemeztem. Kutatásomfő célja, hogy megvizsgáljam a nevelési hatásokat a fenntarthatóság terén.Ebben a témában nincsenek évtizedeken át írott és kidolgozott könyvek,melyekhez megvannak a jól megszokott praktikák és eszközök. Mivel napjainkban a fenntarthatófejlődés egyre csak fontosabb, így ez egy aktuális téma. Írott és íratlan törvényekszabályozzák az erre vonatkozó tevékenységek alkalmazását. Ahhoz, hogy Földünktöbb nemzedéket fent tudjon még tartani nekünk kell gondoskodni arról, hogy leszármazottjainkegy élhető jövőben éljen. Dolgozatom első négy fejezetében a meglévőszakirodalmakat dolgoztam fel a témában, mely során kitértem a szülők által gyakoroltbefolyásoló tényezőkre is és a magánszemélyek fogyasztási szokásaira. Kutattama fenntartható fejlődés előnyeit, kihívásait és trendjeit. Felvázoltam az ENSZáltal megfogalmazott SDG célokat. A további fejezetekben vizsgáltam, hogy a magánszemélyekéletében mennyire van jelen a tudatos, fenntartható fogyasztás, és hogy annakfogalmával milyen szinten vannak tisztában. Ahhoz, hogy az intézményeket segítőszervezetek mindennapjaiba is belátást nyerjek interjút készítettem egy iskolákat ésszülőket egyaránt segítő online vállalkozással, melynek profilja a fenntarthatófejlődés. Kutattam, hogy az általános iskolákmennyire tesznek annak érdekében, hogy a fiatal generációk tudjanak aproblémáról és akarjanak tenni ellene ők is. Ám az iskoláktól és diákoktól nemvárható el a probléma megoldása. Ők csak egy kezdeti kiindulópont, mely egy jóalapot képez a további munkálatok számára. Az intézmények előtt még ott vannaka szülők, akiknek a legnagyobb a befolyásoló ereje egy gyermek életében. Kérdőívemsorán az ő véleményüket is megkérdeztem. Összehasonlító elemzést végeztem kétceglédi általános iskolával, melyeknek vannak különbözőségei és hasonlóságaiegyaránt. Ahhoz, hogy teljes képet kapjak arról, hogy van e köztük érdemleges eltérésa diákok véleményét kértem ki, olyan különböző kérdések feltevésével, melyekbőlkiderült, hogy az ő szemszögükből milyenek az iskolák által szervezettprogramok és azok elméleti alapjaival tisztában vannak e. Mindennek eredményében teljes képettudtam felvázolni a fenntartható fogyasztásról és az intézmények nevelésihatásai közt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztás, fogyasztók, közoktatás, nevelési hatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |