Farkas Kira Zoé (2023) A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon különös tekintettel a Pöttyös márkára. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Farkas_Kira_Zoé_LIH4QJ (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA_O_Farkas_Kira_Zoé.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (168kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére__.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom a nemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbb termékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlói preferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az: léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márka beletartozik-e ebbe a körbe? </p> <p>A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertant alkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlap alapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetve CAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztói gondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra. Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást (minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30 év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjével is csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) is foglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjam elemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretében is vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldalt figyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatív kutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat. Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoz nyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek meg végül.</p> <p>A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésem miszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiáját tekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el a szeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakítására volt szükség.</p><p>Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom a nemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbb termékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlói preferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az: léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márka beletartozik-e ebbe a körbe? </p> <p>A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertant alkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlap alapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetve CAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztói gondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra. Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást (minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30 év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjével is csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) is foglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjam elemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretében is vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldalt figyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatív kutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat. Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoz nyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek meg végül.</p> <p>A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésem miszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiáját tekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el a szeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakítására volt szükség.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | brand marketing, marketing, márka, márkázás, szeretetmárka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 24. 09:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |